zie ik het nou goed dat je de nieuwe 4mm plaat bovenop de oude zijplaat hebt gelijmt?
of is dat gezichtsbedrog

of zit het alleen aan de voorkant over elkaar heen?
Qua sterkte:
er zijn inderdaad dingen die gewoon sterk moeten zijn.
een vleugelbevestiging is er 1 van
maar houdt in het achterhoofd, dat men op veel rustige toestellen ook met elastiek als bevestiging weg komt.
6 of 8 grote postelastieken..
en het vliegt. en goed.
keuze van hoe je het vast zit, zit gewoon bij de bouwer en wat hij denkt met het toestel te gaan doen.
zelf heb ik bv ook een hekel aan elastiek..
maar dat ben ik. zat mensen die er bij zweren.
met name omdat je in een rottige landing, en wat grond-vleugelcontact niet meteen een gebroken romp overhoudt.
qua vliegstijl:
zelfcorrigerend en actieve vliegstijl zijn 2 losse dingen.
dat zelfcorrigerend is op de aileron as. rest corrigeert zich niet.
hij zal wat meer rechtuit blijven gaan, dus je zal het toestel wat meer zelf recht moeten leggen.
maar vlieg jij rustig en netjes, zal niemand dit opvallen.
en zullen de belastingen op het toestel niet veranderen.
ben je van plan er het complete 3d figurenplan doorheen te jagen, prophangen etc, dan moet je inderdaad wel redelijk verstevigen.
maar ik geloof dat jouw toestel die mishandeling in de lucht al wel redelijk aan kan
door het gewicht en gelijkblijvende vleugel wordt de vleugelbelasting hoger, en zal het toestel sneller moeten vliegen om boven te blijven.
de stallsnelheid gaat omhoog.
in extreme gevallen kan het zijn dat een snelle bocht ook stall problemen gaat geven (high speed stall)
maar dan moet je het wel erg overdrijven.
Wees voorzichtig met gewicht..
dit toestel zal echt wel wat extra aan kunnen, maar er zijn genoeg toestellen die er niet goed op reageren