Engelse Carronade uit de 18e eeuw

De grondplaat + verschansing zijn behandeld met Danish Oil en de affuit is oker rood geschilderd van adm. paints en de wielbak (niet te zien op de foto) heb ik ook zwart geschilderd, de wielen zelf niet
IMG_0657kopie.jpg

IMG_0659kopie.jpg

De Engelse Carronade is gereed. Ik heb het model geheel naar eigen inzicht gebouwd en het ziet er dan ook anders uit als het voorbeeld in de bouwplannen, die ik slechts heb gebruikt als leidraad.

De substantie in het kruitemmertje is plamuur wat zwart is geschilderd, de verf is op de foto's nog niet droog en word mat als het droog is. Ook de 3 kogels die van messing zijn heb ik zwart gemaakt en de 'wisser' waar de lont mee ontstoken word is ook eigen werk en daar heb ik even een vlam bij gehouden en laten branden, dus het roet is echt roet. Verder komen blokken, touwwerk en ringen uit eigen voorraad en de haken heb ik van messing draad gemaakt en de kleinere van oogboutjes;

IMG_0660kopie.jpg

IMG_0661kopie.jpg

IMG_0663kopie.jpg

IMG_0669kopie.jpg

IMG_0676kopie.jpg

Laatst bewerkt:
Heel mooi gemaakt Piet. Een sieraad voor jouw woonkamer. Een waardig project om ook jouw modelbouw periode af te sluiten. Het drietal staat prachtig.

groet,
Peter

Heb je weer prachtig voor mekaar gekregen.
Ik wens dat je er nog lang van kan genieten en met een glimlach terug kijkt op al die prachtige schepen die je ooit gebouwd hebt.
En stiekem hoop ik wel dat we nog af en toe wat van je te lezen krijgen hier of daar in een bouwverslag.
groeten, Marc

Daar de Engelse Carronade het laatste model is wat ik heb gebouwd en ik om gezondheid redenen moet stoppen met de modelbouw, wil ik iedereen bedanken voor de waardering die ik kreeg hier op het forum.
Voor U allen een diepe :wavevoor alle steun en begrip ook in wat moeilijkere tijden en natuurlijk voor de ruim 18 000 keer dat U de 'vind ik leuk' knop hebt gehanteerd.
Onderstaande link laat de modellen zien die ik in al die jaren heb gebouwd sinds ik er foto's van maak. De hms Beagle die ik in oktober weer terug krijg ontbreekt nog en word er later bij gezet wanneer ze is afgebouwd.

https://sway.office.com/fqimzOBKDHFKUwTt?ref=Link

Laatst bewerkt:
Gefeliciteerd met dit mooie oeuvre, Piet, en met de mooie website :wave

Als we je nu elk om beurt zo'n kanonnetje van Mantua zouden toesturen, ga je die dan echt niet meer bouwen? :p

Gefeliciteerd met dit mooie oeuvre, Piet, en met de mooie website :wave

Als we je nu elk om beurt zo'n kanonnetje van Mantua zouden toesturen, ga je die dan echt niet meer bouwen? :p
Dank je wel Herby :) en wat de kanonnetjes betreft, dat kun je altijd proberen, dan zien we wel waar het schip strand ;)

Een indrukwekkende serie Piet en welverdiend een groot compliment waard! Ik ben wel eens benieuwd waar al die bouwers hun grote modellen laten. Ikzelf zou er geen plek voor hebben in mijn huis, reden ook waarom ik altijd op dezelfde kleine schaal van 1 : 87 bouw.
Het ga je goed,
Constant Willems.

Een indrukwekkende serie Piet en welverdiend een groot compliment waard! Ik ben wel eens benieuwd waar al die bouwers hun grote modellen laten. Ikzelf zou er geen plek voor hebben in mijn huis, reden ook waarom ik altijd op dezelfde kleine schaal van 1 : 87 bouw.
Het ga je goed,
Constant Willems.
Dank je wel Constant.

Ik heb maar 4 modellen in huis staan, de rest staat bij familie en ik heb er ook een paar verkocht. Dit laatste is uit noodzaak omdat er dus inderdaad geen plek voor is.

Back