Eflite beaver RUDDER probleem

Oke dan is het heel simpel draai de kwiklink van het wiel een flink eind uit. (dat mag ook bij de servo kant net waar je makkelijker bij kan)
Dan zie je op de hevel van het wiel een inbusboutje zitten
Als je dat los draait kan je het wiel recht zetten het boutje weer vast zetten en klaar ben je.
Oke en bedankt voor alle moeite op dit late tijdstip.
Groetjes,
Ronald.
ps: sorry voor de dubbele post.
 
Graag gedaan.
Ik zit ook wel eens in de knoop omdat ik iets niet voor elkaar krijg.
Dan moet het ook gelijk verholpen worden.
Je gevoel ken ik dus maar al te goed.:D
Laat maar horen als het gelukt is.
Ik bedoelde trouwens met het buigen torderen.
verstuurd met mijn smartphone
 
Efliet Beaver aileron differntieel?

Hoi allemaal,
Nog een vraagje,hoeveel aileron differentieel gebruiken jullie voor de Beaver?
Dacht zelf om mee te beginnen 15 mm up en 10 mm down.
Rudder 30 mm elke kant.
elevator 15 mm elke kant.
Hoor graag jullie reactie's.
heb nieuwe servo's van spektrum de 5030 midi airplane maar zoemen in neutraal stand??
Grz,
Ronald.
 
Laatst bewerkt:
Dag Ronald,
ik heb dezelfde Beaver. Het probleem zit in het feit dat je het deel dat je vast schroeft ( de hevel) op de vlakke kant van de stang van het wiel is niet volledig symmetrisch. Als je op de hevel kijkt van boven af zal je zien ( ook op jou foto) dat het armpje aan één kant gelijk met de ronding loopt en aan de andere kant een beetje terug loopt. Als je nu de onderkant van de hevel aan de bovenkant zet en zo dus de bovenkant onder komt te staan zal de grootste opening van de hevel aan de kant van het bevestigingsplaatje komen te staan. Hierdoor heb je meer plaats voor de hevel en zal de aansturing aan beide kanten evenveel zijn. Ik testte het uit voor je op mijn beaver.
Hevel dus 180° draaien, niet van links naar rechts maar onderkant boven en bovenkant onder.
 
Dag Ronald,
ik heb dezelfde Beaver. Het probleem zit in het feit dat je het deel dat je vast schroeft ( de hevel) op de vlakke kant van de stang van het wiel is niet volledig symmetrisch. Als je op de hevel kijkt van boven af zal je zien ( ook op jou foto) dat het armpje aan één kant gelijk met de ronding loopt en aan de andere kant een beetje terug loopt. Als je nu de onderkant van de hevel aan de bovenkant zet en zo dus de bovenkant onder komt te staan zal de grootste opening van de hevel aan de kant van het bevestigingsplaatje komen te staan. Hierdoor heb je meer plaats voor de hevel en zal de aansturing aan beide kanten evenveel zijn. Ik testte het uit voor je op mijn beaver.
Hevel dus 180° draaien, niet van links naar rechts maar onderkant boven en bovenkant onder.
Oke maar dan komt de schroefdraad toch aan de achterkant,of snap ik het niet?
Het heveltje van het staartwiel omdraaien?
Grz,
Ronald.
 
de stuurstang van je wieltje op het binnenste gaatje van de servoarm.( is die met de Zbocht van rudder of het wiel?)
Daarmee beperk je de uitslag, zo veel heb je toch niet nodig op het staartwiel
 
Back
Top