Echte piloten, wie en waar?

Hoi,

Hoe wel ik me op dit moment nog geen "echte" piloot kan noemen, zou ik wel eens willen weten of hier echte gelicencieerde piloten zijn. PPL, CPL, ATPL maakt allemaal niet uit. Op dit moment zit ik in het laatste stadia van men theorie ATPL (Air Transport Pilot License) opleiding en heb al een 20 tal uurtjes op de Piper Warrior III met als doel om op de big birds te gaan vliegen natuurlijk! Dit alles doe ik bij Ben Air Flight Academy te Antwerpen (BAFA - Ben Air Flight Academy nv). Hopelijk heb ik tegen Oktober men PPL als het weer wat mee zit om VFR te vliegen. Ik zal regelmatig wat posten over men ervaringen met hier en daar een fototje bij.

Groeten
 
z1ra5pqn0e9a69xr6nsz.jpg

onze Warrior III met full glass cockpit van Avidyne inclusief 2x garmin 430 GPS
 
Laatst bewerkt:
30arb7du01aa78cqm2z.jpg

De cockpit, getrokken van uit men 2e solo circuit vlucht.
Voor wie het kan zien: de fail warning van de pitot heater brand bovenaan in het oranje...
 
Laatst bewerkt:
Ik ben nog bezig maar normaal gezien duurt het bij ons rond de 2 à 2,5 jaar. Maximaal kan dit oplopen tot 3jaar want dit is het wettelijke maximum voor een ATPL opleiding.

groeten

Jan
 
He lachen, daar ben ik met de baron van school geweest om de ils op 29 vliegen. Lekker klein veldje daar, zelfs met de baron leek de baan klein.
Succes met je opleiding. Theorie in combinatie met praktijkervaring helpt zoveel om je theorie beter te snappen volgens mij. Jullie hebben ten minste wel een fatsoenlijke cockpit, wij vlogen de old skool cockpits op de Archer(zwaardere broertje van de Warrior).
Even een tip(ik weet niet hoe ze in België zijn): zorg dat je je in flight foto's niet te veel post, in verband met de wet voor luchtfotografie. Wij kregen in Amerika de FAA op ons dak vanwege zulk soort foto's...
 
ja ik weet het, in principe mag het ook niet in België maar dit is vast nog een of ander overblijfsel. Als je met een Amerikaans vliegtuig boven Rusland wat foto's gaat nemen, daar zou ik wel wat meer schrik voor hebben :)
Praktijk in combinatie met theorie is zeer zeker een pluspunt!
Verder is Antwerpen uitermate geschikt voor training. Lekker lang voor de Piper en heeft zowel ILS als VOR approaches, goede ATC en weinig commercieel verkeer.
Ben je zelf actief in de luchtvaart nu?

groeten
 
Op zoek naar werk op het moment, maarja das niet zo makkelijk tegenwoordig. Het is inderdaad een rare wet, maar t is niet anders helaas.
Inderdaad een goed trainingsveld. Wij hebben daar toen nog een Visual approach gekregen een keer alleen werden we te hoog voor de baan gehangen dus hadden we een mega hoge descent rate(ook wel beetje eigen schuld met betrekking tot positionel awareness). Goed leermomentje achteraf;)
 
Wow, hoop jonge vliegers hier... ;)
De opleiding is altijd een leuke en spannende tijd. Geniet ervan!

Heb zelf mijn opleiding aan de NLS in 1995 gedaan. In 1998 naar Oostenrijk vertrokken en daar Fokker 70 gevlogen bij Tyrolean Airways.
In 2002 uiteindelijk bij KLM aangenomen. Hier vlieg ik sinds een jaar of 3 als gezagvoerder op de F70/100.

15s4h7s.jpg


jie2a1.jpg


2e6hkqh.jpg
 
schitterend :)
Ziet er best strak uit die cockpit van de F100 net zoals de F50 In Antwerpen van Cityjet.
Hopelijk kan ik die foto's ook maken op FL350 in plaats van op 2000ft :)

groeten
 
Hey.
Ik zat in 9506. Dan moet ik je dus op de NLS gezien hebben...
Gezien je locatie neem ik aan dat je ook bij de oostenrijkers aan het vliegen bent?
Samen met twee klasgenoten waren wij de eerste nederlanders bij Tyrolean. Inmiddels zijn we daar alweer meer dan 8 jaar weg. Was wel een erg gave tijd.
 
Hey.
Ik zat in 9506. Dan moet ik je dus op de NLS gezien hebben...


idd, pm ff je naam , ben wel nieuwsgierig ... ik gloof dat ik samenhokte in Beek met een paar gasten van 9506.

Nee , zit niet bij Tyrolean , heb daar wel in der tijd de selectie gedaan maar kon toen ook beginnen bij DAT/Sabena. Nu zit ik bij Netjets al bijna 8 jaar.
Fotootje van mijn "kantoor"
(met de complimenten van airliners.net"
cockcpit_g550.jpg


G550.jpg


Cor
 
idd, pm ff je naam , ben wel nieuwsgierig ... ik gloof dat ik samenhokte in Beek met een paar gasten van 9506.

Nee , zit niet bij Tyrolean , heb daar wel in der tijd de selectie gedaan maar kon toen ook beginnen bij DAT/Sabena. Nu zit ik bij Netjets al bijna 8 jaar.
Fotootje van mijn "kantoor"

Cor
Mooie kist man! Echt een gave bak om te vliegen denk ik.
Pm komt eraan!
 
ik weet niet of ik mij bij de echte piloten mag rekenen, maar dit is mijn "kist"
DSC_0204.JPG


met mijn "kantoor":p

DSC_0215.jpg


DSC04041.JPG


voor mij is dit de ultime manier van vliegen, lekker met de neus in de wind en weinig poespas.
kan gaan en staan waarheen IK wil (enige nadeel is dat ik er geen geld voor krijg, dat dan wel weer;))

vr gr Gertjan
 
Mooi man, zo'n ultralight!

Mijn kantoor zit zo'n beetje tussen je ultralight en die van Cor in ;-)

full


Gemaakt voor kleine Japanners:
full


Veel plezier in EBAW! Nadering vanaf het stadscentrum blijft mooi.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ondertussen laatste theorie examens gedaan.
Resultaat: voor alles geslaagd met een gemiddelde van 95,7!
Laat maar komen dat jaartje praktijk woepaaa! :)
 
Back
Top