Ervaringen Jeti DS-12

Jeti heeft een aparte eigen kabel hiervoor, deze zal zeker werken en is het makkelijkst. Wel doen eigenlijk al deze stekkers/kabels hetzelfde ze zetten USB om naar serieel dus met moeite zou het misschien kunnen werken. Het makkelijkst blijft de officiële Jeti kabel/plug.

Dat zou je moeten proberen maar ik gok dat je die van Jeti zelf nodig hebt.

https://www.jetimodel.com/katalog/usb-adapter.htm#product-description-info

Deze USB adapter is bedoeld voor de communicatie tussen PC en ontvangers en sensoren van Jeti.
Je gebruikt hem voor het updaten van deze items naar de laatste firmware, eventueel vanuit Jeti-studio, maar dat kan ook zonder Jeti-Studio.
Tussen de zender en Jeti-studio gebruik je de USB kabel die je bij je zender gekregen hebt.
Dat is een gewone normale USB kabel.

Kan weinig fout gaan, probeer het gewoon, het ergste is dat je geen communicatie hebt en de ontvangers niet ziet in Jeti studio. Dan weet je dat je de originele Jeti adapter wel nodig hebt. Plus, min en signaal zitten op de driepolige servostekkers altijd op dezelfde plek, kun je voor de zekerheid nog wel controleren.

Wat ik nou zo jammer vind is dat je fysiek helemaal naar de winkel bent gegaan en dat ze je dat dan niet hebben uitgelegd en een usb interface kabeltje hebben aangeraden.
Zou eigenlijk standaard er bij moeten worden geleverd, maar dat is helaas tegenwoordig met meerdere zaken zo .

Nee, zelfs geen uitleg van de zender. Ze wisten ook niet veel voor mijn heli's.
Over welke single wire signalen(ppm of udi12) of exbus. Dus ben daar zelf maar mee gaan stoeien. Heb nu denk ik mijn 500 vliegend. Rex3 is ook nog niet geüpdatet. Weet niet of dat nog wat uitmaakt voor de werking?

Van het weekend maar eens een vliegtuig er in zetten.

Op You tube en op Jeti Forum is heel veel info te vinden , hier vragen kan natuurlijk ook .
Ik gebruik in m’n heli’s Beast , Naza, en sinds kort de BD Axon , de Axon heeft geïntegreerde software
om alle Fbl parameters vanaf je zender in te stellen , ik heb ook de Spirit units ( RS/ GTR) gehad met ingebouwde Jeti
ontvanger , deze was mij te complex en te ingewikkeld om hem naar mijn smaak afgesteld te krijgen (helaas).

Ja zeker. Heb erg veel afgekeken. En vragen staat vrij hebben ze mij altijd geleerd. Ik heb een brain, een beastx en 2 vbars.
Nou nog iets verzinnen voor mijn omp m1.

[QUOTE="mvp,
Nou nog iets verzinnen voor mijn omp m1.[/QUOTE]

Voor de Omp schijn de jeti micro ontvanger als S bus in te werken , even op YT zoeken

Bij live hobby hebben ze een kant en klare r7nano omgebouwd voor de omp heli's. Deze is onderweg.
Is er iemand die ervaring heeft met een toerental sensor voor het rotortoetental van de heli te meten?

Toerental meten is probleemloos mogelijk. Er zijn twee opties. De Jeti toerensensor ls klein en licht. Deze wordt aangesloten op twee motordraden. Met de Jetibox emulator in de zender de vertraging tussen motor en rotor instellen en het werkt. Zie https://www.rc-point.nl/zenders-ont...brushless-mrpm-ac-ex-envelop/a-15715-20000243

Een andere optie is de SM Unisens E. Zie https://www.sm-modellbau.de/UniSens-E Deze sensor kan veel meer dan toeren meten. De toerensensor van de Unisens E wordt met 1 draad op een motordraad aangesloten. De vertraging wordt bij deze sensor ingesteld middels een computerprogramma. Hiervoor is nog de Jeti usb interface of de SM USB interface nodig

De sensoren worden aangesloten op de EXT poort op de ontvanger.

Ben wel benieuwd wat er is omgebouwd aan de R7Nano ontvanger.

Laatst bewerkt:
Ik heb geen idee. Er zit in ieder geval een stekker al aan gesoldeerd. Maar het beste is dus via de motordraden en het motor toerental? Dat is beter dan de tacho meter van jeti?

Zowel de Jeti toerensensor als de Unisens E meten via de motordraden. Het verschil is dat de Jeti sensor wordt aangesloten op twee motordraden en de Unisens E op 1 motordraad.

Waarom toerental meten , op gevoel afstellen dat ie goed vliegt is met zon kleine heli toch geen probleem ?
Wel leuk om te weten , maar geen noodzaak lijkt mij
En volgens de site van Live Hobby is het een gewone standaard R7 micro ontvanger die je kan instellen op S,bus e.d.

Sorry, dat ben ik met u eens. Het gaat ook niet over de m1 of de 230s.
Maar ik heb een 450, 500 en 2x 550 size. En ze vliegen top. Maar zou van de 500 en 550 graag eens het werkelijke toerental willen weten.
zit nu met de percentages te rommelen in de trottle curve. Normal van 0 naar 70. Idle 1 80 en idle 2 90 bijvoorbeeld, en dat werkt hoor. Maar zou er graag eens een toerental aan willen hangen.

Nog een vraagje voor de kenners. Ik heb bij mijn 500 en align ds510 servo's op de swash af en toe een soort hapering in de servo zitten. Nu heb ik de zender op udi 12 signaal staan, en de vbar mini op digitale input.
Zou het hier wat mee te maken kunnen hebben? Of is hier wat in in te stellen?
Ik heb het sinds de ombouw naar jeti.

Servo waarden wel goed ingesteld in de VBar ( Freq/Hz) ?
Anders even de vraag droppen in het Jeti forum.

Nee, gewoon een 500 met een 6s accu. Orriginele esc. Meen 80a align esc met bec. Vbar mini met udi12 signaal uit een rex3

Back