Electro TT-02 Audi R8

Dank u well.

Kijk De body - Audi R8 is gaaf. Maar het wordt nog beter in licht blauw kleur zonder reclame
Ik wil een spoiler van carbon die een stuk lager is. Ik heb er eentje gevonden op e-bay

upload_2023-8-31_17-15-40.jpeg

Ik heb dit body gekocht

upload_2023-8-29_20-29-30-jpeg.551572

Laatst bewerkt:
Als u denkt dat dit al het aluminium is dat ik heb gekocht, heeft u het mis. Ik heb er nog veel meer gekocht. Het zal binnenkort in de mail zitten

Ik vind het onderhouden en repareren van een auto net zo leuk als autorijden, daarom heb ik zoveel opties erop gezet

upload_2023-8-31_20-24-5.jpeg

Je krijgt op dit optionele chassis minder onderdelen dan een originele Tamiya en er wordt geen carrosserie of motor meegeleverd.
Toch is het nog steeds duurder dan een Tamiya. Maar de kwaliteit van wat ik krijg is ongelooflijk veel beter dan wat je van Tamiya krijgt.het aluminium is prachtig
En het is niet te zwaar. Het chassis weegt slechts 600 gram. (Ik heb het op de brievenweger gewogen)
Dit chassis heeft kogellagers overal waar bewegende delen zijn (Meer kogellagers dan wat er op een tamiya zit)

Ik heb de batterijhouder in carbon besteld. Over een week of twee zullen er meer onderdelen in aluminium zijn

upload_2023-9-1_20-55-0.jpeg

Laatst bewerkt:
Soms Ik vertaal van noorse tot nederlands met Google translate. Maar niet altijd.
Ik woon in Nederland maar ik ben noorse.
Ik wet niet wat een AliExpress-bot is.

Ik heb de chassis dichtgemaakt in de voorkant. Ik platic van een oud DVD cover gebruikt te maken.
Ik heb een stopring tussen het chassis en het kogellager van de draagarm geplaatst

Kijk naar de schroeven. Het is veel betere kwaliteit dan de schroeven van Tamiya.
Tamiya-schroeven hebben een sterschroef en dit is umbracco (ik denk de schroeven zijn staal)

(Sorry mijn Nederlands. Moijelijk taal)

upload_2023-9-3_17-9-9.jpeg

upload_2023-9-3_17-11-44.jpeg

Laatst bewerkt:
imbus, is het woord wat je zoekt :D
nederlands is ook moeilijk, als ik of iemand het niet snapt, melden we ons vanzelf bij je

eigenlijk kunnen we stellen dat je geen tamiya auto overhoud.
je hebt een eigenbouw machine gemaakt!

qua kwaliteit: tamiya is een goed merk, maar is zeker niet de beste.
tamiya is wel een goede instapper, die met wat upgrades tot best veel in staat zijn.
alle merken hebben zo hun eigen inslag op de modelwereld
ja, er is veel te verbeteren aan een tamiya
maar tegelijk kun je er origineel ook al erg goed mee rijden

al zal jouw eigenbouw vast beter rijden:D

Ik wet dat mijn auto geen Tamiya is. Daarom ik gebruik alleen de word "TT-02" en niet "Tamiya TT-02" over mijn auto.

De tt-02 van Tamiya kost slechts 109 euro en is dus een leuke speelgoedauto voor kinderen, maar ik heb ervaring met benzineauto's in de schaal 1:5 en ben een iets hogere kwaliteit gewend

Mijn benzineauto op schaal 1:5 kostte ruim 3500 euro en was 100% aluminium.
Daarom ik vil een goed kwalitijt TT-02

Laatst bewerkt:
Ik had het geloof ik al ergens opgemerkt dat je even de Tamiya cup topics moet doornemen, daar kun je lezen welke opties nut hebben en dat zijn er niet zoveel. De propellor shaft en de stuurinrichting heeft nut om in alu om te zetten. Ik zie dat de bovendraagarmen gewoon met alu pinnen in de alu blokken zitten, dat vraagt om slijtage en dus speling.

En ik weet niet wat je bedoeld dat inbus schroeven kwaliteit schroeven zijn, alsof een kruiskop slecht is.

