E-REVO topic

Dag allemaal!

Bart uit Leuven, Belgie en volledig nieuw op jullie forum.

Ben sinds de geboorte onze dochter,(3 jaar geleden ondertussen) op zoek gegaan naar een hobby die op z'n minst deeltijds thuis kan uitgevoerd worden. Zo ben ik bij RC helicoptertjes terecht gekomen. Eerst een mini-tje, Walkera CB100 en een dik jaar later een V400D02 die ondertussen helemaal voorzien is van de nodige upgrades EN door mijn dalend aantal 'onzachte' landingen nog weinig dagelijkse arbeid vraagt.

Nu is Baby nummer 2 op komst en zoek ik dus een nieuw projectje dat ik thuis kan doen. RC cars is zoiets. Kameraad van mij zit in soortgelijke situatie en samen autootje rijden zien we wel zitten. Hij heeft sinds vorige week zijn e-Revo en de mijne is onderweg. Beide zijn Bl met Mamba aan boord. Of dit de juiste keuze is zal later blijken maar stoer is de Revo in elk geval wel!
Ik denk dat we beiden in een vrolijke bui onze Revo hebben besteld zonder ons vooraf op en top te informeren. Een paar goeie reviews en youtubes hebben we natuurlijk wel gezien maar de toekomst zal het uitwijzen. Nu zijn we niet vies van een beetje sleutelwerk maar we willen toch vooral plezier maken.
Na wat zoekwerk om de levering te overbruggen ben ik hier terecht gekomen en de meningen over de Revo zijn toch wel redelijk verdeel precies, ik heb de eerste 120 pag. gelezen maar heb eerlijkheidshalve ook gezapt naar de laatste 100 omdat deze toch wel een stuk actueler zijn.

Ik zal hier nog dikwijls te lezen zijn met soms dummy vragen, waarvoor alvast excuses...

Zal ineens afvuren:

1) De standaard banden moeten vervangen worden, ik lees hier LRP, Badlands, Harakiri,...
Iemand een linkje naar de correct link? Qua maat en type?
Allround banden zijn voorlopig gewenst..
Afkoken en tapen van banden zal ik ook moeten doen? Gebrijken jullie gewone secondelijm daarvoor?

2) RPM draagarmen? nog steeds aangeraden? Kan ik kopen op ebay?

3) Diff's en koppeling ben ik niet in thuis... Niet aanwezig in mijn Copters, moet ik deze op stock nemen of zijn deze goed genoeg?

4) Stalen assen? yes or no ?

5) De lipo's zijn easy, ik hou het voorlopig bij 7600mAh 2s van Turniguy.

Dit zal het zijn voorlopig! Maar wees gerust... er komt meer...veeel meer!:rolleyes:

Er zijn ook enkele Belgen hier heb ik gezien, ik weet niet of hier namen mogen genoemd worden, maar zijn er RC winkels in onze regio waar we terecht kunnen voor spares en/of upgrades? Ik ken er maar ééntje in Boormeerbeek. Pm's mogen altijd natuurlijk!

Alvast bedankt en tot binnenkort!

Bart

Ik woon ook in omgeving Leuven en heb net een mini erevo besteld ;)
Qua winkels denk ik dat Albatros (in Muizen dacht ik) traxxas parts kan bestellen, en vroeger was er Aitec, maar die zijn gestopt met modelbouw.

Als je eens met je vriend gaat rijden zou ik wel eens willen komen kijken naar de brushless revo, ik heb er nog nooit een zien rijden.

Als je een online winkel zoekt denk ik dat rcvulture.be ook een goede webwinkel is voor parts. Dat zal waarschijnlijk sneller zijn dan Albatros.
 
Merci voor de tips mannen!!

Albatros ken ik, paseer ik bijna dagelijks op weg naar men werk. Goeie winkel maar idd lang wachten op sommige stukken.
Die in Heist od berg kende ik niet. Thanks!

Als de Revo binnen is en ik gesetteld ben kunnen we een stukje gaan knallen.

Greetz!!
 
Hey allen,
De Revo is binnen:D

En ook al een deel van de upgrades. Zijn er how to video's beschikbaar voor de montage van deze up's?
Zoals voor de draagarmen, assen, diferentieel,...?

