Eerste brandstofervaringen; Big Lift met dikke benzinemotor

Torretje loopt :) En hoe :mrgreen::mrgreen::mrgreen:

Biglift14_zps202b3ac8.jpg

Gewoon precies doen wat er in de handleiding van Toni Clark staat: aanzuigen met de choke erop tot er brandstof uit de trechter komt en de motor bij het ronddraaien lekker sappig klinkt. Choke eraf, 2 tikken en en draaien met die handel. Prop heb ik er zo opgezet dat hij tegen de compressie staat bij 11 uur en dan aanwerpen vanaf 2-3 uur zodat de magneetontsteking zijn werk vooraf kan doen. Stationairloop is heel mooi rustig zonder teveel schuddende roervlakken. Deze motor heeft al een paar liter gelopen dus als brandstof gebruik ik benzine met BelRay in een verhouding van 1 : 50.

Ik ben zeer tevreden met deze motor keuze :grin:

Wellicht van het weekend invliegen.

Gaat gfoed Maarten. Heb je ook een pijpje vanaf het membraamdeksel tot aan je inlaat kelk gemaakt ? zoniet wel even doen , anders heb je motorafslag in de lucht door drukverschillen langs de romp ,met name in rechterbochten .
In het deksel zit al een gaatje , hierop kun je met zilver een messing pijpje (4mmx40mm) hardsolderen . dDit pijpje zorgt dat je druk dan op het membraam gelijk is als bij de kelk .
Jouw gaatje zit nu relatief dicht of onder de kap terwijl de kelk er buiten steekt . Dat gaat geheid voor problemen zorgen .

Tipje mijnerzeids.

Voor de rest wordt ie gaaf .

Oke alle details zijn ook opgelost, alles geborgd accu en ontvanger erin etc.
Die kleine dingen kosten veel tijd maar nu is de kist echt vliegklaar:

Biglift16_zps1490d8a0.jpg

Biglift17_zps9addbb7a.jpg

Biglift18_zps4657d9d7.jpg

Gewicht is niet getankt iets onder de zes kilo.
Ik ben niet ontevreden met het resultaat.

Groeten, Maarten

Maiden uit het boekje :-)
Super om mijn berg onderdelen weer rond te zien vliegen, met dank aan Jaap en Martijn voor het doneren van de romp!!

Dank heren! Leuk dat er beelden van zijn. Wat een leuk filmpje heeft die Arjan ervan gemaakt!
Motor loopt super. 8400 toeren met een 18 x 8 zonder reso:-))
Die is onderweg dus met reso nog meer powerrrr
Deze maiden heeft mij de meeste voldoening gegeven van al mijn kisten tot nu toe.
Kist vliegt als een eitje ( of als een Charter)
Grt Maarten

Laatst bewerkt door een moderator:
Back