Na mijn ombouw van de Oxalys met de Turnigy motoren en de X power motoren is er inmiddels een jaar en een honderden vluchten verstreken.
Inmiddels zijn beide Oxalyssen uitgerust met volbloed F3A motoren de een met een Hacker Q80 11S de andere met een Plettenberg Advance 30-10.
Wonderen van techniek met elk een eigen karakter.
Mejzlik propellers van 38 gram 21X13 en 14.
Thunder power lipo s en alle overige F3A kostbaarheden.
Jeti Spin Hacker regelaars en Castle Creations HV regelaars.
Modellen zelf bouwen raakt steeds meer uit de gratie hoewel er nog steeds mensen zijn die er veel plezier aan beleven.
De kosten van zelfbouw zijn zelfs hoger dan een ARF model gebouwd in China ok Korea.
Over een paar weken wordt er een Jupiter afgeleverd.
40 jaar bouwervaring niet meer nodig,nu dan echt leren vliegen?
Wat zet ik nu in de Jupiter?
Mijn ervaringen met de Q 80.
Neem een Jeti spin 99 opto en een 21x14 PT propeller dan heb je de ideale opstelling.
Ja Ja ,
De eerste vlucht werd de regelaar 100 graden en ging in de uitstand.
De regelaar opstelling welke al meer dan 500 vluchten mooi koel bleef voldeed niet meer.
Regelaar meer in de koelwind gezet en opnieuw getest.
OOk de afslag temperatuur op 105 graden gezet.
Met heel voorzichtig vliegen blijft de regelaar net onder de 95 graden met de 21 X13 mejzlik.
Nu nadenken over een computer cooler welke aan de balancestekker wordt gekoppeld om de regelaar met de grote propellers binnen aanvaardbare temperaturen te houden.
Inmiddels zijn beide Oxalyssen uitgerust met volbloed F3A motoren de een met een Hacker Q80 11S de andere met een Plettenberg Advance 30-10.
Wonderen van techniek met elk een eigen karakter.
Mejzlik propellers van 38 gram 21X13 en 14.
Thunder power lipo s en alle overige F3A kostbaarheden.
Jeti Spin Hacker regelaars en Castle Creations HV regelaars.
Modellen zelf bouwen raakt steeds meer uit de gratie hoewel er nog steeds mensen zijn die er veel plezier aan beleven.
De kosten van zelfbouw zijn zelfs hoger dan een ARF model gebouwd in China ok Korea.
Over een paar weken wordt er een Jupiter afgeleverd.
40 jaar bouwervaring niet meer nodig,nu dan echt leren vliegen?
Wat zet ik nu in de Jupiter?
Mijn ervaringen met de Q 80.
Neem een Jeti spin 99 opto en een 21x14 PT propeller dan heb je de ideale opstelling.
Ja Ja ,
De eerste vlucht werd de regelaar 100 graden en ging in de uitstand.
De regelaar opstelling welke al meer dan 500 vluchten mooi koel bleef voldeed niet meer.
Regelaar meer in de koelwind gezet en opnieuw getest.
OOk de afslag temperatuur op 105 graden gezet.
Met heel voorzichtig vliegen blijft de regelaar net onder de 95 graden met de 21 X13 mejzlik.
Nu nadenken over een computer cooler welke aan de balancestekker wordt gekoppeld om de regelaar met de grote propellers binnen aanvaardbare temperaturen te houden.