Van de 1/16 mini Revo vind ik redelijk wat terug, zijn deze bruibaar of zit de mini anders in elkaar?

Man, dit ding gaat lekker!
 
Bedankt voor de links!
De views had al al gevonden, de troubleshooting list nog niet.
De views zijn goed, een videootje is soms stukken makkelijker, vandaar de vraag.

Ik dacht zo ongeveer vrijwel alles ineens te doen als ik de upgrades binnen heb maar ik denk dat ik mijn aktieplan een beetje dien bij te sturen.... anders komt er van rijden niet veel meer in huis denk ik.

Weinig e-Revo mekaniekers op belgisch grondgebied zeker?...lol

Alvast bedankt voor de info!
 
Heb nu een poosje mijn brushed om gebouwd naar mamba :D
en wauw wat een verschil super die power. We hebben (ik en mijn zoon Marijn) onze bijde revo`s mee genomen op vakantie 1x mamba en 1x Brushed.
Ze trokken veel bekijks op de camping :cool: , nu zijn ze beide helaas niet ongeschonden terug gekomen, maar ze zijn ook echt wel misbruikt :rolleyes:
De mamba 1 gebroken aandrijf as en een band rond om gescheurd
Heb inmiddels ook al een set stalen aandrijfassen besteld.
En van de Brushed zijn de motoren versleten rijden altijd op 2s, nu gaan we de laatste ombouwen met een Dewalt 14,4V.
de Mamba wil ik voorzien van andere banden, heb een set van een Summit op het oog, zijn deze geschikt voor een Mamba kwa krachten en snelheid/
Ga ook de velgen vervangen zijn nog 14mm maar wil naar 17mm, hebben jullie ervaring met deze set of misschien ervaring met betere die niet te duur zijn :rolleyes:
 
Ik heb zojuist mijn suspension arm kapot gereden:P Verloor zo mijn grip en knalde tegen een stoeprand:P

Idd De summit banden ben ik ook zeer geïnteresseerd in. Denk er ook aan om die te halen.

Ik wil ze samen met mijn nieuwe suspension arm's halen. Maar nu nog kijken, extenden suspension armen of de normalen weer.

Maar naar mijn gevoel brak hij wel snel
 
Idd De summit banden ben ik ook zeer geïnteresseerd in. Denk er ook aan om die te halen.

de Mamba wil ik voorzien van andere banden, heb een set van een Summit op het oog, zijn deze geschikt voor een Mamba kwa krachten en snelheid/

Summit banden zou ik niet gaan halen, die zijn ontworpen om snelheden TOT de 30-35 km/h te halen, sneller dan dat dan gaan de banden vervormen. Deze banden zijn gemaakt om ermee te crawlen en zijn zeer zacht, hiermee hebben ze veel grip op stenen e.d. maar om er snel mee te gaan rijden is geen doen.

Kijk hier het filmpje van jetlag2222 die krachtigere motoren in zijn summit heeft
Jetlag2222 SUMMIT Upgrade - Kershaw Designs Twin 970 Revolver motor mod - YouTube
 
Hey allemaal,

Wat doe ik verkeerd??

Ik ben begonnen met de RPM draagarmen te monteren. Dat ging redelijk vlot maar nu heb ik een groot probleem.
De wielen staan los. De 2 imbusbouten aan de buitenkant ( boven en onder) van de draagarm zijn uit positie. Ik kan ze niet helemaal indraaien want dan kan ik het stuur niet meer draaien, los draaien toont zich in 'losse wielen'. Toch bijna 1 cm speling. Ik heb geen referentiepunt dat ik kan gebruiken. Natuurlijk ook geen tools (camber meter?) zoals in de bijsluiter van RPM vermeld stond.
Wie kan me helpen?

Greetz!
 
Hallo,

Ik ben begonnen met het vervangen van de draagarmen door de RPM's.
Dit ging vrij vlot maar nu heb ik een groot probleem. Ik heb 'losse' wielen.
De imbusbouten aan de buitenkant van de draagarmen zijn hun positie kwijt.
Ofwel zet ik ze 'vast' zonder speling zoals achteraan maar dan kan ik niet meer sturen want dan zit de servo vast. Ofwel zet ik ze losser en heb ik volgens mij overmatige speling. Bijna 1 cm met zwabberende wielen tot gevolg.
Is er een referentiepunt? Ik heb geen meettools...

