Echte piloten, wie en waar?

Dan vlieg ik denk ik op de grootste hier.
Heb de KLS gedaan, klas 96-5, alle latere KLS-ers tot 98-5 zullen mij zeker kennen, Remklep is de naam.

Toen in 1999 na lang wachten op de KLM vertrokken met 100 van de KLS naar Lufthansa, waar we nog steeds vrolijk vliegen.

Ik ben nu alweer 8 jaar SFO op de 747-400.

Lufthansa+747-400.jpg
 
Laatst bewerkt:
He grappig nog een ex-kls'er.
Leuk dat er toen ook al de overstap werd gemaakt van KLS naar Lufthansa, dat gebeurt nu ook weer met grote tevredenheid naar ik heb begrepen. Ik ken je niet maar zal je wellicht ongetwijfeld nog is tegen komen op de KLS?
 
Als je de KMT op de KLS hebt gedaan, hebben we mekaar zeker ontmoet, ik deed daar wel "eens" aan mee ;-)
Of anders in de oude bar in tussen gebouw A en C.
Ik deed de AOV opleiding.

Ik heb mijn base in Frankfurt, ben begonnen op de A320 en nu alweer 8 jaar op de 74.
Verwacht eind 2012 chef A320 te worden.

Leuk om te zien dat hier ook veel " echte " piloten zijn.

Aan modelbouw doe ik al 35 jaar, modelvliegen ongeveer 22.
Ik bouw en vlieg vooral schaal kisten, gebouwd vanaf plan, gekochte of eigen, tussen de 1.80 en 2.50 m spanwijdte.
Vooral, of eigenlijk alleen, WW2 jagers.

Ik gebruik hoofdzakelijk het rcscalebuilder.com forum.
Daar kun je mijn huidige bouw van een Jerry Bates P-40B zien, mij naam daar is Remklep.

Danny
 
Als je de KMT op de KLS hebt gedaan, hebben we mekaar zeker ontmoet, ik deed daar wel "eens" aan mee ;-)
Of anders in de oude bar in tussen gebouw A en C.

De oude bar is niet meer, er is nu een andere bar bij de nieuwe campusgebouwen. Zeer zeker heb ik de KMT gedaan. Ik had hem zo omstreeks eind april 2008.

Leuke route die je zo maakt bij Lufthansa, allebei leuke toestellen om mee te vliegen, maar vooral die 744 lijkt me ontzettend gaaf.
 
Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd wie, welke brevetten heeft op hoeveel kisten en eventueel speciale ervaringen.
om te beginnen: ik zelf 3 modelbrevetten (zweef, motor, heli) hehehe> daarnaast GPL, PPL- MLA, - TMG,- SEP. gevorderen cursus parapente gedaan in marokko en 3 x half uur heli (alle controls op gas na)
totaal 55 verschillende types gevlogen in 84 kisten.
grootste gevlogen afstand zweef: 750 km, langte duur 8:45 minuten, hoogte 7000 meter.
verder aerobatic zweef en sep

wie volgt?
 
Indrukwekkend!

Ikzelf ben PPL single engine piston op de Piper Warrior, ondertussen al een goede 120uren op een klein jaar bijeen gevlogen. Bezig met de IFR rating met als ultieme doel de ATPL te behalen.

groeten
 
leuk filmpje, ergens heeft hij wel gelijk maar gelukkig zijn er nog plaatsen op de wereldbol waar je nog echt no limits mag vliegen!
 
Amerika bijvoorbeeld, laagste flightlevel is 180, kijk...

Daar is vliegen ook een recht, hier in Europa is het een voorrecht.
 
Vandaag men IFR check gehad en dat ging lekker. Ik vind het trouwens wel leuk die korte IFR vluchtjes naar onder andere Luik en Oostende (niet naar Nederland want daar zijn de taxen nog duurder als in België :2gunfire:). Wel super intens want het is kort en je moet nu nog alles alleen doen. Je arrival en approach komt soms wel zeer vlug achter je departure liggen. "Voor je vliegtuig blijven" zegt die man naast me dan altijd. :D
Al bij al is het vlot verlopen een gaan we nu weer de Sim in voor de multi engine rating.
Tussen men vluchtjes door ben ik zo al aan het kijken op de verschillende Job sites en ik zie wel een groei in de vraag... Hopelijk komen er vlug wat Ab-initio plaatsen vrij hier en daar!

groeten
 
Laatst bewerkt door een moderator:
mijn hoogste grondsnelheid was 360km/h op een hoogte van 4000m in de golf met een knetterharde wind in de rug , bij een VNE van 270...zonder motor...toen ik later de theorie van TAS op grote hoogte las, dacht ik: dat moeten we maar niet meer doen...

ja lache he. dat gevoel had ik ook al eens jaren geleden bij het lezen van de IGC na een golfje op 6000+ by GAP.
maar 360km/h is wel een raar PR-etje voor jou....
goede voorbereiding is het halve werk.
 
Als ULM telt dan ben ik aan zet :D

Ikke met mijn Quicksilver MX2 en Rotax 503 heel wat jaartjes geleden:cool: Foto's zijn genomen vanuit een andere ULM

file0007t.jpg


file0010c.jpg

file0004j.jpg


file0003i.jpg
 
@Stevo cooool! Oldschool :-)
Van welk vloog je?

Thx maat, very oldskool ;-)

Dit toestel vat eigenlijk samen wat Ultralight voor mij betekend alhoewel ik lessen had gevolgd op een Rans Coyote in Buzet en daar ook mijn eerste solo mee heb gedaan. Toch maar besloten om een Quicksilver te kopen, de oerULM (en ook wat goedkoper dan een Rans;))

Vliegveld is EBZU (Zuinkerke , West Vlaanderen). Was toen lid van Zuienkerke Aviaton:cool:

Op de 2de foto zie je de Noordzee en Wenduine nabij De Haan liggen en op de laatste foto zie je nog net industrieterrein "De Blauwe Toren" te Brugge Sint Pieters

Stevo
 
Thx maat, very oldskool ;-)

Dit toestel vat eigenlijk samen wat Ultralight voor mij betekend alhoewel ik lessen had gevolgd op een Rans Coyote in Buzet en daar ook mijn eerste solo mee heb gedaan. Toch maar besloten om een Quicksilver te kopen, de oerULM (en ook wat goedkoper dan een Rans;))

Vliegveld is EBZU (Zuinkerke , West Vlaanderen). Was toen lid van Zuienkerke Aviaton:cool:

Op de 2de foto zie je de Noordzee en Wenduine nabij De Haan liggen en op de laatste foto zie je nog net industrieterrein "De Blauwe Toren" te Brugge Sint Pieters

Stevo

Tof! Ik wist niet dat je nog gevlogen had, ... nu geen zin meer in?
Ik heb sinds juli mijn ulm licentie (EBKT). Mijn pa vliegt al 15jaar in Baisy Thy.
 
Back
Top