Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Na lang wikken en wegen denk ik dat ik toch isschien voor een van de beter merken ga.
De Graupner Afstandsbedieningsinstallatie MX-16 8-kanaals HoTT 2,4 GHz lijkt mij wel een goed apparaat.
Of de spectrum dx8, prijzen zijn in zoverre gelijk dat bij de graupner de ontvanger is inbegrepen.
Verder zijn het volgens mij vergelijkbare toestellen.
Klein steuntje in de goede richting is dat de turnigy momenteel al weer niet op voorraad is en ik heb geen zin erg lang te moeten wachten.
De ontvangers van Graupner en Futaba zijn erg duur. De meeste mensen die een tijdje vliegen hebben minimaal een stuk of 5 modellen, dus reken door wat het gaat kosten.
Mijn stelling is: de vraag welke zender kiezen is verkeerd. Je moet eerst kijken welk merk ontvangers je graag wil gaan gebruiken, kies daarna pas een zender erbij!
En Corrien, iedereen moet gewoon de zender kopen die hij mooi vind en logisch vind.
Ga gewoon naar een goede winkel waar ze diverse soorten en merken hebben en speel met het ding, loop het menu even door.
De MX-16 is een prima en betrouwbare zender waar je jaren plezier van zult hebben.
Beginners maar ook wedstrijdvliegers gebruiken deze zender.
Als je gaat zweven is ook de telemetrie met diverse sensors wel fijn.
Als je een stapje hoger wilt dan deze zender dan zit je meteen op 1000 Euro maar dat zal je de komende jaren nog niet nodig hebben.
GJ
HobbyKing verkoopt Orange ontvangers voor DSM2 (Spektrum) en voor Futaba. Met de DSM2 ontvangers heb ik uitstekende ervaringen, en die kosten grofweg twee tientjes (incl. satellietontvanger). Door zulke ontvangers te gebruiken (eventueel alleen voor de simpeler modellen) kan je, na een keuze voor Spektrum of futaba, veel geld besparen.
(Ook de Orange DSM2 park- en indoor ontvangers zijn uitstekend, voor een tientje).