E-REVO topic

Hartelijk dank!

Helaas is mijn week oude Revo nu stuk...
Ik was na het regelen van de wielen net 2 minuten buiten aan het testrijden en ineens geen reactie meer.
Geen lampjes, geen piep piep, helemaal dood.

Ik heb een paar 100 pagina's terug gelezen over het falende on/off schakelaartje dus heb ik deze doorverbonden maar zonder resultaat...

Ben ik de klos? Ik heb mijn eRevo vorige week gekocht op ebay (Spanje).
Nieuw en met factuur uiteraard. Kan ik hier ergens mee terecht?

Greetz!

Hartelijk dank!

Helaas is mijn week oude Revo nu stuk...
Ik was na het regelen van de wielen net 2 minuten buiten aan het testrijden en ineens geen reactie meer.
Geen lampjes, geen piep piep, helemaal dood.

Ik heb een paar 100 pagina's terug gelezen over het falende on/off schakelaartje dus heb ik deze doorverbonden maar zonder resultaat...

Ben ik de klos? Ik heb mijn eRevo vorige week gekocht op ebay (Spanje).
Nieuw en met factuur uiteraard. Kan ik hier ergens mee terecht?

Greetz!

misschien de regelaar?? die regelaars zijn best duur van mamba (ik weet niet of die er nog in zit of van een ander merk) . In principe kan je daar ook wel mee naar een lokale dealer toe

De regelaar kun je gewoon onder de garantie bij Castle aanbieden, of een lokale RC boer je daar mee wilt helpen kun je proberen natuurlijk.
Kwestie van RMA aanvragen, copy van aankoopbewijs erbij en opsturen. Helaas wel US, dus gaat wel een paar weekjes overheen voordat je die terug hebt.

In principe zou garantie via Traxxas ook moeten gaan, maar eerlijk gezegd zou ik daar niet zo weten hoe je dat moet aanpakken.

Je zou ook kunnen vragen of aan een RC winkel, of iemand die wat meer verstand heeft van de ESC om hem na te kijken, soms is het draadje van de schakelaar simpel los in de behuizing.. weet je trouwens zeker dat ie nergens onderbroken is ? Meestal geeft de ESC nml wel een error status.. geheel niets hoor je niet zo vaak.

Wel sneu dat het al zo snel gebeurt.

ik zou zelf effe naar een lokale rc boer gaan. tenminste als je niet weet hoe een regelaar in elkaar zit. misschien kan je ook effe testen met een esc van iemand anders?

De regelaar kun je gewoon onder de garantie bij Castle aanbieden, of een lokale RC boer je daar mee wilt helpen kun je proberen natuurlijk.
Kwestie van RMA aanvragen, copy van aankoopbewijs erbij en opsturen. Helaas wel US, dus gaat wel een paar weekjes overheen voordat je die terug hebt.

In principe zou garantie via Traxxas ook moeten gaan, maar eerlijk gezegd zou ik daar niet zo weten hoe je dat moet aanpakken.

Je zou ook kunnen vragen of aan een RC winkel, of iemand die wat meer verstand heeft van de ESC om hem na te kijken, soms is het draadje van de schakelaar simpel los in de behuizing.. weet je trouwens zeker dat ie nergens onderbroken is ? Meestal geeft de ESC nml wel een error status.. geheel niets hoor je niet zo vaak.

Wel sneu dat het al zo snel gebeurt.

Morgen dus met knikkende knieen naar de locale RC boer...
wordt vervolgd.

Is er eigenlijk een alternatief voor de Mamba ESC ?
Zoja, welke?

Indien ze niet echt goed zijn wil ik graag een spare hebben maar dan liefst een betere...

Straks naar de RC boer.....

ben pas nieuw op het forum en ben een leek op het gebied van rc auto's.
ik heb me nu een e revo 1/8 aangeschaft maar moet alles nog onder de knie krijgen.
indien goede tips laat maar iets weten.

ben pas nieuw op het forum en ben een leek op het gebied van rc auto's.
ik heb me nu een e revo 1/8 aangeschaft maar moet alles nog onder de knie krijgen.
indien goede tips laat maar iets weten.
Als je dat nog niet hebt, een inbus setje, schroevendraaiers, tempgun. Misschien ook wat spareparts. Altijd handig als er wat kapot gaat. Verder zijn er nog veel mensen op dit topic die veel verstand hebben van welke spareparts je echt nodig hebt. volgens mij waren de draagarmen niet heel sterk. die kan je vervangen door RPM draagarmen. ik zag ook iets staan over de aandrijfassen maar daar durf ik geen uitspraken over te doen

Allemaal,

kleine update, helaas geen leuke...

Vandaag de eRevo aangeboden bij Albatros. De vriendelijke man heeft er even naar gekeken en de regelaar getest. Deze kreeg idd geen signaal en is dus kapot.
Helaas kon men mij niet helpen met de garantie omdat mijn eRevo niet daar gekocht was. Hij kon wel de auto aanbieden voor herstelling en eventuele kosten doorrekenen aan mij. Ik begrijp wel dat ik goedkoop gediend was op ebay en dat ik daar nu helaas een prijs voor moet betalen. Dat stuk neem ik er dan ook maar bij. En ook kon men mij vertellen dat er geen reserve onderdelen voorradig zijn dus dat wordt weken wachten.

