Electro Beaver ombouwen naar nitro/gas

Holy Moki! Owh, ohw... wat een mooie Bierk(r)at... :turn-l:

Te mooi!... zonde dat je het straks niet meer ziet... trek maar een plexiglazen cowl! Slechts de helft daarvan spuiten... ;) Die brommer moet zichtbaar blijven!

Overigens... mooie manier van werken... alles prachtig uitgericht naar elkaar toe vlechten! Top!

Gr Bas

Bas, het is niet van mij hoor, hoewel ik er wel aan zit te denken maar dan moet ik een andere tak van de modelsport opgeven.
Deze foto's komen van een duits forum, het model is een 3W Bearcat a 2500 euro kaal.

GJ

Bas,

'n E-drive wil ik dus niet, daarom bouw ik de kist dus om naar glow. Ik wil er ook een ronde plaat op zetten, echter met een vierkante uitsparing voor de motorplaat. Er zit namelijk een vrij korte motorkap op deze Beaver en dan zou de motor er te veel uitsteken. Ik hem nu, na meten er passen, gemerkt dat op deze kist alleen een 2 takt .46 past, want een 4 takt steekt er aan de voorkant dan te veel uit.

Theo

Zei er iemand e-drive :)

Laat die kap eens zien in verhouding tot de motor? Even verhelderen met een plaatje?

Motor kan met standaard (kunststoffen)steunen op de plaat. Da's eenvoud zelve... uitsparing in plaat, zodat de motor al iets verzonken lijkt te staan....
Anders... Je zou kunnen overwegen de plaat of de steun verder in de romp in te laten? Dat vraagt dan om hak- en dremelwerk. Weer anders... De cowl te verlengen, verder naar voren?

Want in hoeverre is deze kist dusdanig 100% schaal, dat je de kap niet iets naar voren kan plaatsen? De NACA-ring kan verlengen? Een gemiddelde aanschouwer heeft dat niet eens door? Wellicht een oplossing?

Gr Bas

@GJVO... bron van het plaatje deed mij vermoeden :)

full
full

full

full

Dit zijn dan de gevraagde afbeeldingen.
Ik heb de zijkanten van het motorschot aan beide zijden dicht gemaakt met 3 mm multiplex en ook aan de binnenkant van het motorschot zodat alles dicht is.
Als ik te diep ga dremelen krijg ik problemen met de brandstoftank in verhouding met het balanspunt (CG) en hij komt te ver in de romp. Ergo de cowl iets verlengen is dan de enige oplossing.
Bedankt voor het meedenken Bas
Als ik iets verder ben ga ik wat foto's maken van mijn kist, want bovenstaande foto's(eventjes gepikt) zijn van de HK Beaver maar is verder hetzelfde als die van mij.

Laatst bewerkt door een moderator:
Tank naar achter? CG probleem?
Methanol is lichter dan water. Zou gecentreerd op het CG niets moeten uitmaken. Hij komt er nog net voor te staan.

Met de plaat komt er gewicht bij, de zwaardere motor + steun.
Alleen, hoe zwaar is de staart... :rolleyes:

Zal een plaatje lood in de snuit nimmer, mits CG goed, het vlieggedrag echt doen verslechteren.

De Beaver heeft een vleugel met goede lift, je zal het niet merken.
Mits CG goed, zal hij prachtig vliegen.

Ik heb nog een een FX-je naast een FA-82 Saito gelegd. Karter t/m propmeenemer vrijwel even lang... alleen de carb + hals steken dan uit.

Is er vast wel wat te verzinnen.

Als ik een raad mag geven... maak tevoren een model uit karton.
Dan kan je naar hartelust inzichtelijk plakken en knippen, modelleren.
Is het je naar de zin, zet je het over in hout.

Een schetsmodelletje uit karton voor een Gee Bee D racer/skywriter...

full

En Kan je zo een beetje inschatten hoe het een en ander aan de romp gaat aansluiten.

Laatst bewerkt door een moderator:
Back