E-REVO topic

Heb je die van Aaron gekocht ?

Meer power, tja hoeveel c zijn die 4000mAh packs ? Verwacht nml dat die niet genoeg vermogen kunnen leveren om vol te kunnen genieten van 4S power, de meesten vinden dat nml hard zat gaan. Moet het (nog) harder dan kun je overwegen om 6S te doen, maar dan zijn stalen assen en betere banden wel hard nodig.

Hobbyking heeft hele leuke kant en klare packs (2S) tegenwoordig :

HobbyKing R/C Hobby Store : Turnigy nano-tech 7600mah 2S 40~80C Lipo Pack (TRA2869 Summit/E-Revo/E-Maxx)

Ok, grappig.. twee Revo's met Maxamps 4000mAh te koop.. toch echt niet gebruikelijke packs voor de Revo.

Wil het een beetje lukken met de verkoop ? Had je nog wat tips/suggesties gedaan.

Ok, grappig.. twee Revo's met Maxamps 4000mAh te koop.. toch echt niet gebruikelijke packs voor de Revo.

Wil het een beetje lukken met de verkoop ? Had je nog wat tips/suggesties gedaan.

Ja, alvast bedankt voor de tips. Ik weethet, ik heb hem bij toemen gekocht en zij hadden die lipos erbij gedaan.
Moet wel zeggen dat ik daarniet over te klagen heb. Heel goede lipos. En genoeg power hoor.
Ik zal me prijs wel nog verlagen.

Jazeker! 5400 mah lipo's zijn wel mooi meegenomen! heb alleen er een lipo snellader bij moeten halen maar dat vind ik niet erg. Als ik me revo binnen heb dan post ik wel ff een paar fototjes!

Jazeker! 5400 mah lipo's zijn wel mooi meegenomen! heb alleen er een lipo snellader bij moeten halen maar dat vind ik niet erg. Als ik me revo binnen heb dan post ik wel ff een paar fototjes!

Je zal je het nie beklagen.
Wel nog een sway bar kit aanschaffen en andere banden want met die 3s heb binnen de kortste keren 2revos ^^
Suc6

Dag allemaal!

Bart uit Leuven, Belgie en volledig nieuw op jullie forum.

Ben sinds de geboorte onze dochter,(3 jaar geleden ondertussen) op zoek gegaan naar een hobby die op z'n minst deeltijds thuis kan uitgevoerd worden. Zo ben ik bij RC helicoptertjes terecht gekomen. Eerst een mini-tje, Walkera CB100 en een dik jaar later een V400D02 die ondertussen helemaal voorzien is van de nodige upgrades EN door mijn dalend aantal 'onzachte' landingen nog weinig dagelijkse arbeid vraagt.

Nu is Baby nummer 2 op komst en zoek ik dus een nieuw projectje dat ik thuis kan doen. RC cars is zoiets. Kameraad van mij zit in soortgelijke situatie en samen autootje rijden zien we wel zitten. Hij heeft sinds vorige week zijn e-Revo en de mijne is onderweg. Beide zijn Bl met Mamba aan boord. Of dit de juiste keuze is zal later blijken maar stoer is de Revo in elk geval wel!
Ik denk dat we beiden in een vrolijke bui onze Revo hebben besteld zonder ons vooraf op en top te informeren. Een paar goeie reviews en youtubes hebben we natuurlijk wel gezien maar de toekomst zal het uitwijzen. Nu zijn we niet vies van een beetje sleutelwerk maar we willen toch vooral plezier maken.
Na wat zoekwerk om de levering te overbruggen ben ik hier terecht gekomen en de meningen over de Revo zijn toch wel redelijk verdeel precies, ik heb de eerste 120 pag. gelezen maar heb eerlijkheidshalve ook gezapt naar de laatste 100 omdat deze toch wel een stuk actueler zijn.

Ik zal hier nog dikwijls te lezen zijn met soms dummy vragen, waarvoor alvast excuses...

Zal ineens afvuren:

1) De standaard banden moeten vervangen worden, ik lees hier LRP, Badlands, Harakiri,...
Iemand een linkje naar de correct link? Qua maat en type?
Allround banden zijn voorlopig gewenst..
Afkoken en tapen van banden zal ik ook moeten doen? Gebrijken jullie gewone secondelijm daarvoor?

2) RPM draagarmen? nog steeds aangeraden? Kan ik kopen op ebay?

3) Diff's en koppeling ben ik niet in thuis... Niet aanwezig in mijn Copters, moet ik deze op stock nemen of zijn deze goed genoeg?

4) Stalen assen? yes or no ?

5) De lipo's zijn easy, ik hou het voorlopig bij 7600mAh 2s van Turniguy.

Dit zal het zijn voorlopig! Maar wees gerust... er komt meer...veeel meer!:rolleyes:

Er zijn ook enkele Belgen hier heb ik gezien, ik weet niet of hier namen mogen genoemd worden, maar zijn er RC winkels in onze regio waar we terecht kunnen voor spares en/of upgrades? Ik ken er maar ééntje in Boormeerbeek. Pm's mogen altijd natuurlijk!

Alvast bedankt en tot binnenkort!

Bart

1) De standaard banden moeten vervangen worden, ik lees hier LRP, Badlands, Harakiri,...
Iemand een linkje naar de correct link? Qua maat en type?
Allround banden zijn voorlopig gewenst..
Afkoken en tapen van banden zal ik ook moeten doen? Gebrijken jullie gewone secondelijm daarvoor?

2) RPM draagarmen? nog steeds aangeraden? Kan ik kopen op ebay?

3) Diff's en koppeling ben ik niet in thuis... Niet aanwezig in mijn Copters, moet ik deze op stock nemen of zijn deze goed genoeg?

