Een paar vraagjes

• Topicstarter Topicstarter Underdog0
  • Startdatum Startdatum
Laat hier ook even weten wat het geworden is :D

PS: €75 is voor de zelfbouw. daar moet nog wel lijm, folie, enz. bij. De ARF versie is volgensmij ongeveer €105, maar dat hoor je wel van Theo.

Houd dat arf in dat je hem niet meer zelf hoeft te bouwen?
Want ik houd van bouwen, ik heb bij de zwaluw al eens een zelfbouw motorboot gehaalt (Altlas 540) en dat was erg leuk om te maken.
(vaart ook lekker maar heb hier niet veel geschikt water :(

ARF is inderdaat Almost Ready to Fly (bijna vliegklaar). Meestal is dat een weekeindje wekt om vliegend te maken.
De prijs van een ARF (zonder motor) geeft wel ongeveer aan wat het zelfbouw model (zonder motor) gaat kosten. Bij een zelfbouw heb je naast de bouwdoos nog lijm en bespan folie nodig (soms ook no wat kleindelen zoals een brandstoftank).

Theo Coenen zou je toch helpen hij weet dat ook alemaal wel hoor :wink: :?:

het schoot mijn vader opeens te binnen terwijl we langs de zwaluw reden, de zwaluw is op dinsdag dicht.....

Mijn vader had geen zin om te rijden naar een dichte zwaluw dus zijn we niet gekomen.
Maar hoe zit dat nou want vandaag was de zwaluw toch dicht :?

Jep de zwaluw was dicht, we zijn toen snel doorgegaan naar W&W modelbau te Haaren, we hadden met spoed een 8 cellen pakket nodig.

Ik heb je een mailtje gestuurd met wat meer info en een contactpersoon bij De Vliegende Hollanders. Hij zal je perfect verder helpen.

Ik denk dat ik morgen dan maar naar de zwaluw ga en dan 1 van die 2 vliegtuigjes haal.
Die man van de Zwaluw zal me ook wel goed moetten kunnen advieseren ,toch ? (En w&w heeft veel minder beginnersspul als ik op de site kijk).
Een goedkope zenderset moet wel voldoen lijkt me en dan begin ik eens met het bouwen.
Ik denk dat ik dan toch maar zo'n ARF haal (waarschijnlijk beter voor een beginner als ik)
En als ik ergens mee vastzit en bij de maiden ga ik wel naar de club in Posterholt.

Is dat een goed plan?

Het wordt denk ik de dazzler aangezien deze rolroeren heeft (dan zou ik er langer plezier van hebben).
Er is wel maar weinig over te vinden?
Iemand nog wat info ofver de greatplanes dazzler?
Alvast bedankt.

ok ik heb dus niet goed rondgekenen, er valt genoeg over te vinden :oops:
Dus dan wordt dat hem en als hij werkt en ik wat vlieglessjes ehad heb zal ik mijn bevindingen postten mits jullie daar belangstelling voor hebben.

Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee
wat wil een beginner met een soort 3d model aanvangen.

Koop alstublieft die Charter. Dat is tot nu toe nog steeds de beste trainer die je maar kan bedenken. Die dazzler is een crime om het modelvliegen mee te leren. En als je daarmee op de club komt als beginner dan sturen ze je gelijk weer naar huis met de woorden koop aub een charter want met dit ding leren we het je niet/ lukt het niet om het je op een veilige maniet te leren.

De eigenaren en het personeel van de Zwaluw vliegen niet en kunnen je geen goede info geven. Ik ga er alleen naar toe als ik nergens anders terecht kan. Een beginner stuur ik daar niet naartoe. De mensen van W&W weten waar ze het over hebben omdat ze zelf fanatieke modelvliegers zijn. Zij weten waar ze het over hebben. En daarnaast staat niet alles uit hun assortiment op hun site.

Sorry dit moest effe, ik weet dat we geen winkel besprekingen meer doen maar wil een beginner redden voor stommiteiten.

De greatplanes dazzler 8O Dat zal een leuk derde model zijn.

Als beginnen MOET je een vliegtuig met de vleugel boven op hebben (bovendekker)

Als beginner kan je het makkelijkst met een charter gaan vliegen. Daar is ook een (ARF) rolroerversie van (te maken) waarbij je begint met de rolroeren vast en als je een beetje kan vliegen kan je de rolroeren los maken.

Als je rolroeren wil dan moet je kijken naar b.v

graupner trainer 25 (die zou ik nemen, heel stabile vleugel met rolroeren)

protech sky star (is wat moeilijker, heeft een semi symetrisch vleugel profiel en weinig V stelling en kan daarom op z'n kop vliegen)

deze twee heb ik wel eens mee gevlogen, maar er zijn er veel meer.

kyoshio trainer 40 schijnt ook goed te zijn.

dan de vraag zelfbouw of ARF.

bij zelfbouw ben je de hele zomervakantie wel bezig met bouwen en kan je dus nog niet gaan vliegen. voordeel is wel dat je precies weet hoe alles werkt, en dat je bij een crash (die je ongetwijfeld meemaakt) zelf makkelijker kan repareren.

