E-REVO topic

Jup je moet ze inkorten. Maar niet te kor de binnenste assen moeten juist langer zijn dan bij de revo. Dat maakt ze sterk.

Verstuurd van mijn GT-I9300

Wat ik altijd begreep is dat je alleen de linker of rechterkant kan gebruiken van een summit.
Ze zijn een goedkoop alternatief voor de stalen assen die ook gewoon kunnen buigen of breken.
En die assen kun je alleen per 4 kopen en summit assen los.

Wat ik heb begrepen is dat er 'iets' moest ingekort worden, maar wat en hoe? Ik heb zonet even opnieuw begonnen en alles netjes even hoog gelegd en nu zijn de e-Revo en de Summit assen beiden even lang.

Leuk zo! maar klopt het?:rolleyes:

Bedankt voor de verduidelijking. Net weer even gemeten en gekeken, Hoeveel zou ik moeten afzagen van de binnenste? Volgens mij is het verschil tussen deze en de originele maar enkele mm's.

En zou ik dat reeds gelijmde stofhoesje ook kunnen loskoken of zijn die los te verkrijgen?

Weerom bedankt!

*edit: De stofhoesjes kunnen ook losgekookt worden. 2 minuutjes en dan even voelen, echt niet veel langer.
En ook gevonden ondertussen dat ze apart te krijgen zijn. TX 5459.

Rest dus nog de vraag, hoeveel moet ik inkorten..

Laatst bewerkt door een moderator:
Beste mensen.

Vandaag reed mijn oom full throttle full front tegen een goalpaal aan....
Gelukkig is alleen m'n rechter suspension arm geknapt.

Nu dacht ik dat dit een mooie tijd is om de suspension armen te upgraden.
Ik hoorde iets over RPM armen? Dat die net zo goedkoop zijn als de vanilla, maar dan sterker?
En waar is het beste om deze parts te bestellen? Heb een paar site's maar daar gaan er meteen 30 dollar reiskosten bovenop.

Aluminium wil ik niet hebben

Best knap, ik moet altijd een beetje lachen om zulke verhalen.
Groot open veld en dan toch dat ene paaltje raken ;-)

Rpm is the way to go als je toch gaat upgraden.
Liquidrc proberen, of gewoon in NL kopen.

Ja hij keek naar de auto, inplaats van waar hij heen reed. Schrok me wel kapot toen hij die klap maakte maar verbaasde me flink dat alleen de onderste suspension a arm gebroken was aan 1 kant

Check je bulkhead ook even voor de zekerheid, die zijn ook vaak gescheurd.
Of de hingepins, etc
Anders moet je 2x iets los bestellen

Nou, ik heb net met de distibuteur van de benelux voor o.a castle gebeld..in België.

Zij repareren/vervangen ook. Tussen de 70 en 100€.
Maar t duurt niet langer dan 1 week.

In de US staat nu iets van 8 weken levertijd.....pfhhh!

Daarnaast blijkt de garantie van in de US gekochte producten 6 maanden te zijn. En in Europa 2 jaar...
Die van mij is dus net geen 2 jaar ,maar wel in de US gekocht...lekker!

Nu jullie weer!!

Weet iemand waar ik deze distributeur kan vinden in Belgie?

Greetz!

Merci voor de tips mannen!!

Albatros ken ik, paseer ik bijna dagelijks op weg naar men werk. Goeie winkel maar idd lang wachten op sommige stukken.
Die in Heist od berg kende ik niet. Thanks!

Als de Revo binnen is en ik gesetteld ben kunnen we een stukje gaan knallen.

Greetz!!

Hey, leuk om te lezen dat er over onze winkel hier word gepraat.
Wij stockeren inderdaad enorm veel TRX onderdelen, iedereen welkom! :)

Hey Bart, voor wat heb je hun nodig? Mss kan ik je verder helpen aangezien ik met hun samenwerk.

