E-REVO topic

Ja die heb ik zojuist besteld. Maar ik wou ook "angel eyes" maken met ledjes en die als koplampen gebruiken. Dan koop ik denk ik een nieuwe body waar ik die ledjes op bevestig in combinatie met de summit bumpers.

Ff kijken voor een aparte body. Misschien dat ik die clear body koop en hem groen spuit

Hee jungs,

Iemand interesse in 2 weinig gebruikte maxxtrax 4200 11.1v lipo's, uiteraard met traxxasstekkers.

Specifiek voor de erevo gemaakt, dus ik zet ze maar ff hier neer..
100€ voor de beide. Waren 80€ p.s..

Waarom? Ik heb mn mamba set ook te koop gezet en wilde de summit weer terug naar brushed ombouwen en dat gaat niet he , met die 2 x 3s...

Dus inruil van 2 goede 2s lipo's ook mogelijk, maar wel goede.

Maar aangezien ik tegen n vette bekeuring met de motor ben opgelopen zie ik de summit daluk ook nog te koop staan..

deze dus..

Ohja, evt heb ik ook n parallelkabel. dan kun je dus 2x zo lang op 3s rijden, nog steeds veel power maar dan wel goed hanteerbaar op de betere strecken...:cool:

scaled.php

weet iemand een ding dat je bijvoorbeeld in je auto stopt om te meten hoe hard je rc auto rijd? Ik ben benieuwd hoe hard m'n rc auto gaat.
Ik heb een E-revo 1/8 brushless met 6 lipo (dus 2 keer een 3s lipo 11.1V 5000mAh)

Dus als jullie iets weten hoe ik m'n snelheid kan meten. Het liefst iets dat in de auto zit en niet al te duur is of evt iemand van jullie zo weet hoe hard die dan kan (het is gewoon de standaard e-revo 1/8 brushless met het mamba setje)

alvast bedankt.

weet iemand een ding dat je bijvoorbeeld in je auto stopt om te meten hoe hard je rc auto rijd? Ik ben benieuwd hoe hard m'n rc auto gaat.
Ik heb een E-revo 1/8 brushless met 6 lipo (dus 2 keer een 3s lipo 11.1V 5000mAh)

Dus als jullie iets weten hoe ik m'n snelheid kan meten. Het liefst iets dat in de auto zit en niet al te duur is of evt iemand van jullie zo weet hoe hard die dan kan (het is gewoon de standaard e-revo 1/8 brushless met het mamba setje)

alvast bedankt.

Hier in de skill set staat dat je met 6s lipo's 65 miles per hour en sneller kan gaan. Dat is rond de 104 km per uur.

http://traxxas.com/sites/default/files/5608_speed_chart.jpg

Ben nieuw hier op dit forum en heb al het een en ander gelezen in dit enorme Revo topic. Ik heb zelf ook een ERBE met Mmm. Ik las dat er mensen zijn die gaatjes maken in de banden i.v.m. zand.

Nu is mijn vraag het volgende:
Als ik met de E-revo over een vlakte rij (in duinen en op de weg), dan begint de auto bij een wat hogere snelheid te trillen (stuiteren). Het gebeurt bij het gas geven wanneer de banden uitzetten. Ik denk dat de banden daardoor beginnen de 'wobbelen'. Kan dit inderdaad door de banden komen? Of heeft dit een andere oorzaak?

En als het door de banden komt, wordt dat dan veroorzaakt door zand in de banden?

M.vr.gr.
Mamba

Hallo

Zand in de banden wat er niet uit kan geeft onbalans ,de gaatjes in de band zouden dit moeten tegengaan dmv het eruit slingeren van het zand ,echter zijn de meningen verdeelt mbt het dicht maken van de gaatjes in de velg in combie met de gaatjes in de band,zelf rij ik gewoon met beide en hem geen onbalans

Als je de gaatjes in de velg niet dicht maakt kan je net zo goed geen gaatjes in de band maken.... Het zand gaat namelijk niet door het schuim heen.

Verstuurd van mijn GT-I9300

Dank voor jullie snelle replies!

Hallo

Zand in de banden wat er niet uit kan geeft onbalans ,de gaatjes in de band zouden dit moeten tegengaan dmv het eruit slingeren van het zand ,echter zijn de meningen verdeelt mbt het dicht maken van de gaatjes in de velg in combie met de gaatjes in de band,zelf rij ik gewoon met beide en hem geen onbalans

Ok, dus de oorzaak van dat 'stuiteren' moet volgens jou daar wel van komen... Dan zal ik maar eens proberen gaatjes in de banden te maken.