Bij ARF kan je het vliegtuig in een weekeind in elkaarzetten en het weekeind erna op de club aflaten stellen en beginnen met vliegen. bij een crash is het repareren lastiger (op de club kunnen ze natuurlijk wel helpen.

de prijs van ARF en zelfbouw zijn nagenoeg gelijk.

En zou je me misschien dan ook nog willen uileggen waarom dat een bovendekker beter is voor beginners?(wil ik gewoon weten)

Ik zat nu te kijken bij http://www.w-w-modellbau.de En daar hebben ze ook 2 trainer vliegtuigen, ze zijn geschikt voor mijn motor en niet te duur (75 euro ARF)
Dat zijn de
AVISTAR ARF Trainer
en de
Superstar 40 ARF Export Trainer

Als ik het goed zie dan hebben ze ook rolroeren dus dat klinkt allemaal erg aantrekkelijk.
Ik ga zo naar w&w en laat mij eens goed advieseren!
Allemaal erg bedankt en ik laat wel weten wat het geworden is.
Nu heb ik teminste een hobby die me van de computer houdt :wink:

hoi

ik heb gister mijn BREVET!!! gehaald na 14 VLUCHTEN met de skystar, vertel mij maar dat die skystar niet zo geschikt is!!!!!
(zonder te oefenen met de sim)

dus als ik jou was zou ik de skystar nemen, is een geweldige trainer!!!

groetjes jesse

@Underdog0

bij een bovendekker hangt het vliegtuig aan de vleugel, en ligt het zwaartepunt onder de vleugel. dit geeft een stabiler en zelfcorrigerendder vleugbeeld.

een laagdekker heeft het zwaartepunt boven de vleugel waardoor het toestel agresiever reageert en minder vergevingsgezind is.

Als je meer wil weten kom je in vrij ingewikkelde dingen terecht. Je kan het best gewoon aannemen dat een bovendekker altijd stabieler vliegt dan een laagdekkker.

PS: er zijn tietallen goede en mindergoed trainer vliegtuigen. de drie die ik je beschreef ken ik en daarvan weet ik dat ze goed zijn. de twee die jij beschrijft ken ik niet, en van alleen een plaatje kan ik weinig zeggen. het zijn wel het soort trainers waar je naar moet kijken, maar of ze goed of slecht zijn weet ik niet

@flying jesse

8O

:?: :?: :?: is dat het KNVvL brevet :?: :?: :?: . Bij ons op de club KAN je dat niet eens zo snel halen. Was dat mischien niet je eerste vliegtuig ???
(Ik vraag me wel af of je al na 14 vluchten een vliegtuig goed beheerst (zelfs al ben je een natuurtalent)

in ieder geval gefeliciteerd :P .

PS: Wie zecht dat de skystar geen goed beginnersvliegtuig is (ik in ieder geval niet anders had ik hem niet genoemd)
Zoals je weet heb ik er ook een gehad.

dat is idd het knvvl brevet, en ze zijden dat ook al op de club, ''goh, je bent een natuurtalent'' :D :D :D dit was mijn eerste vliegtuig (na zo'n rotspeelgoed ding dat ik 4 jaar geleden vloog wat je niet eens vliegen kon noemen)

ik ben zelf eigenlijk ook verast dat het zo snel ging, maar ik ben nu al bezig met mijn tweede model 8) 8)

groetjes jesse :)

Ok ik ben naar W&w geweest en heb mijn avistar gekocht (was zelfs in de aanbieding!, 5 euro duurder! dan normaal :evil: )
Ook probeerde ze mij nog een zender van 140 8O euro aan te smeren.
Maarja, ik heb dus mijn vliegtuig maar de kwaliteit van het bouwpakket valt me tegen :evil:

Het is niet echt goed bespannen volgens mij, overal zit er nog lucht onder en de 2 vleugelhelften zijn van voren absoluut niet identiek, ook de vleugelverbindingsstukjes die hetzelfde zouden moetten zijn kwamen totaal niet overeen (de een was groter als de andere en eentje had meer v vorm dan de andere)
Ook de handleiding is erg verwarrend, er staan stappen in die niet gedaan hoeven te worden (zoals het plaatsen van het servo bakje) en er staan dingen in die niet kloppen( zoals dat ik wat voorgesneden balsa stukjes moest weghalen om daar de servo te kunnen zetten, er was dus niks voorgesneden)

Het vliegtuig heeft wel een semi symetrische vleugel en rolroeren dus dan zou hij beter moetten stunten als ik daar klaar voor ben.
Het was toch wat meer werk zo'n ARF als ik dacht maar binnekort moet hij wel klaar zijn alleen heb ik dan nog een vraagje:
Bij de zwaluw kan ik een 4 kanaals zender halen voor 80 euro met ontvanger, en bij W&W kan ik of een 4 kanaals krijgen met 1 servo voor 110 of een 4 kanaals computergestuurde met 1 servo en accu voor 140.
Welke kan ik dus het beste halen, zelf zou ik voor die van 80 euro gaan want alle zendersets zullen toch wel betrouwbaar zijn :?:
Ook zie ik de meerwaarde van computergestuurd niet echt en om die servo of die accu hoef ik het volgens mij ook niet te doen.

ALvast bedankt en ik bouw weer ff verder :P

Back