Dag allemaal!
Bart uit Leuven, Belgie en volledig nieuw op jullie forum.
Ben sinds de geboorte onze dochter,(3 jaar geleden ondertussen) op zoek gegaan naar een hobby die op z'n minst deeltijds thuis kan uitgevoerd worden. Zo ben ik bij RC helicoptertjes terecht gekomen. Eerst een mini-tje, Walkera CB100 en een dik jaar later een V400D02 die ondertussen helemaal voorzien is van de nodige upgrades EN door mijn dalend aantal 'onzachte' landingen nog weinig dagelijkse arbeid vraagt.
Nu is Baby nummer 2 op komst en zoek ik dus een nieuw projectje dat ik thuis kan doen. RC cars is zoiets. Kameraad van mij zit in soortgelijke situatie en samen autootje rijden zien we wel zitten. Hij heeft sinds vorige week zijn e-Revo en de mijne is onderweg. Beide zijn Bl met Mamba aan boord. Of dit de juiste keuze is zal later blijken maar stoer is de Revo in elk geval wel!
Ik denk dat we beiden in een vrolijke bui onze Revo hebben besteld zonder ons vooraf op en top te informeren. Een paar goeie reviews en youtubes hebben we natuurlijk wel gezien maar de toekomst zal het uitwijzen. Nu zijn we niet vies van een beetje sleutelwerk maar we willen toch vooral plezier maken.
Na wat zoekwerk om de levering te overbruggen ben ik hier terecht gekomen en de meningen over de Revo zijn toch wel redelijk verdeel precies, ik heb de eerste 120 pag. gelezen maar heb eerlijkheidshalve ook gezapt naar de laatste 100 omdat deze toch wel een stuk actueler zijn.
Ik zal hier nog dikwijls te lezen zijn met soms dummy vragen, waarvoor alvast excuses...
Zal ineens afvuren:
1) De standaard banden moeten vervangen worden, ik lees hier LRP, Badlands, Harakiri,...
Iemand een linkje naar de correct link? Qua maat en type?
Allround banden zijn voorlopig gewenst..
Afkoken en tapen van banden zal ik ook moeten doen? Gebrijken jullie gewone secondelijm daarvoor?
2) RPM draagarmen? nog steeds aangeraden? Kan ik kopen op ebay?
3) Diff's en koppeling ben ik niet in thuis... Niet aanwezig in mijn Copters, moet ik deze op stock nemen of zijn deze goed genoeg?
4) Stalen assen? yes or no ?
5) De lipo's zijn easy, ik hou het voorlopig bij 7600mAh 2s van Turniguy.
Dit zal het zijn voorlopig! Maar wees gerust... er komt meer...veeel meer!
Er zijn ook enkele Belgen hier heb ik gezien, ik weet niet of hier namen mogen genoemd worden, maar zijn er RC winkels in onze regio waar we terecht kunnen voor spares en/of upgrades? Ik ken er maar ééntje in Boormeerbeek. Pm's mogen altijd natuurlijk!
Alvast bedankt en tot binnenkort!
Bart
Ik woon ook in omgeving Leuven en heb net een mini erevo besteld

Qua winkels denk ik dat Albatros (in Muizen dacht ik) traxxas parts kan bestellen, en vroeger was er Aitec, maar die zijn gestopt met modelbouw.
Als je eens met je vriend gaat rijden zou ik wel eens willen komen kijken naar de brushless revo, ik heb er nog nooit een zien rijden.
Als je een online winkel zoekt denk ik dat rcvulture.be ook een goede webwinkel is voor parts. Dat zal waarschijnlijk sneller zijn dan Albatros.