Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
maar klamath
jij zegt dus die 18/54 erin en op 6s
gecontroleerd rijden is ook geen probleem?
ik las iets over de slip koppeling?
Een serie kabeltje zit toch al standaard op een MMM esc?
Ik rijdt zelf al 3 jaar rond op 18/54 met 6s lipo.
Maar hier moet ik dus bij zeggen dat ik een erg vloeiende rijstijl heb. Extreem hard optrekken doe ik zelden. (ik kon op de baan iig de nitro truggies gewoon bijbenen. voor een hobby-rijder niet verkeerd leek me. iig rijdt ik er dus ook weer niet langzaam mee. alleen het onbenullige laat ik achterwege. (zoals standing backflips willen maken, en de auto door gas geven weer op de wielen krijgen als die op de kop ligt. )
Zelf heb ik de slipperclutch nagenoeg helemaal vast gedraait. er zijn veel mensen die hem als torque limiter gebruiken voor het optrekken. dus als je teveel gas geeft, gaat die doorslippen. dat is een idee, maar persoonlijk vind ik het niks. de slipperclutch is een beveiliging om de aandrijving heel te houden bij doodsklappen, en niet om te compenseren voor kramp in de wijsvingen.(maargoed, dat is dan weer mijn mening.)
Nu moet ik er wel bij zeggen dat het rijden een stuk mooier gaat met het center diff er in. bij hard optrekken baloonen de voorbanden dan wat meer, en geeft ik weer iets minder gas. ga je best hard mee, en alles blijft heel.
Heb ook de aandrijfassen vervangen met de stalen variant. want na een tijd onder het brushless geweld te hebben geleden beginnen de originele kunststof assen toch vrij vlot uit te lubberen bij de kruiskoppelingen.
Rijdt zelf met de Mamba set, en kan er erg langzaam mee rijden zonder dat die last heeft van coggen. Moet alleen toegeven dat ik de firmware nog wel op een wat oudere versie heb staan. werkte altijd goed, dus had geen zin om te gaan 'updaten' als het niet nodig is.