Eclipse 7 stuk

:( Helaas is mijn HITEC Eclipse 7 stuk .

Reden : ik heb als een onwetende beginner de plus en minus van de batterij omgedraaid aangesloten .Stom maar helaas waar .
Mijn vraag aan het forum : heeft iemand toevallig een printplaat die nog wel werkt ?.
Ik heb een vermoeden welke chip is uitgebrand heeft iemand ervaring met het vervangen daarvan . ?

Wie kan en wil mij helpen om mijn Eclipse 7 weer aan de gang te krijgen .
het was en is eigenlijk nog een fijne zender .

Waarschijnlijk is er een zenerdiode defect aangezien ik geen schema van die zender heb of heb je er een in pdf ?

Wanneer je de plus en de min hebt omgedraaid is de kans zeer groot dat er niet één chip maar waarschijnlijk alle chips op die print kapot zijn. Zelf repareren kan je waarschijnlijk wel vergeten want de benodigde chips zal je nergens kunnen kopen. De hele print vervangen zou natuurlijk kunnen maar hoe komt je daar aan? Bij de fabriek een nieuwe kopen zal wel eens meer kunnen kosten dan een nieuwe zender. Vooropgesteld dat je er één bij hen kan kopen. ;)

Ik heb er nog 1 liggen, werkt 100%
Wou ik ooit nog ombouwen naar 2.4, maar ja nooit aan toe gekomen...

Een complete zender dus, zonder ontvanger....... Mag voor weinig wel weg... Pb me maar...

Bij een Eclipse 7 valt de schade meestal wel mee (dus niet altijd). Reparatie kun je echter niet zelf omdat één van ic's per sé van één bepaald merk moet zijn en dat is uitsluitend industriëel verkrijgbaar. Stop je er eentje in van een ander merk, dan ontstaan er ongewenste oscillaties.

Als het Assan zendermodule bij het omgepoold aansluiten in de zender zat is dat gegarandeerd ook defect geraakt, dus dan wordt de reparatie wat duurder (ik heb even gekeken bij de eerdere postings en kwam daar het Assan module tegen).

Stuur mij eventueel maar een persoonlijk berichtje. Antwoorden doe ik dan maandag.

Back