Volgens mij staan de armen toch juist gemonteerd?..


Alvast bedankt!

excuseer, dubbele post!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
hallo hallo,

Ik wil in mijn e-revo brushless edition ( 1:8 )
een zwaardere accu in doen, namelijk de: twins 3S lipo, 16,1V 5000 mAh. (of een andere lipo, als die maar ongeveer 100+ gaat)
Wat kost dit nou?
en kan mijn standaard e-revo dit aan of moet ik er nog dingen aan veranderen?
Ik heb al even gekeken en ben er achter gekomen dat mijn e-revo dan 110 rijd en dat zal wel sick zijn :D

maar weten jullie ook een goed merk voor de lipo's?
dus wel goeie maar ook weer niet te duur.



alvast bedankt
 
@ Bart kever : ik weet niet zeker of het bij de e-revo ook zo is maar bij mijn MERV zat er verschil tussen linker draagarmen en linker draagarmen.
Dat probleem met duren had ik inderdaad ook.
Misschien heel voorzichtig wat van de draagarmen afvijlen?
Een beetje speling is wel goed/handig zodat je met een klap wat " ruimte " hebt.
Maar ik zo even wachten op iemand die een revo met Tom draagarmen heeft, die weet het vast beter dan ik.

@ Scareface : een 3S lipo is geen 16,1 V maar 11,1 V.
110 km/u is wel leuk, voor op een lange weg, wat sturen wil niet, omdat je omvalt.
Daarbij gaat alles veel sneller slijten omdat alles harder moet werken.
Daarbij twijfel ik of je 110 wel haalt, dat is erg hard hoor.
 
Ok, Bedankt Ruud.

Ik wacht op iemand met de RPM draagarmen.
Ik heb ondertussen het volgende gedaan, de 2 imbussen op de uiteinden vd draagarmen volledig ingedraaid tot er weerstand kwam en vervolgens allemaal toer per toer uitgedraaid tot het aanvaardbaar sturen was. Maar toch vind ik dat er meer speling is op de wielen dan voorheen maar de Revo rijdt en trekt niet opzij.
Ik wacht nog even op een paar reacties.


De Turnigy's 2s 7600mAh blijven maar onderweg, ik ben alvast een setje Maxtrax 2S 4000mAh gaan kopen bij de locale. Toch lachen met zo'n ding!

Greetz!
 
@ Bart, ik denk dat je de imbus bedoeld van de axle carriers ?

5608 Front Exploded View (E-Revo Brushless, w/ TQi 2.4GHz/Docking Base) | traxxas.com

Zal ff proberen uit te leggen met de nummers van de exploded view ipv de namen te gebruiken.
De 4933 moet je niet geheel aandraaien, maar de kop moet een 5 a 8 mm uitsteken uit de draagarm. De 5378x (met de speciale tool die in de kit zit) die daar op zit moet je wel vastdraaien tot je weerstand voelt, dan een halve slag ofzo los, zodat de axle carrier (5334R) vrij kan bewegen.

Daarna komt het wat lastigere stuk, de 4933 afstellen zodat de wielen recht staan.
Dit kan op het oog met de wielen erop, (met lange imbus kun je stellen door de wielen heen) kunt ook een dun plankje maken ter grote van de wielen die je erop schroeft, dat maakt het wat makkelijker. De Revo met zijn grote wielen rijdt prima met de wielen op 0 graden camber (vering half indrukken), iets negatief camber vinden sommige ook fijn, maar niet veel meer doen dan 1 a 2 graden. Dacht dat ie vanuit fabriek met 2 graden ofzo komt, makkelijkste te benaderen door de wielen recht te zetten als ie gewoon in zijn veren 'hangt' zonder de auto met de hand halverwege de vering te duwen.
Je zult zien dat als je hem in de veren drukt, de auto van nature al wat extra camber geeft. Als laatste belangrijke punt, zorg dat je absoluut geen stuur uitslag hebt als je dit afsteld !

Hoop dat ik je zo een beetje op weg heb geholpen, gewoon doen en je merkt tijdens het rijden wel of je het goed gedaan hebt :-)
 
Back
Top