evo libbelle

• Topicstarter Topicstarter ushi
  • Startdatum Startdatum
U

ushi

Guest
ik ben een evo aan het bouwen nu hebben ze in de karige bouwtekenig het er over om aan de achterkant van de romp daar waar het glijstukje(of hoe dat heet)arm te vijlen of snijden maar hoe ver moet je dat weghalen.graag de maat die de romp aan de buitenzijde daar moet hebben

Als je bedoeld dat de achterzijde van de romp bij elkaar getrokken wordt en daarvoor de achterzijde aan de binnenzijde iets id schuin gemaakt dan moet dat minimaal de dikte van 1 rompzijkant blijven behouden, dus met andere woorden de zijkanten mogen dan aan de binnenzijde tot de helft worden afgeschuind.

Maak anders eens een foto van dat stuk van de tekening en plaats die hier, dan kunnenwe beter zien wat je bedoeld.

ushi via email zei:
dus als ik het goed heb is het 2mm van de zijkant plus 3mm balsa
als dit het totaal is moet ik dan ook een uitsparing maken waar het glijstuk in past of komt de dikt van het glijstuk er nog bij

Dat zou goed kunnen. Ik weet alleen niet wat jij met glijstuk bedoelt, vandaar mijn vraag of je een foto kan maken van dat stuk van de tekening zodat we dat allemaal met eigen opgen kunnen zien. Ik heb zelf de tekening van die libelle niet en bij ons in de club vliegt er ook niemand mee.

Back