Easystar of Minimag

• Topicstarter Topicstarter pdspds
  • Startdatum Startdatum
P

pdspds

Guest
Hallo,
ik, een totale beginner, kom net van de vliegshow in Tisselt.
Dus ben ik nog meer overhaald een vliegtuig te kopen.

Nu ben ik aan het twijfelen tuusen de Easystar en de Minimag.
Iemand advies?

Ik zou het willen proberen, zelf, al dan niet met de hulp van een piloot aan te leren.

Hallo,

Neem jij maar iemand die je het wil leren, scheelt weer een hoop teleurstelling en je kunt veel meer plezier hebben met deze hobby, eenmaal geleerd ga je je gang maar.

En neem de Easy Star, leer je ook zweven.

Veel plezier

Groeten Martin

Het is maar net wat je wilt. Ambieer je om met zwevers te gaan vliegen, is de easystar een betere keuze. Wil je met 'normale motorkisten' vliegen, is de minimag een goede keuze.

Ik ben zelf begonnen met de minimag en daar nooit spijt van gehad.

Alvast bedankt allemaal.
Is de Minimag ook zo stevig en crash bestendig als de easy?
en leer je met de Easy ook echt vliegen? of enkel zweven?
Stel dat ik het vliegen met de Easy onder de knie heb, kan ik dan ook de minimag besturen?
en kan ik eerst de Minimag met 3 kanalen besturen(dus nog zonder rol)

Sorry voor al deze vagen.
Maar ik wil geen verkeerde keuze maken.

ik zou zeker voor de minimag gaan..
vliegt enorm leuk, is crashbestendig, en ik heb me zelf er mee leren vliegen..
met de minimag kun je wat meer , en ben je minder snel op uitgekeken denk ik..
hij rollt best goed.. vliegt makkelijk rondjes op de kop.. land met een landings stel wat leuker is dan een buiklanding ( vind ik :P )
ook het opstijgen is dan wat leuker.. ( vooral brushless..)
( en je zou hem later als watervliegtuig kunnen gebruiken..)

pdspds zei:
Sorry voor al deze vagen. Maar ik wil geen verkeerde keuze maken.
Je kan geen verkeerde keuze maken; het zijn allebei prima vliegtuigen waar je veel pret mee kan hebben.
Een nadeeltje van de EasyStar is, dat-ie is ontworpen voor een borstelmotor. Dat betekent dat als je hem in de oorspronkelijke configuratie vliegt, hij niet zo flitsend is als een MiniMag. Tenzij je meteen begint met de Easy borstelloos uit te rusten, maar dan heb je denk ik wat adviezen nodig (hoewel je hier op het forum ook voorbeelden kan vinden). Op zich is dat gemoedelijke vliegen ook een hulpmiddel om te leren vliegen... De Easy is in wezen een zweefvliegtuig, dus bij goed weer kan je er ook thermiek mee vliegen; als dat je saai lijkt dan kan je beter een Minimag kiezen!
De Minimag zie ik soms statig rond het veld vliegen, en een andere keer (afhankelijk van wie ermee vliegt) aan de lopende band stunten en buitelen. Dat doet-ie uitstekend. Rolls en rugvluchten zullen op een Easy niet zo best gaan. De Minimag kan ook op (kort) gras starten, dat blijft leuk. Maar als je denkt dat het niet altijd leuk blijft om de motor aan te hebben... kan je beter een EasyStar kiezen!
Beide toestellen zijn even gemakkelijk te repareren (zelfde materiaal en bouwwijze). De Easy is waarschijnlijk makkelijker om aan te passen voor luchtfotografie (als dat je interesseert).
Eigenlijk kan je niet verkeerd kiezen. Je kan hooguit je eigen smaak laten meespreken, dat hebben ook al die mensen gedaan die nu hun mening aan je geven... en die zijn allemaal subjectief... en ze hebben allemaal gelijk.

Bart Doets

Allemaal bedankt.

Maar als ik dan toch zou beslissen om het zelf te leren, kan dat ook met een minimag?
En vliegt hij ook als je de rolroeren nog niet gebruikt?
En stel dat hij crasht, is er dan normaal buiten de prop veel stuk?
Alvast bedakt

Easystar of minimag maakt niet zoveel uit, beide toestellen hebben hun charmes en zijn goed om het vliegen te leren.

Voor diegene die twijfelen of een easystar niet leuk vliegt kom dan gerust eens hier bij mij kijken hoe dat kreng rondragt door de lucht. Rollen, loopings en noem maar op het is bijna allemaal mogelijk, en ja er zit nog steeds een borstelmotor in.

ohja, gisteren met de easystar weer eens lekker in de thermiek gehangen. Met 2 minuten motorloop ruim 30 minuten zweven.......omdat er enkele leerlingen stonden te wachten maar geland. Vanaf de hoogte waar ik zat had ik bijna 2 minuten nodig om weer beneden te komen op een veilige en verantwoorde manier.

