E-REVO topic

Ik herhaal alleen wat ik online lees/hoor, en ik laat me hier dan vooral leiden door de reviews en long term followups van TheJang op URC en zijn vids op youtube...

Als ze voor jou goed werken ben ik erg blij voor je maar kennelijk zou hij de normale zippies etc boven de nanos aanraden...
 
Had al n vraag gesteld in het laad techniek.
Maar werd n beetje rare discussie.
Waar zet ik mijn lipo cutoff aan, dan kan ik zo eerste keer
Gaan rijden
 
dat ik met de skyrc a 6650 lader
2 x 2s lipos kan laden

echter heb ik de nieuwe python car lipos uit de verpakking gehaald
en in de revo gestopt klein stukje gereden en geprobeerd nu om ze op te laden
echter het laden lukt niet zoals het hoort

nieuwe-lipos-direct-kapot


nu wil ik eigenlijk kijken hoe ik de cut off in kan stellen voor de lipos
bij de e revo en wat is een goede waarde
3,3 volt instellen als cut off??
 
Laatst bewerkt door een moderator:
laden lijkt te gaan zoals het hoort,
echter als ze vol in de revo gaan kan ik ongeveer 10 minuutjes rijden
en dan stopt de revo
wacht je 5 seconden en rijdt hij weer 3 meter.
Lipo aan de lader
na 10 minuten zegt de lader
lipo vol
en met de 2e lipo hetzelfde verhaal
Het lijkt me toch dat het niet in de lipos zit
Waar kan ik de cut off instellen van de esc
zonder kabel en waar is hier een uitleg van
het liefst in nederlands
 
is er iemand in de omgeving utrecht in het bezit
van een field card voor castle creations regelaar
zou graag even de instellingen willen controleren

wil hier best voor betalen

mvg

bas
 
laden lijkt te gaan zoals het hoort,
echter als ze vol in de revo gaan kan ik ongeveer 10 minuutjes rijden
en dan stopt de revo
wacht je 5 seconden en rijdt hij weer 3 meter.
Lipo aan de lader
na 10 minuten zegt de lader
lipo vol
en met de 2e lipo hetzelfde verhaal
Het lijkt me toch dat het niet in de lipos zit
Waar kan ik de cut off instellen van de esc
zonder kabel en waar is hier een uitleg van
het liefst in nederlands

Zou best eens een probleem kunnen zijn van de lipo cut off. Heb hetzelfde gehad. Ik raad je aan een kabeltje te kopen. Kost een paar euro en je kunt simpel met een laptop alles instellen. Heb het wel eens geprobeerd met de zender in te stellen, maar vind het niet te doen. Te veel flitsende ledjes en piepjes, kwam er niet uit.
 
Telemetry

Afgelopen zaterdag de laatste telemetry delen opgehaald bij de LHS.

Was wel even wachten, maar vandaag ingebouwd.
uiteraard even een proefrit, helaas weinig tijd.
Het bleef beperkt met een kort ritje in de straat.
De temp en volt sensoren had ik al langer, maar nu ook de rpm / snelheid kunnen uitlezen.

1728E6D2-7490-449F-B885-C45BEA838E8D-2626-0000014BAFAD7611.jpg


Zal weer eens wat meer tijd maken voor de Revo

Maar dit is ook leuk

P1050946.jpg
 
hoi, ik ben mijn e-revo aan het opbouwen. nu ben ik bij de diffs aangekomen en daar wil ik shims tussen doen, echter kan ik nergens een adres vinden waar ik die kan kopen in Nederland... iemand suggesties?

edit: ondertussen gevonden bij 2 brothers.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mijn e revo heeft nog maar een half uurtje geleden,
maar wanneer is het bv nodig dat de diffs uitgeshimt moeten
worden , ga je dat merken kwa geluid of rijden?
 
Als je het hoort ben je al te laat.
Alles is natuurlijk afhankelijk van je rijstijl maar het kan nooit kwaad om je diff nu al te shimmen.
 
volgens traxxas is het niet nodig, ze verkopen de shims ook niet. echter gaan de diff's vrij vaak stuk. het is 1 van de zwakke punten aan de auto. om te zorgen dat ze langer mee gaan, dus uit voorzorg kan je er shims tussen doen om ze minder speling te geven en zo een groter raak vlak te geven op de tandwielen. het gaat voornamelijk om de ring gear die om het diff zit en het tandwiel wat hem aandrijft. die gaat meestal stuk, maar de binnenkant kan ook zeker geen kwaad als het het maar niet te strak doet.
 
Back
Top