E-sky belt cp v2

Sinds een aantal dagen ben ik in het bezit van een Belt cp v2.
Na de handleiding en wat filmpjes op internet te hebben bekeken wou ik gaan vliegen. Nu zit ik met het volgende probleem dat ik de gas-hendel bijna een cm omhoog moet drukken voordat de rotorbladen beginnen te draaien.
Wil ik echt gaan vliegen, dan moet ik de hendel bijna naar vol gas drukken wil de heli ook maar enigszins los komen van de grond. Ik heb de gashendel al geprobeerd opnieuw af te stellen door middel van zender aan / vol gas / batterij aansluiten / gashendel weer helemaal naar beneden, heeft geen effect.
Alle servo's behalve die voor het opstijgen reageren snel. De servo van het opstijgen kan ik een paar tikjes omhoog bewegen zonder dat de servo daar op reageerd. Ook als ik de gashendel snel op en neer beweeg reageerd de servo daar niet goed op, terwijl de andere servo's dat wel doen. Heeft iemand een idee waar dat aan kan liggen? Is de servo misschien niet goed?
Is het verstandig om de standaard ontvanger te vervangen door een andere?

Als je motor wel veel toeren maakt als je de knuppel omhoog duwt maar hij wil niet los is je pitch niet goed ingesteld. Je kunt het proberen met de draaiknop op je zender...ik vermoed kloksgewijs verder draaien, maar ik zag in de manual wel wat uitleg staan...Ik zou m even goed doorlezen.

Wil ik echt gaan vliegen, dan moet ik de hendel bijna naar vol gas drukken wil de heli ook maar enigszins los komen van de grond. Ik heb de gashendel al geprobeerd opnieuw af te stellen door middel van zender aan / vol gas / batterij aansluiten / gashendel weer helemaal naar beneden, heeft geen effect.

Heb je gas-trim wellicht verkeerd staan?

Thnx heb idd de gast-trim aangepast en hoef nu minder gas te geven om de heli omhoog te krijgen. Alleen heb nu het probleem dat als de heli met trainings kit bijna los van de grond is trekt de achterkant naar links, trim ik dat bij, dan schiet hij naar rechts. Dan denk ik dat het goed is, schiet de achterkant weer naar links of rechts.
Zo blijf ik aan het corrigeren.

Thnx heb idd de gast-trim aangepast en hoef nu minder gas te geven om de heli omhoog te krijgen. Alleen heb nu het probleem dat als de heli met trainings kit bijna los van de grond is trekt de achterkant naar links, trim ik dat bij, dan schiet hij naar rechts. Dan denk ik dat het goed is, schiet de achterkant weer naar links of rechts.

Staarttrim in het midden zetten en niet meer verplaatsen. Je tailpitchslider zit waarschijnlijk op de verkeerde plaats. Dus je staartservo meer naar voren of achteren. Basissetup doe je zo
2 draden tussen de motor e,n de esc losmaken, om ongelukken te voorkomen
Zender aan, hh kop van je af
Heli aan (lipo aansluiten)
Wacht even
hh knop naar je toe
De tailpitch slider moet nu exact in het midden staan. Is dat niet zo servo verschuiven tot dat wel zo is

Testen
Draden weer aansluiten
Zender hh van je af
Zender aan
Heli aan
Opstijgen en kijk wat de staart doet. Beweegt hij nog 1 kant op staart seve een milimeter verschuiven

Groet
Martin

Je Gyro zit niet in Heading Hold mode! Probeer dat eerst eens om te kijken hoe dat vliegt... Trim op je rudder is verboden!

Om de staart goed ingesteld te krijgen, zoals Martin al beschreef, moet je de HH knop naar je toen halen om de Gyro in Normal mode te krijgen. In Normal mode stel je de staart van de heli zo goed mogelijk af. Dit ga je testen; een klein beetje heen en weer gaan is normaal. Draait de heli weg? Verschuif dan de servo (de goede kant op) op je staartboom om je standaard pitch op de Staart te verhogen of te verlagen.

Vervolgens vlieg je de Heli in de toekomst alleen nog maar in HH mode, dus HH knop van je af!

Gewoon de staart bladen in Normal mode op 0 graden zetten, heeft geen zin om de staart strak af te stellen in normal mode. Je kan de limits dan niet goed afstellen op de gyro!!! (tenzij je een gyro hebt waar je de limits links en rechts afzonderlijk kan afstellen)

Dan omschakelen in HH mode en vliegen maar.

E-book gekocht van Martin, super.
Heb de heli opnieuw afgesteld, maar toch blijft de heli flink naar links trekken.
Staart van de heli is nu goed.

Staat je swasplate wel horizontaal. Je had tich problemen met een servo dacht je. Wissel de rechter en linker eens om
Groet
Martin

Swasplate staat horizontaal, heb die naar aanleiding van de ebook opnieuw afgesteld.
Swasplate stond eerst te hoog, deze staat nu mooi in het midden.
Servo armen staan mooi 90 graden.
Servo's lijken nu prima te reageren.

Als je in het grondeffect blijft hangen trekt je heli naar links, doen ook grote heli's.
Heeft te maken met je heckrotor en het luchtkussen wat onder je heli blijft hangen. Wellicht zeggen beelden je meer; 0f3YDL273XM[/media] Aerodynamics - Induced Flow - YouTube

Wat je moet doen is je heli naar ongeveer 1 tot 1.5 meter brengen en daar hooveren. Daar heb je geen last van het grondeffect dus je heli trekt niet meer naar links en het stuurt ook gelijk een stuk fijner! In feite zit je nu te sturen op een stuk opgekropte turbulent luchtkussen, niet fijn.

Laatst bewerkt door een moderator:
+een cp heli blijf je aan het corigeren dat is normaal (niet de staart) ook zal het veel schelen als het trainings kruis eraf is.
het na links trekken is idd normaal bij het opstijgen, beetje tegen sturen helpt al.

Ben nog verder bezig geweest met afstellen, maar lukt me nog niet echt om het goed te krijgen. Ik heb vandaag de heli weggebracht naar v-nix om de heli door hun af te stellen en ik hoop volgende week de heli weer te kunnen ophalen.
Ik zal een post plaatsen hoe het dan gaat. Iedereen bedankt voor de info.

Back