Hierbij dan een klein verslagje van de voorbereiding van de ijstest van vandaag.
Hiervoor heb ik mijn vertrouwde TT02 gebruikt. In de zomer rijdt mijn dochter ermee in de lage stand met een toerwagen body, en in de herfst gaat deze in de hoge stand voor rally gebruik en gaan er blokbanden op. Afgelopen september is hier ook nog de Tamiya Benelux meegereden (met de Scirocco).
Maar we gaan ijsracen. Ik heb kleine aanpassingen gedaan aan mijn Rally "setup" zoals de wielophanging in de lage stand, en iets zachtere veren op de dempers. De servo is waterdicht, regelaar ook en de borstelmotor is een oudje 27T. Verder niets bijzonders.
Voor de banden heb ik in de bak oude zooi gezocht en kwam nog een setje versleten HPI B15-40 tegen (wie kent ze nog?) Eerst heb ik met een geodriehoek streepjes op de velg afgetekend, zodat er 8 partjes ontstaan.
Met een kolomboormachine en een 2mm boor heb ik per band twee rijen van acht gaatjes vanaf de buitenkant geboord. Waarbij een rij precies op het midden op de afgetekende lijnen en de binnenste rij daar versprongen tussen.
Let wel op dat er aan de binnenkant voldoende ruimte is om de schroef te monteren. Ook moet je vooraf goed bekijken of de kopjes van de parkers niet tegen de draagarmen aan kunnen komen.
Bij de bouwmarkt heb ik parkertjes van 3x12mm met een bolkop gehaald, was wel een investering van 3 euro voor 100 stuks.

Daarna van de binnenkant de parkertjes er net niet helemaal indraaien. Als alles erin zit een druppel dikke seconde tussen het kopje en de velg laten lopen en daarna de schroefjes vastdraaien tegen de velg.
Bij 12mm lange pakkertjes steekt er precies 3mm uit, en de puntjes zijn erg scherp.
In de praktijk blijken deze twee rijen meer dan voldoende.
In totaal ben ik ongeveer anderhalf uur bezig geweest.