Bedankt voor de reactie,
maar als ik het vliegen met een Easy onder de knie heb, kan ik dan ook de Minimag besturen, of is dat
nog iets helemaal anders? En is de Minimag zonder rolroeren(om het te leren, en dus om niet
met te veel dingen te moeten rekening houden) te vliegen?
En kan je met de minimag ook rustig vliegen, of is die altijd rap,flitsend?
En ook niet onbelangrijk, scheelt het veel in prijs

Alvast bedankt voor jullie hulp

pdspds zei:
Bedankt voor de reactie,
maar als ik het vliegen met een Easy onder de knie heb, kan ik dan ook de Minimag besturen, of is dat
nog iets helemaal anders? En is de Minimag zonder rolroeren(om het te leren, en dus om niet
En kan je met de minimag ook rustig vliegen, of is die altijd rap,flitsend?
En ook niet onbelangrijk, scheelt het veel in prijs

Alvast bedankt voor jullie hulp

ik ben van een taxi ook naar een calmato gegaan, dus ook ineens met rolroeren en dat ging ook goed dus.....
de minimag zal denk ik wel op alleen het richtingroer reageren, maar hoe goed hij daarop reageert zou ik niet weten, want ik heb geen minimag. en waarom moet je met rolroeren, met meer dingen rekening houden dan??? (misschien alleen wat meer up geven in de bochten, dat was bij mij iig het geval) je stuurt dan ipv met het richtingsroer met de rolroeren..... en waarschijnlijk is de minimag ook wel rustig te vliegen denk dat er op youtube wel wat filmpjes van de minimag en easystar staan, en als je de minimag te snel, flitsend of rap vind kies je de easystar.....
wat de prijs betreft kun je zo ff ''googlen.''

pdspds zei:
...En is de Minimag zonder rolroeren(om het te leren, en dus om niet
De Minimag is standaard zonder rolroeren. Rolroeren is een extra optie. Ik heb er nog nooit een zien vliegen zónder, maar reken dus maar dat `t kan!
Bart

bdoets zei:
pdspds zei:
...En is de Minimag zonder rolroeren(om het te leren, en dus om niet
De Minimag is standaard zonder rolroeren. Rolroeren is een extra optie. Ik heb er nog nooit een zien vliegen zónder, maar reken dus maar dat `t kan!
Bart

oh, ik dacht dat ze al standaard met rolroeren waren.

de minimag vliegt zeker wel goed met aleen het richtingsroer..;)
alleen wel iets "saaier" .
die van mij heeft de eerste 3 vluchten ofzo ook zonder gevlogen..
later heb ik ook de rolroeren aangesloten.. vond het alleen maar makkelijker vliegen met rolroeren.. :roll:
je kunt wat sneller en beter corriceren met rolroeren.. vooral met landen ( als je het nog niet zo goed kan..).
en idd, er zitten al servo gaten, en voorgedrukte rolroeren in ...

MAAARR...! :lol:

De Easystar heeft de prop achteraan en is dus veel crashbestendiger/herstelbaarder dan de Minimag.
(Mijn twee centen voor iedereen die het zonder instructeur wil proberen ;))

Dus, als ik het goed begrijp:
kan je met de EZ en de Minimag beide perfect leren vliegen.
Maar is de EZ chrashbestendiger en goedkoper?

het is maar hoe je he bekijk ht,persoonlijk vind ik in de minimag meer opties inzitten om uit te leren,met name vliegen met rolroeren is er al 1 van,landingsgestel=leren landen zijn er al 2,ik kan wel door gaan.
En herstelbaar man, eer je dat ding moet repareren moet je wel echt kapricolen uithalen hoor,en lukt volgens mij toch even makkenlijk,gewoon andere vorm van romp....

hoi

ik zou zeker rolroeren op de minimag aansluiten
al zet je de uitslagen 4 mm up en 4 mm down [ via je zender instellen]
kan je toch wat bij sturen als i scheef in de lucht hangt

maar het koude weer komt er aan dus als je deze http://www.rctechnics.eu/esky-vlieg-simulator-p-1241.html
koopt kan je de hele winter oefenen op de computer

en als het moet wat sparen voor mooie zender,,,oplader ,,,lipo s,, enz enz
en heel veel lezen op het forum

rob

Wat oefenen op de computer, gewoon lekker buiten spelen met je vliegtuigen, of het nu vriest of niet.

De Easystar is marginaal crashbestendiger, omdat de propellor achterop zit. Bij de Minimag wil, bij een neuslanding, de prop of de motormount nog wel eens breken.

Back