Dag Celle,

Enkele pagina's terug heb ik me voorgesteld op dit forum. Zoals je dan wss ook gelezen hebt, heb ik nog niet veel geluk gehad met de e-Revo. En door omstandigheden met e-Revo nummer 2 ook niet....
Beide regelaars zijn stuk na enkele meters gereden te hebben.
Omdat ik geen ervaring heb met Traxxas of de verdelers ervan en hun service qua garantie heb ik heel dit toppic doorlopen.
De defecte Mamba's gingen bij mijn weten steeds terug naar de US en toen kwam ik de post tegen dat er ook hier in Belgie een verdeler van is. En omdat ik het gevoel heb dat mijn verhaal met de kapotte regelaars nog niet ten einde is dacht ik dat het interresant was om dit te weten.

Op dit moment zijn mijn 2 Revo's van 2 weken oud in herstelling bij Albatros. Ik hoop ze gauw werkend terug te zien. Nog geen slecht woord over de service van hen maar ik heb ook geen verplichtingen daar dus ik ga waar ik wil, dus hoe meer RC winkels in de omtrek hoe meer uitstapjes ik zal doen want nu ik er toch 2 heb zal er 1 opgezet worden voor offroad en de andere gaat onroad.

Greetz!

Hey mannen,

Ik ben ondertussen verder aan t shoppen.

Ik MOET deze combi hebben!!!

Verschrikkelijk mooie combo en geel is echt mijn ding. Wordt de Revo body zo verkocht?

En de wielen... Ik heb al gevonden dat het de Jconcepts Rulux wielen zijn maar ik vind ze nergens terug in de juiste maat. Ik las een paar 100 pag's terug over 1/2 offset en bestelnummer 3310. Maar die vind ik dus niet terug. Heb ondertussen ook een lichting badland bandjes binnen voorgemonteerd op witte volle wielen en deze zijn dus ook niet de correct maat.

Ik heb dus nodig:
De gele e-revo body
De Jconcepts rulux wielen in de juiste maat, offset? 3,8? 3310 ?
Eventueel inserts, of kan ik die overzetten van andere bandjes?

Voor de correcte linkjes ben ik weer heel dankbaar!

En, ik hoop morgen telefoon te krijgen dat mijn Revo's hersteld zouden zijn...

Greetz!

offset velgen worden niet meer gemaakt helaas, dus je zult geluk moeten hebben met het vinden op ebay oid.
Kap is een stock pro grafix kap van traxxas met geel gespoten ( Pir3lly zn oude revo is dat )

Badlands moet je stretchen op die rulux wielen volgens mij, das niet een hele fijne job om te doen.

Ik zelf ben van plan mijn revo soortgelijk te maken maar dan groen.

Ik dacht er ook aan om hem zwart te maken met vuur en schedels+rode LED koplampen.
Moet er nog over nadenken krijg zoveel ideeën hierover. Eerst ff mijn a armen upgraden naar rpm

offset velgen worden niet meer gemaakt helaas, dus je zult geluk moeten hebben met het vinden op ebay oid.
Kap is een stock pro grafix kap van traxxas met geel gespoten ( Pir3lly zn oude revo is dat )

Badlands moet je stretchen op die rulux wielen volgens mij, das niet een hele fijne job om te doen.

Bedankt voor de info!

Body besteld,

welke wielen zijn dan de goeie? Smal of breed?
Ik heb de badlands, idd een stuk smaller dan stock en de harakiri's zijn onderweg.

NEW! JConcepts Rulux 1/10 RC10B4 Rear Wheel Yellow (4) 3306Y NIB | eBay

NEW! JConcepts Rulux 1/10 B44 Front Wheel Yellow (4) 3307Y NIB | eBay

Thanks!

Weet iemand waar ik deze distributeur kan vinden in Belgie?

Greetz!

Ee, ik heb een paar posts later wel antwoord op die vraag gekregen, maar ik weet t niet meer..

Weet wel dat ik 2x gebeld had en de 1e x was ok, maar toen ik m later daarheen wilde brengen deden ze dat niet en moest ik m maar opsturen naar de usa...wa ever..

Dat ging op zich heel goed en toch sneller dan vermeld...iets van 3 weken dacht ik..

edit.... importeur voor benelux is promodels in belgië

Laatst bewerkt:
Back