Omdat ik mezelf het kan gunnen op dit moment heb ik gelijk maar een nieuwe gekocht. Dan heb ik er maar 2 binnenkort...beter dan geen !:D

Maar.....Rustig een paar toertjes gedaan met een smile op men gezicht en dan stak ik de nieuwe 2s lipo's in van Maxxtrax die ik in de vorige ook gebruikt heb. Na 3-4 minuten... schok schok schok en 'dood'.
Exact hetzelfde als met Revo1.

Sorry maar op dit moment heb ik zin om alles tegen de muur te gooien.

Na het weekend maar terug met de hele doos naar de winkel, wat zullen ze blij zijn...:(

Buiten de Lipo's hebben Revo 1 en 2 niets gemeenschappelijk want ik heb Revo 1 in de winkel gelaten met zender en originele batterijen.

Revo 3 op komst?....
wordt ongetwijfeld vervolgd.

Bart

Ik snap iets niet helemaal, je regelaar is stuk en je koopt een hele nieuwe revo.... Da's ook een manier, volgens mij zijn er zat winkels die een esc op voorraad hebben.

Dan gaat nr2 stuk, enige wat overeenkomt met nr1 zijn de lipo's, ik zeg: op een milieu vriendelijke manier uit het raam ermee, daar ligt dus de oorzaak, lijkt me.

En geen nr3, natuurlijk maar gewoon 2 esc's zoeken die leverbaar zijn.

Ajuus
Emiel

Dag Emiel,

De mamba werd via deze 'officiele' dealer enkel verkocht in combo met de motor, en dat tegen 180 euro. En men vertelde dat er geen leveringsdatum was en dat men niet zeker was dat mijn garantie 'geldig' is omdat ik via ebay heb gekocht.
Dus leg ik liever geld bij voor een nieuwe, zonder gezever over garantie en dat ze het maar uitzoeken met Revo 1. En ik was in de veronderstelling dat ik zou kunnen spelen met mijn autootje...

Alleen denk ik dat nu de poppen aan het dansen gaan als blijkt dat de lipo's die ze mij verkocht hebben slecht zouden zijn, want dan zijn ze in principe verantwoordelijk voor de schade aan mijn 2 Revo's.

In de veronderstelling dat dit de oorzaak is natuurlijk....

Wordt leuk denk ik.

Ik vrees dat je gewoon pech hebt, en dat de mamba monster esc's niet van de betrouwbaarste zijn? Ik denk dat je die garantie issues moet regelen met castle zelf. Is dat ook niet wat in de manual staat? (heb zelf geen grote revo). Het is wel pijnlijk nu natuurlijk, ik had ongeveer hetzelfde voor met mijn grafische kaart voor de pc, na 3 RMA's te doen had ik eindelijk een werkende.. Maar ik ben er nu wel héél tevreden mee.

Upje... Revo 1 en 2 zijn onderweg naar Nederland voor herstelling. Bij 1 is de Bec stuk en bij 2 is het bijna alles vd regelaar. Beide REVO'S zijn verschillend van productie lot.
Wordt vervolgd!

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi allemaal,
Ik heb gisteren mijn veren binnen gekregen en dacht even een video te maken waarop je het verschil kan zien tussen de Stock en de aanbevolen veren (Silver front, Blue rear)
Ik laat mijn E-Revo vallen vanop een 1m hoogte, het verschil is duidelijk aanwezig.
SuspensiontestE-revo.mp4 video by red_drifter - Photobucket
Bedankt voor de aanbevelingen, in de toekomst komen toch ook de swaybar en de red turnbukles.
Ik kan niet wachten tot het droog is om hem gaan te testen :p
Greetzz
*-*Redliner*-*

Hey mannen,

in afwachting van de herstelling ben ik door de pagina's aan t blaren. Weer een paar dingen bijgeleerd en mijn verlanglijstje is weer groter geworden.
Volgens mij staan de banden verkeerd gemonteerd hier, tegen de draairichting..;)

Pffff... en ook teveel wind voor mijn heli.

Greetz!

...
Omdat ik toch niet kan rijden ben ik door mijn upgrades aan t snuffelen.
Ik heb de Summit assen overgenomen van een forumlid, deze ben ik nu in elkaar aan het zetten.
1 exemplaar is klaar en ik merk dat deze gemonteerde aandrijfas een stukje langer is dan de originele 5451X die ik ook in voorraad heb.

De gemonteerde stukken zijn:
5654, 5653 en 5656.

Samen zien ze er zo uit:

Kan ik dit zo monteren?
En is het normaal dat er bij de summit assen maar 1 borgboutje zit aan de kogels ? 2 kanten schroefdraad en maar 1 borging?

Indien alles zoals het hoort,.... zijn die Summit assen zoveel beter? Ik zie wel meer metaal maar of ze nu zoveel sterker zijn?..

Alvast bedankt!

Ik heb hier en daar gelezen dat je de summit assen iets moet inkorten volgens mij om ze op een rij vo te zetten. Maar weet niet in hoeverre dit klopt

Back