Ervaring Compass 6HV

Hallo,

Zijn er hier mensen met een 6HV? Graag wil ik weten wat je ervan vind. Zijn de onderdelen al wat makkelijker te krijgen, en hoe staan die qua kosten tegenover bijv. een t-rex 550?

Hoi Willow,

Er zijn er nog maar enkelen, jammer genoeg. Als je mijn mening vraagt over de 6HV gaat iedereen hier roepen dat ik bevooroordeeld ben, maja, dat neem ik erbij ;)

De heli is één van de beste 600 size electro heli's op de markt op dit moment. Zelfs op het Amerikaanse Helifreak forum wordt er al redelijk gedweept met de 6HV. Zelfs daar zijn er al enkelen die van hun LOGO 600 overgestapt zijn naar de 6HV en niet meer terugwillen.

Het is een superlichte lowparts heli die ongelofelijk goed vliegt met de stock set-up. De blades die erbij geleverd zijn echt top, klasse gelijk aan die van CY en Funkey (worden trouwens in dezelfde fabriek gemaakt als die 2 grote merken).

Je mag rekenen als je crasht dat doorgaans de meest voorkomende parts eraan zullen gaan geloven zijnde : blades, mainshaft, spindle, tailboom, flybar, landingsgestel en hier en daar wat klein stuff. De prijzen van de onderdelen liggen in de lijn van Align maar hou er wel rekening mee dat Compass materiaal heel wat degelijker gemaakt is dan Align.

Voor parts zit je goed, want de Benelux distributeur bevindt zich in Nederland : RCHeliparts.nl

Grtz,
Dirk

PS : willow sorry heb nog maar net je PB gezien ..... ;)

Laatst bewerkt:
ik zal eerlijk zijn, ik zit in de zelfde club als die van Dflyer...

persoonlijk vind ik de 6hv heel mooi qua lijn en belangrijkste: heel goed vliegen!
De heli vliegt zeer soepel en natuurlijk (en stil), hij is heel vlot en snel qua beweging. Zelfs de vliegtijden zijn langer dan die van mijn 600... (en dirk doet meer 3d dan mij...)
Ik heb momenteel allemaal Trexen.. als ik de 600 kapot vlieg schakel ik gegarandeerd over op 6HV!
Parts zien er veel steviger uit en het zijn er veel minder!
Er is veel beter over nagedacht dan de andere merken...
Compass heeft nu een nieuwe FBL kop uit! Gewoon indrukwekkend ! en alweer een onderdeel minder erop !! Er is namelijk geen meenemer meer nodig!

groeten

Dank voor jullie antwoord,

Ik ga hem zeker overwegen. Wat me opvalt is dat je de bladen zo lekker hoort snijden in de wind. :sniper:

Hoe kan het dat die heli zon power heeft met een 1080kv motor?

Willow,

de 6HV heeft geen motor met 1080 KV, deze zit op de ATOM 500. De 6HV heeft een 540 KV motor ! Vandaar de power :)

Grtz,
Dirk

Dank voor jullie antwoord,

Ik ga hem zeker overwegen. Wat me opvalt is dat je de bladen zo lekker hoort snijden in de wind. :sniper:

Wat je hoort zijn blade farts.
Eigenlijk zijn deze slecht omdat dit energie kost. Maar ik vind ze ook cool.
Iedere heli kun je laten blade-Farten. Als je maar hard genoeg aan de sticks trekt. Dit is niet echt een reden om voor deze heli te kiezen.
Over de bladen ben ik ook zeer tevreden. Ik vlieg normaar Radix bladen maar op de 6HV vind ik de Compass bladen fijner.
Ook omdat deze ietsie kanger zijn.

