E-REVO topic

Ja zoiets, gewoon hetzelfde eigenlijk als je eerst had met stock diffs. Zolang die grease er maar uit is ;). Ik ga zelf ook beginnen met 50K en 30K, en daarna weer verder kijken of ik wellicht wat anders wil.

En gewoon lekker met 6S gaan rijden trouwens! Zeker met LST2 diffs moet dat prima kunnen. Ik doe niks anders meer sinds ik 6S heb met stock diffs en badlands, gaat prima :).

Zondag naar de Drunese Duinen geweest, ideale plek :D

IMG_0636_zpsce990f84.jpg

IMG_9793_zps4e15d9e0.jpg

IMG_0644_zps91c790e7.jpg

IMG_0743_zpsdc5a445b.jpg

IMG_0684_zpsc42c0515.jpg

IMG_0685_zpsfa9b741e.jpg

IMG_0713_zps03d970da.jpg

IMG_0968_zps7ff684a3.jpg

En weer helemaal schoongemaakt met perslucht, ideaal, in 1 minuut is al het zand weer weg, op het zand in de lagers na tenminste . 2 Wiellagers zijn nu compleet weg, maar ach, was het waard :)

Misschien moet ik er toch maar aan geloven om een motor fan te gaan plaatsen. Ik pak het probleem van de hoge temperaturen liever bij de bron aan (gearing) maar veel lager dan 18/54 op 6S wil ik niet gaan. En ik heb toch ruim de 80 graden aangetikt volgens de telemetry afgelopen zondag. Maargoed, ook een outerwears shroud natuurlijk, dat belemmerd ook wel wat luchtstroom. En het is jammer dat ik mijn heatgun niet bij had, want ik heb het vermoeden dat de telemetry niet helemaal klopt. Toen ik 85C zag staan ben ik direct gestopt, en heb ik de kap even eraf gehaald, maar zo warm voelde de motor helemaal niet, ik zou eerder zeggen een graad of 60, dus wellicht klopt mijn telemetry gewoon niet. Maar het is natuurlijk wel zo dat het simpelweg beter voor de motor is als hij wat kouder loopt, ookal zijn je temperaturen goed, een fan zal de levensduur/efficiency verhogen.
 
Laatst bewerkt:
Nog ff n goede how to lst2 diff shimmen ,
Ik twijfel aan me shimwerk bij de stock diffs, 2 ritjes op 4s
En het was afgelopen
 
Telemetry is 9/10x niet accuraat. Imo weg met die handel en gewoon met een IR metertje de temp.op meten.

Ik had al zo'n vermoeden, ik zal het de volgende keer even bevestigen met een IR metertje. Eigenlijk wel stom, want zo moeilijk is het niet om zoiets goed (op 5 graden nauwkeurig bijvoorbeeld) te laten werken..
 
Had vroeger op de revo de telemetry van spektrum (dx3s) zitten. Meestal gaf ie of 15 graden te hoog of 15 graden te laag aan, daarnaast werkte de telemtry maar op een meter of 20-30 ging je verder dan gaf ie helemaal niks aan. Bagger dus :p.

De telemetry is denk ik meer bedoeld voor nitro, de sensor kan daar echt in de koelkop geplaatst worden wat veel accurater moet zijn.
 
Of banden die niet balloonen. Zelf heb ik een body van een mustang gto 350 op mijn rustler gezet. En inderdaad het probleem met schuine bochten gehad. Zelf wilde ik de body nier hoger hebben staan omdat ik dat niet mooi vind. Ik heb dus gesneden tot het wel ging. Nu ik stuggere veren en shocks heb, heb ik er helemaal geen last meer van. Die groene muscle
 
diffs zojuist de asjes aangepast zodat de summit axles passen
en gevuld met 30 en 50 kl.
geshimt.
echter nu moet ik ze nog pas maken op de bulkheads.
heeft iemand hier een goede uitleg of link voor misschien
 
kwam vanavond in de schuur en mijn pa
had een dremel geregeld en 2 uurtjes gemeten en gehobbyd
maar het lst2 diff is een feit
gemonteerd en wel.
Snel heb ik de voorzijde ook gedemonteerd
zodat hij snel de voorzijde ook pas kan maken.
Hij zal ook nog verloop busjes draaien zodat de center assen
passen inc schuifstuk op de transmissie.

ik kijk er erg naar uit want de e revo staat alweer even still
 
Dat klinkt goed!
Handig dat hij hij een draaibank heeft ook!
Veel plezier alvast, het is nu weer om te rijden!
 
Trencher X, rijdt super, hij plakt letterlijk aan de weg. Ben benieuwd wat ik allemaal kapot trek de komende tijd :-)
eze9e6as.jpg


2
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Past TRX6469 van de XO-1 op een E-revo

Om de spoorbreedte van de e-revo met een paar milimeter per kant te vergroten met originele onderdelen, zou de TRX6469 HUB HEX van de X0-1 passen op de assen van de e-revo?
 
Die houd niet tegen dat je over +- 10 ritjes je diff kan reviseren.
Rij je op 4 of 6 s?, waar staat je punch control op.
Wat is je gearing ?
 
Yep, deze zwaardere wielen zijn een stuk zwaarder op je diffs. Op 6S zul je daar wel wat problemen mee gaan krijgen ben ik bang. Slipper zou je iets losser/vaster kunnen zetten, is maar net wat je zelf wilt. Teveel slippen is niet goed, maar helemaal vast op stock diffs en zware banden zou ik niet doen.
Gearing mag je ook wel even naar kijken, omdat deze banden zwaarder zijn, maar ook vooral groter, is het wellicht nodig om je gearing wat omlaag te doen.
 
Back
Top