Even lachen met ze allen ;-)

Thanx ;)

Ik had eerst de balletjes aan de uiteinden zitten maar omdat ik sateprikkers heb gebruikt zijn die ijzeren pennen nogal slap en gingen ze erg trillen, de gehele heli begon als een wilde te schudden als de heli op toeren kwam, daarom heb ik ze naar de binnenkant verhuist, maar het gaat prima zo, heel af en toe blijven ze haken maar dat is niet zo'n probleem.

Hopen dat het morgen lekker windstil is, lekker weer word het zeker dus ik ga zeker weer even verder oefenen. Enkel met 2 lipo's want die ene is duidelijk overleden helaas.

Als ik binnen een paar weken een beetje leer om fatsoenlijk te kunnen hooveren kan ik met de HK450 beginnen, de Ufly was aangeschaft als leer heli, dat was wel slim want als ik zo met die HK450 was omgegaan was het vast niet goed gekomen... haha

4x 'gevlogen' inmiddels en het gaat al beter...

Maar wat is die wind irritant zeg, jeetje, het is ook nooit windstil... grrr

Schade van de dag ;)

Ik heb gister al een tandwieltje vervangen, die kleine op het hoofdtandwiel. Ook zit er ergens een los contactje, heel irritant, ergens bij de batterij connector. En het schroefje in het motortje is ook lam gedraaid terwijl ik die maar 1 keer heb vastgezet, beetje gare kwaliteit dus. De motor schiet nu steeds van het hoofdtandwiel maarja, vind er wel wat op.

filmpje weer ;)

Laatst bewerkt door een moderator:
Zit best progressie in, vliegt een FP veel anders/lastiger dan een Coax of ff wennen aan de stickreactie.

Vandaag ook mijn eerste buitenvlucht met een 34cm coax gemaakt. Ging best goed ondanks dat het apparaat in het begin steeds met de wind meeging. Kop in de wind en flink tegensturen.

Buiten vliegen is leuker dan binnen.
Moet nog veel oefenen en dan wellicht een wat zwaardere FP of CP heli.

Haha.. dit ziet er inderdaad heel bekend uit. Ik had ook altijd problemen dat ik hele erge afwijkingen had en toen had ie bijna een jaar lang in een hoekje gelegen. Maar dit ziet er inderdaad al heel goed uit, je krijgt hem zo te zien veel beter onder controle. ;)

Met een coax kon ik al prima vliegen maar met een FP vliegen viel me vies tegen.

Beter beginnen met een goedkope FP, je crashed toch tientallen keren, een CP is veel kwetsbaarder lijkt mij.

Jeetje, een jaar in de hoek gelegen.... maar nu weer bezig dus?

thanx ;)

FP is echt wel andere koek dan een coax, ik ben nu met een Solo Pro aan het oefenen, en de enige overeenkomst is dat als je de sticks loslaat, deze FP redelijk zichzelf stabiliseert, maar hij reageert veel feller op stuurcommando's dan een coax, waardoor je in het begin steeds overstuurt.

Ik vind dat dit laatste filmpje weer duidelijk vooruitgang laat zien. En kijk eens naar die vlaggen verderop, het waait echt behoorlijk. Ik ben wel benieuwd waarom het filmpje stopt als de heli richting die tuinstoel schuift... :rolleyes:

Dat overcorriceren heb ik ook nog behoorlijk last van idd ;)

Maar het gaat zeker vooruit, het begint steeds leuker te worden, dat rondschaatsen met een heli verveeld erg snel...

Er was geen tuinstoelcrash.. haha, de heli kwam echt net 10 cm ervoor tot stilstand. De software waar ik mee knip is niet helemaal secuur, het filmpje hoorde eindelijk nog 1 sec langer door te gaan... maarja, ff snel knippen en uploaden ;)

Ziet al heel wat beter uit dan dat eerste filmpie!!

Heli vliegen is zeker in het begin een kwestie van veel vliegen en repareren, hier ontkom je niet aan. Als je echt besmet bent met het virus en een CP heli hebt dan zal je ook schade oplopen, dit hoort gewoon bij het helivliegen.

Niet opgeven en niet te snel te veel willen dan komt het vanzelf.......geduld is een schone zaak.

Zo, daar ben ik weer. :D

Volgens de dokter heb ik een hardnekkig rc-virus opgelopen en daarom heb ik de afgelopen weken weinig gevlogen, het virus dwong me ertoe om een supersnelle rc electro buggy te kopen waar ik niet mee uitgespeeld raak de laatste tijd. Ik heb dus niet zo veel meer gevlogen.

Maar afgelopen dagen heb ik op de Ufly wat SuperSkids dingetjes gemonteerd, nou ja, enkel een SS Flybar en SuperPaddles. Verder heb ik de staart-as met tandwieltjes vervangen dus de Ufly vliegt weer als nieuw. Ook met de nieuwe 1300mah lipo's is de balans veel beter. Het gaat nu dus aardig goed.

Vliegen kan ik nog niet, wel een beetje hooveren. Zoals wel vaker stond de rode kater weer te kijken, erg grappig. (staat ook op het filmpje deze keer)

Schade van de dag: beetje kapotte canopy, gelukkig maar anders had de lipo de klap mogen opvangen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ziet er weer een stuk beter uit. En die motor was vast erg goedkoop, dat je daar een beetje omheen aan het hoveren was? :infinity:

Kijk uit met die kat, sommige hebben de nijging om totaal onverwachts op je rc spulletjes te springen.
Met een auto'tje al een keer meegemaakt.
Of ze dat bij een heli ook doen? In ieder geval zal hij het snel afleren.

mooi filmpie.
Gaat echt goed, nog even en je kan dat trainings kruis eraf halen.
Heb je ook weer minder last van de wind.

En ach gisteravond even op een veldje gehooverd toen kwam er een egeltje naar de heli gelopen.
Ik ben gestopt en gelukkig liep hij gauw door. Dus zal wel niet snel gebeuren dat een dier er op springt.

Maar ga zo door. Is toch veeeel leuker als zo`n autootje XD

Dank je ;)

Het trainingskruis kwam er net na een behoorlijke crash al vanzelf af... ook een mainblade afgebroken en de flybar ging doormidden.

Dat krijg je he, het gaat wat beter, word je een beetje overmoedig en pats boem!

Maar inmiddels alles weer gemaakt, gelukkig geen kromme as of andere kapotte delen.

;)

Laatst bewerkt:
Heey, dat is toevallig: ik heb je zien vliegen bij de brug in alphen maandagavond :D ik liep op dat moment naar het station.

Gelijk je topic maar even bekeken en er zit idd duidelijk vooruitgang in, leuk om te zien!

Gaat wel steeds beter aan je filmpjes te zien.

En ja ook beestjes vinden Heli's machtig mooi. 1 van de katten hier in de buurt bekijkt de heli alsof het een lekker hapje is. En de konijnen in de wijk vinden het maar wat interessant. Moet echt in de buurt komen willen ze de bosjes invluchten.

Met honden in de buurt zet ik de heli wel stil en veilig op een muur of bank. Zelfs 44cm rotor diameter kan behoorlijk hard aankomen weet ik uit ervaring :cool:

Ik heb wel reden vroeger, met een serpent. Vaak bij de praxis op het parkeerterrein of op het circuit in gouda.

Nu vooral 26cc boten, maar met dit weer kan je daarmee niet varen in alphen ivm met zwemmers bij het meer.

Back