even een reminder.....

FULL STORY

HOUSTON -- A bizarre accident with a model helicopter killed a Houston man Sunday afternoon.

The victim was watching the radio-controlled aircraft at Tom Bass Park in southwest Harris County.

"They can get up to some pretty high speeds," said Sgt. Hudson with the Harris County Sheriff's Department.

Traffic was grounded after the accident as sheriff's investigators tried to figure out what happened to cause the death of 41-year-old Ronald Kyle of southwest Houston.

"He was going through some flight maneuvers with the helicopter and he turned the controls over to the student and the helicopter got away from him," said Hudson.

Kyle was an instructor.

The student, who police did not identify, owns the model involved in the incident.

Its 2-inch wide blades are made of fiberglass, but the engine spins with enough power to make them dangerous -- especially if the craft gets out of control -- which appeared to be the case Sunday.

"Came back toward the two individuals and the helicopter struck the deseased in the throat area," said Hudson.

The impact of the crash killed Kyle almost immediately.

Investigators say the man operating the helicopter had been in one of this areas ten chapters of the Academy of Model Aeronautics for about nine months. That organization has more than 170,000 members nationwide.
We are told the student was working toward a flight certification -- but had yet to complete it.

The impact of the crash killed Kyle almost immediately.

There are designated areas for flying and for watching at the park.

Both men were in the operations area at the time.

Heb het net zitten lezen op Runryder, niet echt prettig voor de hobby, maar dat is het risico, het kan gebeuren, net als met autorijden.
Daarom zijn er regeltjes enz. ,maar voorkomen zal je het nooit. Het risico zo klein mogelijk maken, daar kunnen we met z'n allen wat aan doen.
mijn condoleances aan zijn familie.
Jeroen

Het zijn inderdaad zeer tragische gebeurtenissen waar niemand wat aan kan doen. Zelf herinner ik mij een geval met boten in de 15cc klasse te Schiedam. Tijdens de race botsten 2 boten op elkaar waarbij de één zijn roer verloor en de ander onbestuurbaar werd. Beide boten gingen vol gas in grote cirkels over het water en ondanks waarschuwingen via de speaker om minstens 10 meter uit de kant te gaan bleef men gewoon zitten. Op een gegeven moment raakten de boten elkaar opnieuw waarbij er één gelanceerd werd en de kant op vloog recht in de maagstreek van een jongetje welke met ernstige inwendige verwondingen naar het ziekenhuis is afgevoerd. Het zijn helaas risico's welke niet geheel zijn te voorkomen.

Groetjes Hans.

Kippen vel krijg ik bij het lezen van dat stukje. Wat erg zeg. Het zal je heli maar zijn. :(

Ik hoop dat we er allemaal van leren en dat dat soort dingen hier niet gebeuren.

Het zal je heli maar zijn ??? Het zal je Man/vader/vriend/oom of wat dan ook maar zijn.

Mijn medeleven voor de nabestaanden....

Zo zie je maar.. ALTIJD scherp blijven....

Marco.

Ik denk dat Elwin bedoelde 'je zal maar aan de knoppen hebben gestaan'
Op zo'n moment zal het je een rotzorg zijn wat er met je heli aan de hand is.

als mij zo iets zou gebeuren raak ik never ever geen heli meer aan, denk dat je er een behoorlijke klap van overhoud. :(

Dat denk ik ook wel ja Gerard.... Aan de andere kant BLIJFT het een ongeluk, wat altijd KAN gebeuren. Mag eigenlijk niet, maar KAN toch.

Ik ben blij dat ook dit soort berichten hier gepost worden. Dat laat, mag ik toch hopen, de meeste modelbouwers weer even nadenken over hoe of wat m.b.t. de veiligheid.

Ook blijkt hieruit dat het leren van vliegen een uiterst zwaar risico met zich meeneemt, en dat het dus zeker niet verstandig is om in je eentje, zonder een ervaren persoon erbij, maar wat te proberen. Ongelukken gebeuren immers ZELFS met begeleiding...

Marco.

Laten we de essentie van het verhaal opnemen en er even bij stilstaan als we die machines starten... en er ontzag voor hebben.

Condoleance aan de familie.

Ton.

GsX zei:
Ik denk dat Elwin bedoelde 'je zal maar aan de knoppen hebben gestaan'
Op zo'n moment zal het je een rotzorg zijn wat er met je heli aan de hand is.

Dat was wat ik bedoelde ja.
sorry voor de verwarring.

dat trekt al meteen voor die kerel de lol van het vliegen eraf. Maar de ambulance zou er toch zo rond 5 min over moeten doen?

erg hoor.

Tja hier in Nederland waar alles vrij dicht op elkaar zit wel. In de US of A is alles veel verder uit elkaar en ook wist men schijnbaar niet waar het betroffen stuk grond bij hoorde. De "profesionele" hulpverlening heeft 45 minuten nodig gehad om te verschijnen.

Kaart dit eens aan bij de diverse besturen van de verenigingen om eens te laten uitzoeken of bij een eventueel noodgeval de GGD/ambulancedienst je modelvliegveld/vijver/racebaan wel direct weet te vinden.

Ook mijn medeleven gaat uit naar de diverse betrokkenen.

Hier kan ik inderdaad niet vrolijk van worden. :(
Eerlijlheidshalve moet ik bekennen dat ik soms ook wel eens overmoedig kan worden. Dit zet mij weer even een stapje terug. :!:
Mijn medeleven gaat uit naar alle betrokkenen.

Dit zijn inderdaad erg trieste berichten ja :cry:

Ik sta er van te kijken dat er niet meer ongelukken gebeuren in de modelbouwhobby want sommige mensen zien de gevaren er niet van in...

Als je bv ziet hoe dicht heli-piloten soms bij hun heli staan als ze aan het hoveren zijn,en dan de rotorbladen op ooghoogte :?

Je kan de heli dan wel onder controle hebben,maar er hoeft maar een boutje te breken en het is gedaan he.

Marcel

Wow, hier wordt je toch even stil van........................ :cry:
Ben pas nieuw in deze sport, kom uit de modelauto-racerij, en ook daar wel eens gezien dat iemand een gebroken been opliep door een uit de bocht gevlogen auto..............
Kan me nog herinneren dat toen de discussie oplaaide over de eerste hulp mogelijkheden bij clubs. Wellicht zinvol om naast het advies van Theo over de bereikbaarheid van en door hulpdiensten, ook eens te informeren bij je club of er een EHBO-doos aanwezig is, waar deze te bereiken is e.d.

Cees

Om even te reageren op het bereikbaar zijn voor de hulpdiensten.
Vorig jaar was er een clublid met een kapotte auto bij het veld gearriveerd, wij de anwb bellen....... toen uitleggen waar het veld was!!!!
Dit bracht ons toen op het idee (we waren ook net bezig met het arbo-plan op te stellen) om een route beschrijving te maken. Deze hangt dus nu bij ons op het prikbord.
Mocht er dus onverhoopt hulp nodig zijn, kun je vanaf dit papier voorlezen waar de diensten heen moeten rijden.
Ik dacht zelfs dat de ggd dit getest had, maar pin me hier niet op vast, ik weet het niet zeker.
Hopelijk kan dit idee meerdere clubs helpen in het een stukje veiliger maken van onze hobby.
Jeroen

Heb de thread op RR doorgelezen... :cry:
Zoiets meemaken bij het uitoefenen van je hobby...

Nog zo ff een veiligheidspuntje.
Vlieg nooit!!! alleen. Als er iets gebeurd ben je tenminste met 2

Back