Echte piloten, wie en waar?

Ik heb na mijn studie bachelor ICT, op het punt gestaan te beginnen bij SFA, maar het toen toch maar niet gedaan, ik zag op dat moment de investering/werkzekerheid ... etc niet echt zitten. Nu ben ik begonnen met ULM vliegen op de Lambert Mission M106 om met mijn beperkt budget toch al te kunnen vliegen. Verder studeer ik nog steeds om hopelijk binnenkort mijn master te halen. Misschien dat ik er daarna toch nog aan begin.

Ps: jongens, jullie Zwever, ULM, Delta, etc niet zo onderdrukken, ja jullie zijn ook piloot :-)

40393_1538305650615_1024098461_31607311_7004034_n.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ps: jongens, jullie Zwever, ULM, Delta, etc niet zo onderdrukken, ja jullie zijn ook piloot :-)

Goed gezegd! :) Ik krijg van mijn vrienden ed. altijd de opmerking dat ik nog geen piloot ben terwijl ik toch men PPL heb en met modelbouw bezig ben (jaja dat vind ik ook piloteren :) ).
 
Ps: jongens, jullie Zwever, ULM, Delta, etc niet zo onderdrukken, ja jullie zijn ook piloot :-)


Haha, teveel van mijn medezweefvliegers hebben een gevoel dat ze te ver
verheven zijn boven alle andere vormen van vliegen... dat is ook niet fijn ;)


Odin
 
Oh leuk :) een belgisch fabrikaat.
Vliegt hij wat soepel? ik heb alleen ervaring met rans S6/rotax 912S

Heel Belgisch, er zit zelf een UL Power motor in :-)

Met een rans heb ik nog niet meegevlogen/gevlogen... De Mission vliegt wel goed op het eerste zicht, ik ben nog maar een beginner dus ik kan moeilijk vergelijken. Ik heb enkel al met de FK9, MCR en de Mission gevlogen. Heb wel al heel wat met DPM meegevlogen, mijn vader vliegt daar al 15 jaar mee. De mission ziet er niet zo sexy uit als de full composite kisten maar het is een prima toestel, voor een goede prijs.
 
ik vlieg nu een jaar of dertig, hiernaast 4500m boven de alpen. Ben 40 jaar geleden begonnen met modelvliegen (Graupner Beginner, Dandy, Foka, Mosquito en later Charter en een Zlin, tot ik een keer op Malden ben gaan kijken....vlieg voornamelijk vanaf Salland
 
update time:

ben nu nog bezig met Pilot In Command uurtjes te maken en ga zo aan men IFR beginnen.

enkele foto's van men hour building

De Schelde rond Terneuzen


De kerncentrale van Doel (genoeg obstacle clearance houden daar :) )

Binnekort wat foto's uit de Sim

Groeten
 
Haha, rond de wolken vliegen, blijft leuk, jammerlijk beperkte mogelijkheden
voor de zweefvliegers in dit gebied... superbel vinden, of slepen :P


Odin
 
Laatst bewerkt:
leuk werk die simulator!
Ik moet zeggen dat rekenen en terwijl je vliegtuig mooi op koers houden niet zo goed samen gaat. 115 - 35 hmmmm wacht effe he even iets links, wat omhoog corrigeren, dan weer rechts... 190 NEE NEE sorry, 180!!! :D
VOR en ADF intercepties goed leren visualiseren en uitvoeren vond ik toch wel lastig in het begin. Voor de rest arc DME of holdings vliegen zijn best wel te doen als je altijd op voorhand weet wat je moet doen en de wind niet vergeet in rekening te houden.
Volgende sessie, SID's leren uitvoeren en dan overgaan op STAR's en approaches.

 
Leuk werk he dat IFR vliegen, haha. SID's en STARS gaan nog wel en bij approaches komt het aan op een goede voorbereiding. Bij alledrie goed opletten dat je je instrumenten vantevoren al zo hebt ingesteld(zoals HSI naald en OBS naald) dat je de belangrijkste radialen in ieder geval niet kan vergeten. Als je multi-crew bent zorgen dat je crewmaatje(je co dus) je herrinnert net voor je een bocht ofzo moet maken.

Intercepties zijn inderdaad een hel in het begin, vooral de ADF intercepties. Maar als je ze eenmaal kan en het plaatje gezien en begrepen hebt snap je niet dat je ze in het begin zo moeilijk vond, haha.
Holdings vond ik zelf altijd het moeilijkste, voornamenlijk tijdens de entry
om dan de wind juist te bepalen en meteen goed op te sturen, maar na een tijdje gaat ook dat vanzelf. Holdings worden pas echt leuk als je ze altijd rechtsom gevlogen hebt en ineens een non-standard holding tegenkomt die linksom is. 9 van de 10 bij mij op school deed dat verkeerd.
De holding voor baan 23(EHGG) is gewoon standaard rechtsom en voor baan 05(EHGG) is die linksom. Meestal vlogen we ook nog is aan op baan 23 vanwege een gunstigere wind voro die baan, de ILS daar en alleen VOR op 05 en het feit dat de transavia's daar ook altijd via 23 binnenkomen.

Sim ziet er leuk uit, welk 2 motorig vliegtuig moet dit voorstellen?
 
Het is een foto van een ander toestel maar de onze (FNPTII in zowel PA34 als PA28 te configureren) ziet er zo goed als hetzelfde uit. Enkel de turn & slip en RBI staan omgekeerd (RMI met VOR en ADF naald bij ons) Ook hebben we nog een gyro compass onder de HSI.
 
Ik ga richting het einde van mijn school traject van m'n vlieg opleiding.

Gister het langverwachte briefje van de maatschappij binnengekregen! Ik mag binnenkort aan een Type Rating gaan beginnen om daarna 737 900er te gaan vliegen! :banana:

Cheers, Romke
 
Beste allen,

Leuk om te zien dat er toch vele forumleden zijn die ook in het echt vliegen.
Wat mij erg opvalt is dat 90% van de vliegers totaal niet geintereseerd zijn in de luchtvaart wat toch erg jammer is.
Zelf vlieg ik 3 jaar commercieel op kingair300 en Beech1900D airliners. Ook ben ik een echte modelbouw fan en heb ondertussen ook al het 1 en ander gemaakt en weer weggedaan. Reden dat ik op hier reageer is omdat het mij leuk lijkt eens te kunnen praten met echte luchtvaart hobbyisten en mensen die binnen de wereld werkzaam zijn. Helaas is de markt voor vliegers op het moment erg moeilijk. Vele die al jaren wachten komen nergens aan de bak terwijl mensen in opleiding of die er net uit komen soms wel aangenomen worden. Een soort tussen wat en schip verhaal.
Maar er gloort hoop, ook bij ons zijn er tekenen tot verbetering. Afwachten dus.

Voor iedereen in opleiding veel suc6 gewenst en mocht je ergens hulp of vragen over hebben schroom niet te vragen.

Gr

Robin
 
Back
Top