E-REVO topic

Ik zou voor de Hobbywing gaan, of een tweedehands Mamba Monster oid, Hobbyking heb ik gemixte ervaringen mee.
 
Het prijs verschil tussen Castle en Hobbywing is ook wel heel groot. Als je budget het toelaat zou ik gewoon voor een Mamba setje gaan ;)

Verstuurd vanaf mijn SM-N910F met Tapatalk
 
Heb een max 8 van hobbywing met 2200kv motor. Machtig veel power haast geen stotteren op lage toeren. Zelf had ik geluk: ik bestelde de oudere versie en kreeg een nieuwere esc, die max8 dus. Voor 260 heb ik nu een mega knap staaltje werk in mijn zware truggy.
 
Hoe meer die aankan hoe beter ik rij er ook met 4s en bevalt me uitstekend. Dit setje heeft power zat.

Alleen als je de 2200kv motor neemt met de max8, kom je niet op 260 euro zoals ik had dacht ik. Maar achteraf is de 2200kv motor 100 euro en de esc 160, dus past precies[emoji106]
 
Meer is altijd beter, dan lopen de ESC en motor niet op hun limiet, en kun je ze later eventueel in een auto gebruiken waar u wel 6S wil gebruiken.
 
Ja goeie prijs he? Die site zag ik laatst ook. Weet niet of het betrouwbaar is. Maar idd is die combo erg goed. Alleen jammer is dat ik alleen de oudere versie heb op dit moment van de 2200kv motor, maar ach, zal wel niet veel verschillen met de nieuwere.

Ik zou hem nemen. Uitstekende kwaliteit en ja, ik vindt hem net zo goed als castle, en wat zou jou het bommen als je 'geen dure set hebt'.[emoji5]
 
Zijn de dean plugs van de max8 wel goed genoeg? Die dingen kunnen toch maar 60A continue leveren. Dan ga je daar toch flink overheen met een lipo met een hoge c waarde en de regelaar met max 150A.
 
Ik moest sowieso andere hebben. Als je het niet vertrouwd altijd doen. Want voor maar 5 euro soldeer je immers al een nieuw stekkertje eraan.
 
Goedemiddag allen,

Een groot savage fan is vandaag in het bezit gekomen van een e-revo.

uit nieuwschierigheid en omdat ik hem kon ruilen tegen een brushless speedboot heb ik vandaag een roller bemachtigt.

image.jpeg


image.jpeg


Er gaat een castle regelaar op met een 1515 motor.

Heb hem meteen maar even uit elkaar gehaald.
Achter diff is versleten!
Voorop ziet er nog goed uit echter is de behuizing kapot die om het differentieel zit.
Hij heeft achterop al stalen Assen maar de Cups zijn helaas uitgesleten.

Tandwielbehuizing in het midden nog niet open gehad.
Aangezien ik dit topic wat doorgelezen heb ,heb ik de vraag of het beter is een midden differentieel te plaatsen of deze opnieuw weer op te bouwen.

Wou voor de rest voorop ook maar stalen Assen plaatsen,regelaar houder bestellen,radiobox kopen en plaatsen,lagers en verroeste schroeven vervangen.

De midden Assen kunnen deze ook vervangen worden door stalen ?

Op dit moment staat hij er zo bij

image.jpeg


De spullen wou ik eigenlijk bij een winkel kopen echter zou dit mischien wat oplopen in kosten.
Mischien eBay dan maar ?

Ben benieuwd als alles klaar is hoe hij rijdt en wat het verschil zal zijn met de savage flux.

Gr ronald
 
Je hebt geloof ik verbeterde diffs voor revo. Aanrader voor als je op 6s gaat rijden.

Revo rijd absoluut anders dan een hpi savage. De bouw is anders: revo is truggy, savage monster truck. Revo is breder dus betere wegligging. Maar lager gebouwd dus minder goed voor springen, wat de savage dus wel graag doet.

Je hebt dus 2 auto's met verschillende eigenschappen en dat is juist wat je wil, want wat heb je aan 2 auto's met zelfde eigenschappen[emoji6]
 
Ja ik ben erg benieuwd naar de rij eigenschappen.

Ondertussen wat spullen besteld.

Ik zag een HD differentieel staan op eBay heb bij dezelfde verkoper aardig wat meer gekocht!

Nieuw bumper setje

Skid plate set

Nieuwe bulkheads

Alle schroeven

Nieuwe keramische kogellagers

Heb zelf maar de conclusie getrokken om een middendiff te kopen.

Hopen dat ik dan gewoon lang zonder schade kan rijden.

Nu wachten tot alles binnen is
 
zet een revo NOOIT op 6s.
de auto trekt wheelies achteruit maar zelfs de stalen assen gaan naar de gort.
en de standaard assen zijn na 5 meter al weg.
 
veel mij zwaar tegen en vooral voor dat geld.
als je een dure regelaar in een auto zet zorg dan ook dat de auto dat aan kan.
of zet er een goedkopere set in en maak de auto dan een stuk goedkoper
 
Tjah ik ga op 4s rijden en zou mijn punch controle wel wat hoger zetten!

Achterop zitten er stalen Assen op ,midden niet voor ook niet.
Als deze kapot zijn zal ik die gaan vervangen naar staal.

Maar van wat ik gelezen heb doet een middendiff al heel wat.

Nu ik het topic wat beter doorgelezen heb ,heb ik eigenlijk een beetje spijt van de ruil.
Heb het gevoel dat de meeste mensen meer met brokken zitten dan dat ze rijden!
 
Back
Top