Tom Engelfriet
Vriend van modelbouwforum.nl
14 jaar geleden kwam ons eerste kleinkind, het was een kleinzoon.
Enkele jaren later was hij bezeten van Thomas de Trein en ben ik met hem naar Rotterdam Miniworld geweest.
En toe begon het weer, het modelbouwvirus.
Jaren daarvoor wilde ik nog weleens een bootje bouwen, zou kwam de stoomsleper Minerva van de bouwplank (helaas geen foto's meer van) en daarna paar jaar aan het bouwen geweest aan de Smit Enterprise (zie mijn avatar).
Tijdens de eerste Dordt In Stoom (D.I.S.)samen met de leden van MBV Nautilus deel genomen aan de modebouwtentoonstelling D.I.S.
Iemand had interesse naar mijn Smit en vroeg of deze te koop was.
Alles wat van mij is en was kan verkocht worden, de prijs fl. 15.000,-
Maar dat was te veel, het was voor het sleepvaartmuseum Maassluis en die hadden maar een budget tot fl.1.500,- Ok vond ik ook goed en daar staat de Smit inmiddels al zeker een jaar of 35.
Dan staat dat model in het museum en begin je maar weer wat te bouwen. Ik dacht dat daarna in de Modelbouwer een verhaal kwam van Dhr Ledoux (of zo iets) over de Amsterdamse sleper Wouter Goedkoop. De romp kon je bestellen was van ABS en zeker niet verkeerd. Model ook afgebouwd en heel veel mee gevaren.
Maar het varen lag een beetje stil, de MBV Nautilus was zeker niet erg actief meer en inmiddels was onze kleinzoon toe aan een modeltreinbaantje. Dus Opa rails, locomotieven, wagons, huisjes en van alles en nog wat gekocht en aan de slag. Baantje van 244x145cm in 3 lagen h0 (Wesselstein) vernoemde naar kleinzoon.
En uiteindelijk bijna verkocht maar ging de trap niet af dus de zaag er in.
Volgende treinbaan stond op de planning maar daar over later meer.
Wordt vervolgd.
Enkele jaren later was hij bezeten van Thomas de Trein en ben ik met hem naar Rotterdam Miniworld geweest.
En toe begon het weer, het modelbouwvirus.
Jaren daarvoor wilde ik nog weleens een bootje bouwen, zou kwam de stoomsleper Minerva van de bouwplank (helaas geen foto's meer van) en daarna paar jaar aan het bouwen geweest aan de Smit Enterprise (zie mijn avatar).
Tijdens de eerste Dordt In Stoom (D.I.S.)samen met de leden van MBV Nautilus deel genomen aan de modebouwtentoonstelling D.I.S.
Iemand had interesse naar mijn Smit en vroeg of deze te koop was.
Alles wat van mij is en was kan verkocht worden, de prijs fl. 15.000,-
Maar dat was te veel, het was voor het sleepvaartmuseum Maassluis en die hadden maar een budget tot fl.1.500,- Ok vond ik ook goed en daar staat de Smit inmiddels al zeker een jaar of 35.

Dan staat dat model in het museum en begin je maar weer wat te bouwen. Ik dacht dat daarna in de Modelbouwer een verhaal kwam van Dhr Ledoux (of zo iets) over de Amsterdamse sleper Wouter Goedkoop. De romp kon je bestellen was van ABS en zeker niet verkeerd. Model ook afgebouwd en heel veel mee gevaren.


Maar het varen lag een beetje stil, de MBV Nautilus was zeker niet erg actief meer en inmiddels was onze kleinzoon toe aan een modeltreinbaantje. Dus Opa rails, locomotieven, wagons, huisjes en van alles en nog wat gekocht en aan de slag. Baantje van 244x145cm in 3 lagen h0 (Wesselstein) vernoemde naar kleinzoon.




En uiteindelijk bijna verkocht maar ging de trap niet af dus de zaag er in.
Volgende treinbaan stond op de planning maar daar over later meer.
Wordt vervolgd.