Eigen gemaakte paraglider

Zo even een update,
Heb weer een nieuwe gondel gemaakt maar dan voor een chute van 2meter.
full
full
full
full
full

Op foto ook alledrie mijn chutes.
Nog geen filmpje kunnen maken van die nieuwe gondel maar deze heeft een enorme overpower ,motor is van hobbyking D4023-850 outrunner ,en een prop van Electric Blade Propeller E-Flight Prop 11x 7 E van ebay. En dan ook nog een 50 A regelaar ook van hobbyking, accu turnigy 11.1 v 3.3 mah.
Op half gas wil deze al loopings maken,ik moet alleen nog de schute een beetje bij trimmen,wil met veel wind niet meer vooruit wel omhoog.
Het gewicht licht ongeveer op 1,4 kg.(met camera).
Word vervolgd.

Laatst bewerkt door een moderator:
Leuk om te zien :)
Nou heb ik me recentelijk een beetje verdiept in het 1:1 parapenten en gelezen dat ze sturen met beide stuurlijnen en landen door beide stuurlijnen tegelijk omlaag te trekken. Bij een goede landing hangt de vlieger vrijwel stil net voordat geland wordt.

Op de foto's van jouw modellen zie ik dat je alleen links en rechts kunt sturen,
(heb ik dat goed gezien?) omdat de stuurlijnen op één servo zitten.

Om beide stuurlijnen tegelijk aan te kunnen trekken zou je toch twee servo's kunnen gebruiken? Dan zou je ook meer controle over de 'pent' moeten hebben? (Bv remmen ofzo)

Nou heb ik niet de hele draad gelezen dus het kan zijn dat dat al een keer voorbij is gekomen

Het klopt, ik kan niet " remmen " met 1servo.
Als ik de landing inzet (wind in) probeer ik zo geleidelijk mogelijk te zakken en als de gondel de grond raakt alles dicht gooien.
Het is mij ook een paar keer gelukt om bij de landing nog wat door te taxieen en tot bij mijn voeten stil komen te staan.
Ik heb ook een parachute (kant en klaar gekocht flex 1.7 staat ergens op dit forum )
en die heeft twee servos nodig om te vliegeren, maar daar ben ik van af gestapt omdat deze heel moeilijk te besturen was ,die schommelde heel erg.
By the way, ik maak deze gondels en chutes en ze ook nog eens te koop.

Beste mensen,
Ik heb een vraag over propellors.
Ik heb propellors gekocht(zie foto) gemfan 11x6
Deze zouden vor electro motor zijn, maar toen ze bij mij thuis in de bus vielen
Zag ik dat ze eigenlijk voor brandstof motoren zijn, deze wegen +\_ 40 Gr.
Kan ik deze ook gebruiken voor mijn electro motoren zonder dat ik deze overbelast.
full

Hallo mensen.
Ik ben bezich met een eigen gemaakte gondel voor een paraglider.
Met deze ingrediënten :
Gondel +\_800gram als alle componenten er op zitten.(motor ESC servo receiver prop enz.
Motor (China spul) BL 2826/6
ESC 30 À
Prop 11x4.7
Lipo 7.4 2200mhz of een 11.1 1000mhz
Servo SG5010 (China spul) trekkracht 8kg.(55gr.)
Mijn gondel heeft de maten +\_45cm hoog en 38cm lang
Kan mij iemand vertellen welke parachute ik daar bij moet gebruiken.
Ik weet dat het een dual line moet zijn maar de grote is de vraag.
Er zijn er van 1.4m , en groter te vinden bij Ali-expres.
Op bijgaande is te zien wat ik al gemaakt heb.

full
full
full
full

Graag jullie meningen en verbeteringen.
Alvast bedankt.

Hallo Jack,
Ik heb een Opale trike Large en gebruik daar voor een powerkite Quadrifoil XS (2,28 m2 ) en een XM 3,5m2. De propeller is een 15,4" en/of een 15,8" zelf ben ik van Tongeren misschien moeten we eens afspreken?
Mvg. Dieter

Beste mensen,
Ik heb een vraag over propellors.
Ik heb propellors gekocht(zie foto) gemfan 11x6
Deze zouden vor electro motor zijn, maar toen ze bij mij thuis in de bus vielen
Zag ik dat ze eigenlijk voor brandstof motoren zijn, deze wegen +\_ 40 Gr.
Kan ik deze ook gebruiken voor mijn electro motoren zonder dat ik deze overbelast.
full

Brandstof props zijn zwaarder, maar verder zit er niet zo veel verschil in de belasting op je motor. Bij optoeren trekt hij even een fractie meer stroom. In de lucht betwijfel ik of je enig verschil gaat merken.

Hè Dieter , heb je ook actie filmpjes of foto's van die trils en ook van die chutes.
Ik ben wel nieuwschierig hoe dat vliegt.
En Emanuel bedankt voor de info dat ga ik proberen.

Hoezo, je zal toch wel een luchtdoop hebben gehad met jou trike.
Of moet dat bij een club of zo.
Ik vlieg hier ook een beetje illegaal maar wel met toestemming van de landeigenaar.

Veel vlieg uren heeft ie nog niet gehad het waren meer crash dopen ;))
Het afstelwerk bij zo'n powerkite is niet zo simpel als leek.
Hij heeft wel al gevlogen maar ging snel met de wind mee het was moeilijk hem stabiel te houden. Ik heb een vermoeden dat ik de trike moet verzwaren?
Daarom leek het me leuk om eens af te spreken en te zien hoe jij het doet. Alle tips en triks zijn welkom.

Mvg
Dieter

He kerel , ik werk in twee ploegen dus een afspraak kan wat duren.
Maar wil je wel vooruit helpen, bij mij is er wel wat plaats op het terrein waar ik vlieg.
Zo onder ons twee zou het nog wel mogen.

Even een update,
Ik heb niet stil gezeten,zie hier mijn nieuwe trike met een " 4 meter power kite"
Die ik volledig heb omgebouwd tot een paraglider.
full
full
full
full

Deze moet wel nog een paar wieltjes maar hobbyking laat het afweten ( word vervolgd)
Even ter vergelijking , mijn Trike met de 2.5 m. Parachute
En de nieuwe trike met de 4 m parachute.
full

De nieuwe trike heeft ook twee servos zo dat ik een beetje kan spelen met het zwaartepunt van de trike, dit zou ook de vlieg eigenschappen ten goede komen.
Een filmpje zal ook nog wel komen

Gisteren geprobeerd te vliegeren met mijn 4 m. Scherm en nieuwe gondel.
Alleen lukt dat niet, daar ben ik al achter.
Ik kom vele handen te kort om het scherm een beetje open te maken en er voldoende vorm in te krijgen zodat ik een grondstart kan maken.
Word natuurlijk vervolgd.
Eens zien wie ik kan charteren voor deze opdracht.

Hallo Jack,

Er van uitgaande dat de Trike gebouwd is van plaatwerk denk ik dat je problemen gaat krijgen met je ontvangst.
Het metaal van je Trike zal je antennes afschermen zodra je op een redelijke hoogte komt.
Ik had in het begin dezelfde problemen met mijn trike.

Mvg,

Piet

He Piet,
Daar kon je wel eens gelijk in hebben, dat heb ik waarschijnlijk ook aan de hand gehad met een ouder model wat ik vloog.
Eenmaal boven begon deze rare dingen te doen.
Weet nu wat de oorzaak kan zijn.dank je wel voor de info.
Ik ga dus een andere sterkere en minder gevoelig voor het zendbereik trike samen stellen.

Back