En heel eerlijk, een TT02 in alu blijft maar een TT02, het aluminium zal alleen de looks verbeteren maar verder wordt het nooit een serieuze raceauto.

Het maakt niet uit, want ik ga niet racen. Ik ga er gewoon mee spelen.

Ik zal er een borstelloze motor in zetten, zodat deze snel genoeg zal zijn

Ik ben niet op zoek naar een serieuze raceauto. Ik denk dat het net zo leuk is om te onderhouden als om te rijden

Het maakt niet uit, want ik ga niet racen. Ik ga er gewoon mee spelen.

Ik zal er een borstelloze motor in zetten, zodat deze snel genoeg zal zijn

Ik ben niet op zoek naar een serieuze raceauto. Ik denk dat het net zo leuk is om te onderhouden als om te rijden

Dat bedoel ik (deels) niet, je wilde een kwaliteit auto, aluminium maakt het op veel vlakken (prestaties en degelijkheid) echt niet beter, zelfs op sommige plekken slechter wat ik al aangaf.

Alle wedstrijdauto's van FG (schaal 1:5) zijn van aluminium.
Waarom zou plastic dan beter zijn?
Ik denk dat zolang je een goede motor en olieschokdempers hebt, aluminium altijd beter zal zijn. Ook in schaal 1:10

Nou, noem 1 wedstrijdmerk op dat met de 1:10 en 1:8 volledig in aluminium komt. Overigens mag je best wel de reacties beter lezen, ik noemde de scharnierpunten van de bovendraagarmen waar aluminium in aluminium scharniert. Dat gaat slijten en dus speling geven. Als je iets weet van materiaalleer zullen 2 dezelfde materialen glijdend op elkaar microscopisch in elkaar haken vanwege een dezelfde oppervlaktestructuur.

op een auto van 1,2 kg 1:10 is 100% metaal niet nodig. Daarmee wordt het beter.

Tamiya Avante was van metal. En dat was een 1:10 wedstrijdauto.

Laatst bewerkt:
Prrrfff.de Avante..... Dat was toen (35 jaar terug) dan wel een geschikte wedstrijdauto maar dat was toen. Ik bedoelde vandaag de dag waar we veel betere plastic soorten kennen en ook betere productiemethodes. Maar nog steeds negeer je het nadeel van bewegend aluminium op aluminium. Bij je 1:5 als ook die Avante scharnieren de draagarmen op stalen pennen mogelijk met plastic busjes of op stalen kogels. Aluminium op staal heeft een veel gunstiger effect op de slijtage.

Bij mijn HPI sprint 2 heb ik juist de boel zo aangepast, dat zooi er makkelijk uit kan
daar ging nog wel eens een steentje tussen de snaren zitten
gebeurt nu ook, maar nu ben ik de steen meteen kwijt

als ik mijn rustler zie, die heeft een dichte onderkant.
bij alleen op straat rijden komt daar al e.e.a. aan zand in
bij op gras rijden moet ik hem wel ff op zn kop uitkloppen voor ik hem binnen wegzet
Nu is de boel daar op gemaakt, tot nu toe heeft dit nog geen problemen gegeven

Qua alu: ik kom officieel uit de helicopter en vliegtuigen kant.
Alu KAN beter zijn, maar is het vaak niet.
In combinatie met lagers wordt het al beter
maar bij een tik verbuigt het, en ben je daarna erg lang bezig om een trilling op te sporen/de boel recht te krijgen
kunststof daarentegen KAN net zo sterk zijn, kan makkelijk buiten en terugveren, en kapot is duidelijk zichtbaar

Maar, volgens mij heb je je zinnen gezet op alu:D
Weet in ieder geval dat het niet beter hoeft te zijn.

Mijn auto heeft overal kogellagers In kombinatie met aluminium

Ik wil dat de hele aandrijflijn van metaal is.

Aluminium huizen voor differential. Ik heb twee gekocht
Ik bouw nieuwe differeialen met staal versnellingen en aluminium huis.

Ik heb aluminium spur Gear gekocht.

upload_2023-9-5_17-36-15.jpeg

Laatst bewerkt:
Back