Ik heb ook een 6HV en ben er zeer tevreden over.
Licht, Power, enorm wendbaar.
Het is de eerste heli die ik terug heb geschroeft qua roll-rate omdat hij TE snel rolde.
Issie perfect? Nee, er zijn altijd minpuntjes.
- Het frame is licht, maar ook klein. Het is even proppen om alles er in en op te krijgen.
- Met flybar vind ik hem een tikkie dolfijnen tijdens een autorotatie
Volgens mij komt dit omdat hij zo ontzettend licht is.
- Hij is minder bekend

Gisteren heb ik de mijne omgebouwd naar FlyBarLess en hiermee verwacht is het doflijn nadeel teniet gedaan te hebben.
Paul Dunn heeft hem al FBL en die gaat als de brandweer.

Het blijft een persoonlijke keus welke heli je wilt.
Smaak over de vorm is ook altijd een factor.
Onderdelen heb ik altijd de dag na de bestelling binnen.

Hoi Willow,

Er zijn er nog maar enkelen, jammer genoeg. Als je mijn mening vraagt over de 6HV gaat iedereen hier roepen dat ik bevooroordeeld ben, maja, dat neem ik erbij ;)

De heli is één van de beste 600 size electro heli's op de markt op dit moment. Zelfs op het Amerikaanse Helifreak forum wordt er al redelijk gedweept met de 6HV. Zelfs daar zijn er al enkelen die van hun LOGO 600 overgestapt zijn naar de 6HV en niet meer terugwillen.

Het is een superlichte lowparts heli die ongelofelijk goed vliegt met de stock set-up. De blades die erbij geleverd zijn echt top, klasse gelijk aan die van CY en Funkey (worden trouwens in dezelfde fabriek gemaakt als die 2 grote merken).

Je mag rekenen als je crasht dat doorgaans de meest voorkomende parts eraan zullen gaan geloven zijnde : blades, mainshaft, spindle, tailboom, flybar, landingsgestel en hier en daar wat klein stuff. De prijzen van de onderdelen liggen in de lijn van Align maar hou er wel rekening mee dat Compass materiaal heel wat degelijker gemaakt is dan Align.

Voor parts zit je goed, want de Benelux distributeur bevindt zich in Nederland : RCHeliparts.nl

Grtz,
Dirk

PS : willow sorry heb nog maar net je PB gezien ..... ;)
Hoi,
Is het ook een heli als je met een KDS vliegt,ik bedoel als overstap??
Grz,
Roanld.

Als je er mee kunt vliegen, kan iedere heli....

Het is gewoon een kwestie van je grenzen kennen en enige kennis opzoeken voor de maiden..

En niet besparen op electronica

Ik vind het ook een mooie heli, heb 'm al veel zien vliegen (ook een keer zelf gevlogen maar met andermans heli en zender is dat niet representatief).

De nieuwe flybarless versie lijkt me super, zou ik ook overwegen moest ik naar een 600 op zoek zijn.

Nadeel vind ik dat hij klein is voor een 600. Als je 'm ziet naast zijn concurrenten lijkt het effectief een maat kleiner.

Het valt me net pas op dat de bladeholders weer van alu zijn, in tegenstelling tot de Knight die heeft ze van composiet. Ik dacht dat dat beter was ivm crashes. Zijn deze er wel op te zetten bij de 6hv?

goh..
alle trex esp's hebben metal grips... als ik me niet vergis is de mikado e merk die nog met plastic grips werkt.. die helis zijn alleen dubbel zo duur..
als dat e minpunt is om e heli niet te kopen... tja...

Maakt tijdens een crash volgens mij absoluut niks uit. Feit dat ze van kunststof zijn is niet om een breekpunt the hebben hoor. Bladeholders zijn te belangrijk om er een zwak punt van te maken. Is eerder een kwestie van gewicht.

Gisteren mijn 6HV weer gevlogen. Dit keer voor het eerst in governor modes. Ik had veel verwacht(rook,brand,pulsen van de motor etc), maar dit eerlijkwaar niet!

De stock Hobbywing Platinum HV 70A houdt de headspeed ERG goed! na 4 minuten hard stickbangen was de esc 32.5graden. Ik wilde eerst sparen voor een Jive maar ik denk dat ik het gewoon hiermee ga doen, voor mij meer dan goed genoeg!

