H
Henri Zikken
Guest
Vanmiddag mijn WindS 110 geheel plat gevlogen. Ik was de spin aan het oefenen en in het 2e deel verloor ik elke vorm van besturing, dwz, het toestel reageerde niet meer, niet op de roeren en niet op het gas. De tolsnelheid vertraagde wel iets, maar hij is uiteindelijk al tollend 200m lager de grond in gegaan.
Dan ga je natuurljik onderzoeken waar dat aan gelegen kan hebben. Tot op deze uitval, heeft het toestel en alle apparatuur erin, probleemloos gefunctioneerd. Daar waar het de apparatuur betreft gaat het dan om meer dan 1000 vluchten, muv. de emcotec, die is er later in gekomen, en de ontvangeraccu's, welke ook vernieuwd zijn.
Toen ik bij het wrak kwam, stond het toestel uit. Na aanschakeling functioneerde alles zoals bedoeld.
Uit de twee 500mAh lipo's kwam bij ontladen met 3A, 321 mA per stuk, dus leeg waren ze zeker niet.
Het gedrag in de lucht, het feit dat de kist uit stond toen ik erbij kwam, en het feit dat de kist bij het uit elkaar schroeven net zichzelf aan- en uitschakelde, doet mij geloven dat het probleem in de Emcotec Micro DPSI zit. Ik denk dat het ding gewoon is uitgeschakeld in de vlucht. Het was zeker geen failsave, dan waren de roeren neutraal gesteld, en het veranderen van de tolsnelheid geeft ook aan dat de roeren vrij konden bewegen, onbekrachtigd waren.
Nu heeft een clubgenoot van mij enige tijd geleden ook een probleem gehad met de voedingspanning, ook bij gebruik van een Micro DPSI, en meen ik mij te herrinneren eens gehoord te hebben dat Job (Verkerke) iets soortgelijks heeft gehad (of dat waar is, weet ik niet).
Vandaar mijn vraag.. zijn er meer mensen met dit soort ervaringen met de Emcotec Micro DPSI?
De gebruikte setup:
Hacker A50-16L
Jeti Spin 99 OPTO
Emcotec Micro DPSI Dualbat
2x 500mAh 2s1p Zippy Flightmax 25C lipo
2x Futaba S9650 (elevators)
2x Futaba BLS 153 (ailerons)
1x Futaba BLS 451 (rudder)
Assan X8R ontvanger
Dan ga je natuurljik onderzoeken waar dat aan gelegen kan hebben. Tot op deze uitval, heeft het toestel en alle apparatuur erin, probleemloos gefunctioneerd. Daar waar het de apparatuur betreft gaat het dan om meer dan 1000 vluchten, muv. de emcotec, die is er later in gekomen, en de ontvangeraccu's, welke ook vernieuwd zijn.
Toen ik bij het wrak kwam, stond het toestel uit. Na aanschakeling functioneerde alles zoals bedoeld.
Uit de twee 500mAh lipo's kwam bij ontladen met 3A, 321 mA per stuk, dus leeg waren ze zeker niet.
Het gedrag in de lucht, het feit dat de kist uit stond toen ik erbij kwam, en het feit dat de kist bij het uit elkaar schroeven net zichzelf aan- en uitschakelde, doet mij geloven dat het probleem in de Emcotec Micro DPSI zit. Ik denk dat het ding gewoon is uitgeschakeld in de vlucht. Het was zeker geen failsave, dan waren de roeren neutraal gesteld, en het veranderen van de tolsnelheid geeft ook aan dat de roeren vrij konden bewegen, onbekrachtigd waren.
Nu heeft een clubgenoot van mij enige tijd geleden ook een probleem gehad met de voedingspanning, ook bij gebruik van een Micro DPSI, en meen ik mij te herrinneren eens gehoord te hebben dat Job (Verkerke) iets soortgelijks heeft gehad (of dat waar is, weet ik niet).
Vandaar mijn vraag.. zijn er meer mensen met dit soort ervaringen met de Emcotec Micro DPSI?
De gebruikte setup:
Hacker A50-16L
Jeti Spin 99 OPTO
Emcotec Micro DPSI Dualbat
2x 500mAh 2s1p Zippy Flightmax 25C lipo
2x Futaba S9650 (elevators)
2x Futaba BLS 153 (ailerons)
1x Futaba BLS 451 (rudder)
Assan X8R ontvanger
Laatst bewerkt door een moderator: