Een Impuls voor JanHein.

Nu bezig met de hoogteroeren in het stabilo te maken.

DSC_3572.JPG

De hoogteroeren zijn los van het stabilo. Elk hoogteroer krijgt zijn eigen aansturing. Ook de servo's zijn in de romp gebouwd. Vandaag wordt er niet verder aan de Impuls gewerkt. Vanmiddag en vanavond andere verplichtingen.

DSC_3573.JPG

DSC_3574.JPG

De stuurstokken voor het richtingsroer en de hoogteroeren zijn klaar. Al het "houtwerk" is hiermee zo ongeveer gedaan. Nu een brandstoftank maken. Eerst een uitslag teken in CAD, dan een proefmodel maken van dun karton en vervolgens een van blik.

Dag N.P.S.
Goed bezig, zo snel als jij en anderen bouwen dat lukt mij niet. TOP!!
Kijk eens op pagina 30/33 enz in het topic “Eerbetoon aan Evert...”
ArthurP heeft al een layout gemaakt voor een Impuls tankje.
Ik beschik niet over CAD kwaliteiten en de layout van Arthur was een zeer goede basis.Groet, Gerard

Het bouw tempo ligt naar mijn bescheiden mening toch wel fors hoog .-) ik heb in de tijd dat je een bijna complete impuls plakt een vleugel van mij Ebenezer gerepareerd .

Gisteren de tank gemaakt. Aan de hand van de tip van RTrider een uitslag getekend. Deze eerst geprint op dun karton voor een controle van de passing. Daarna de tank van blik gemaakt. Met de flens aan de bovenkant wordt de tank tussen de motordragers bevestigd,
De tankinhoud is ongeveer 60 cc.

DSC_3577.JPG

Laatst bewerkt:
Gisteravond is Frans op bezoek geweest en heeft laten zien hoe Eze dope wordt verwerkt. Inmiddels is op het stabilo, de hoogteroeren en op de vleugel de eerste laag aangebracht. Nu ben ik gestart met het bekleden van de romp.

Even een update...

De vleugel, het stabilo en de hoogteroeren zijn klaar. Vier maal in de Eze dope gezet en alle poriën in het vlies lijken dicht te zijn. Op de zijkanten na is de romp bekleedt. De komende dagen de zijkanten bekleden. Daarna de romp 4 maal met de Eze dope behandelen.

Het eind komt in zicht!!!

De tweede en laatste zijkant is bespannen met vlies. Als het bespan werk is hiermee afgerond. Morgen krijgt de romp de eerste behandeling met Eze dope.

:worship:Goed bezig geweest
Nu is het aan de Master om de finishing touch te doen en de maagdelijke Impuls een mooi jas te geven.
Succes :thumbsup:

Back