De 6HV zelf (ik heb hem FBL) is de beste heli die ik ooit gevlogen heb. (ik heb veel align heli gevlogen, JR heli, diverse anderen en ook veel compass heli) Dit zeg ik niet zomaar! maar is ECHT zo! ONGELOFELIJK!!!

De stock bladen en motor zijn ook perfect en geven ongenadig veel power! Hopelijk volgende week een video om het te bewijzen. Afgelopen weekeind vergeten :( .

Wat betreft de stevigheid van de rotorkop kan ik zeggen dat ik de 3dplus (die dezelfde kop heeft) best een paar keer geprakt heb. De grips zijn nogsteeds perfect!

Zondag heb ik mijn 6HV Flybarless gevlogen met de BeastX.
TOPPIE !!!!:banana::thumbsup:

Ik zou hem flybarless kopen.
Dan heb je direct de mooie FBL kop en de BeastX kost geen drol in verhouding.

Als ik jullie signiture bekijk is het ook duidelijk teampilot.... sponsored by...
Maar toch is er iets wat me verteld dat ik jullie wil geloven. Als de prestaties en kwaliteit echt zo goed is zou ik het nog overwegen om een Compass te bouwen ware het niet dat, en dat is puur persoonlijk, ongeacht welke Compass Atom, Knight of 6HV er net als een Thunder Tiger Raptor of zelfs de nieuwe X50 er alles behalve sexy uitzien. Als je dan Align bekijkt met hun 101 verschillende canopies en Fusuno en Canomod die dan het hele assortiment nogmaals in het kwadraat opsmukken...
Nogmaals dit is puur persoonlijk al deel ik blijkbaar toch dezelfde mening hieromtrent als een pak andere piloten.
Ik heb een Raptor Titan SE 50, eerlijk waar ziet er voorhistorisch uit in mijn ogen maar is wel oerdegelijk. Mijn Trex 600 Nitro Pro met diverse Kasama upgrades en Fusuno canopy ziet er dan weer heel hip en stoer uit maar eerlijkheidshalve gebied met te zeggen dat de parts nog niet de helft van de kwaliteit hebben standaard dan bv de Raptor.
Ik kan hier nog een heel verhaal typen maar ik denk dat jullie een beetje mijn redenering kunnen volgen wat ik juist bedoel.
Jullie zijn meer dan tevreden met jullie Compass 6HV en dat vind ik het aller belangrijkste!!!
Blij voor jullie, Fly save and have fun ;)

Ik heb geen zelf compass maar als ik een Atom 500 vergelijk met een Align T-rex 500.......Doe mij een Atom. Super goed ontwikkelde heli, low parts count en een bak power!!!!
Maar idd heb je gelijk dat er weinig aftermarket spullen voor de compass heli.s

Ik vind de compass heli's dik ondergewaardeerd.

Mijn volgende is wel een atom 500 ( ff sparen nog )

Hey Tribal,

over smaken kan er niet getwist worden en je haalt het zelf al aan, je TREX is gepimped met Kasama parts, en als ik de prijs zie van die upgrade parts dan zal het niet alleen om de "bling" te doen zijn maar wel omdat je deze parts nodig hebt om je heli beter te maken.

Dat is nu net het verschil met Compass heli's, op geen enkele Compass heli heb je bling nodig want de heli's vliegen uit de box super. Wat betreft aftermarketparts, tja, Compass is een klein familiebedrijf dat moet opboxen tegen een monster als Align wat wil. Maar stilletjesaan is Compass marktaandeel aan het winnen.

Net zoals Gevaho hier zei, Compass is ongelofelijk ondergewaardeerd. Jij vindt de heli's er misschien niet super uitzien, maar je moet er wel eens eentje vliegen als je de kans krijgt, misschien verander je dan wel van mening ..... ;)

Grtz,
Dirk

Back