Thnx!

Maak de gaatjes in de band niet met de boormachine en een boortje,maar bv met een heet gemaakt stukje staal van 2 mm bv dan krijg je een mooi rond gaatje zonder rafels e.d

Suc6

Ok, bedankt voor de tip!

Nog een andere vraag. Zijn er misschien RC-techneuten in de buurt van Leeuwarden die de E-Revo goed kennen en mij daar het een en ander over kunnen uitleggen?
Beetje de basics van de Revo wat afstelling, onderhoud en reparatie betreft.
Ik zou graag wat meer technische kennis opdoen van een ervaren rijder :)

Contact opnemen mag wel via persoonlijk berichtje.
Alvast bedankt!

hahaha grappig @mamba.

Ik heb ook een e-revo en een rustler (ik denk dat jij die ook hebt aangezien je avatar)
en ik ben toevallig ook een onervaren rijder.
(ik ben wel ervaren met het rijden maar heb geen verstand van de meeste dingen)
het enige wat ik kan is rijden xD het is niet voor niks een RTR (ready to race)
XD

Geen gaatjes en tapen.
Dat stuiteren komt mede doordat je band , los van de grond , gaat balloonen.....
tapen, geen balloonen meer..

Klopt, heb ook een Rustler VXL. Net wat je zegt, ready to race is meer mijn ding. Maar je ontkomt er niet aan dat je aan onderhoud en reparaties moet doen. Is niet erg, maar het rijden zelf vind ik ook leuker ;)

Nu had ik dus die enorme trillingen in de wielen, en dan is het voor een nieuweling als ik lastig inschatten wat het dan is. Maar toen las ik het verhaal over zand in de banden. Dat is dan weer het handige van het internettijdperk.

Geen gaatjes en tapen.
Dat stuiteren komt mede doordat je band , los van de grond , gaat balloonen.....

Dank voor je tip! Zal ik dat eerst eens proberen. Ik heb trouwen wel het idee dat het zich bij de rechtervoorband meer voordoet dan bij de andere banden.

Geen gaatjes en tapen.

Kuch , zeker niet tapen , baloonen gaat op voor zacht rubber , ga je tapen en de gaatjes dichtplakken en er komt toch zand in de band , dmv een slechte lijmlaag of los zitten lijm , krijg je wederom onbelans, en, onbelans verkom je niet door tapen ......

Baloonen en onbalans van de band zijn twee verschillen dingen met elk verschillen eigenschappen ......

Lees even het verhaal van de vraagsteller

Het gebeurt bij het gas geven wanneer de banden uitzetten. Ik denk dat de banden daardoor beginnen de 'wobbelen'.

M.vr.gr.
Mamba

Nog een vraag:
Ik heb geen field programmeerkaart o.i.d.
Kan ik dan zonder gevaar mijn 2S 4000mah accu's gebruiken? Of moet je dat met een dergelijke kaart instellen? Ik meen ergens gelezen te hebben dat de regelaar de accu zelf herkend?

Ik snap dat je met die field-kaart ook allerlei andere zaken kunt instellen, maar vooralsnog vind ik de standaard instellingen wel prima.

Kuch , zeker niet tapen , baloonen gaat op voor zacht rubber , ga je tapen en de gaatjes dichtplakken en er komt toch zand in de band , dmv een slechte lijmlaag of los zitten lijm , krijg je wederom onbelans, en, onbelans verkom je niet door tapen ......

Baloonen en onbalans van de band zijn twee verschillen dingen met elk verschillen eigenschappen ......

Lees even het verhaal van de vraagsteller

Als ik de auto in de hand hou en dan gas geef begint de auto inderdaad ook te trillen. Komt overeen met jouw onbalans verhaal.

Als ik de auto in de hand hou en dan gas geef begint de auto inderdaad ook te trillen. Komt overeen met jouw onbalans verhaal.

Duh?;)

Zo zie je maar weer....ieder zijn eigen theorie en zijn eigen ervaring.

@ Mtorsports...Bij t uitzetten van de banden tijdens gasgeven.....uhm, dat voorkomt tapen toch ook juist zou ik zeggen.

Back