4) Stalen assen? yes or no ?

5) De lipo's zijn easy, ik hou het voorlopig bij 7600mAh 2s van Turniguy.

Bart

Hey Bart, welkom op het forum! Heb zelf een tijdje de e-revo gehad dus kan je helpen met je vragen ;), komt ie:

1. De badlands en de LRP Harakiri zijn inderdaad goede allround banden. Denk dat je beter uit bent met de Harakiri, omdat de badlands grotendeels uutverkocht zijn. De banden die je moet hebben zijn de "LRP Harakiri truggy" zijn oa bij rcracingtwente verkrijgbaar. De banden komen verlijmd, zolang je op 2x2S lipo gaat rijden hief je ze niet perse af te tapen. Voor loskomende delen van de band kan je inderdaad secondelijm gebruiken (hoeft niet perse BISON lijm te zijn maar een beetje kwaliteit is altijd goed).

2. RPM is zeker aan te raden. Voor achter zou ik kijken voor de TRU-track kit.

3. Diffs zijn inderdaad zwak puntje van de e-revo. Ik zou een complete diff plus behuizing van ebay aflen. Koop ook de nodige shim sets om je diffs langer mee te laten gaan.

4. Nee koop geen stalen assen (het is niet mogelijk om die assen met het tru track systeem van rpm te gebruiken). Koop ipv staal/stock de traxxas summit assen. Deze zijn zeer sterk, hebben wel een kleine modificatie nodig(ijzerzaag), staat allemaal beschreven op google/forums hoe te doen.

5. Turnigys heb ik ook altijd mee gereden, waren prima.

Hoop dat je er wat aan heb en veel plezier met je e-revo.

Laatst bewerkt door een moderator:
ik ben van plan een nieuwe e-revo BL te kopen, maar nu sta ik in twijfel tussen een e-revo met de mamba monster of een revo met xerun combo 150A! beide zijn nieuw te koop toprc.nl geeft er iemand tips of ervaring met die 2 verschillende motoren, en wat zouden jullie kopen en eventueel waarom!!

Ik zou niet beginnen aan de e revo... Kijk eens bij de thundertiger mt4. Goedkoper, sterker, rijdt beter, aandrijflijn is veel beter, etc...

Of de savage, maar die is wel een stukje duurder dan de e revo, mt4.

De savage flux is goedkoper dan de e-revo, zeker op termijn. (dan gaat het niet aleen over de aandrijving ga maar eens jumpen met de autos)
Traxxas 1/8 modellen zijn duur, er komt namelijk altijd een pak geld overheen aan upgrades je kan er eigenlijk niet omheen de t/e maxx is het ultieme voorbeeld imo aleen kopen als je van upgraden houd.
Maar als je een truggy achtige monstertruck wilt idd gewoon de mt4 halen...

srr maar de vraag was niet welke auto ik zou kopen! het word zoiezo een e-revo brushless, doordat ik persoonlijk heel tevreden ben over traxxas, de wagen vind ik de mooiste op de markt, service is top en je kan overal wisselstukken vinden aan een intersante prijs!

ga nog eens mijn vraag opnieuw stellen, dus ik wil een nieuwe e-revo BL kopen, je kunt bij toprc kiezen tussen de e-revo met mamba monster , maar je kunt ook voor der e-revo met xerun combo 150A gaan!
geeft er iemand ervaring met deze 2 verschillende motoren op de e-revo BL
en voor welke edition zouden jullie gaan en eventueel waarom!
dank bij voorbaat

Elke motor kan je stuk krijgen.... dus vanuit dat opzicht maakt het niet uit welke motor je neemt. Gear je verkeerd kan je zo die motor kapot rijden.....

Ik heb vroeger een erevo gehad met MMM, nu heb ik even gekeken bij de xerun versie. Die combo die daarin zit heb ik nu im mijn thundertiger mt4. Persoonlijk ben ik er heel tevreden over. Motor heeft genoeg power. Grootste voordeel is dat de motor heel soepel loopt op lage snelheden, lijkt haast op een sensored combo. De xerun regelaar is ook goed alleen minder programmeer mogelijkheden (mamba kan je aan de pc hangen).

Dus beide is een goede keuze met genoeg power... Het is maar wat je wilt ;).

ik heb wel dezelfde regelaar als wondertiger want die is absoluut top! die motor ook hoor(heb ik ook) alleen omdat die motor in de vakantie kapot ging, en ik wilde rijden in de vakantie, heb ik de MMM gekocht. beide goede motoren alleen die xerun(ripper van thundertiger) loopt wel heel soepel. ook soepeler dan de MMM

Hey Bart, welkom op het forum! Heb zelf een tijdje de e-revo gehad dus kan je helpen met je vragen ;), komt ie:

1. De badlands en de LRP Harakiri zijn inderdaad goede allround banden. Denk dat je beter uit bent met de Harakiri, omdat de badlands grotendeels uutverkocht zijn. De banden die je moet hebben zijn de "LRP Harakiri truggy" zijn oa bij rcracingtwente verkrijgbaar. De banden komen verlijmd, zolang je op 2x2S lipo gaat rijden hief je ze niet perse af te tapen. Voor loskomende delen van de band kan je inderdaad secondelijm gebruiken (hoeft niet perse BISON lijm te zijn maar een beetje kwaliteit is altijd goed).

2. RPM is zeker aan te raden. Voor achter zou ik kijken voor de TRU-track kit.

3. Diffs zijn inderdaad zwak puntje van de e-revo. Ik zou een complete diff plus behuizing van ebay aflen. Koop ook de nodige shim sets om je diffs langer mee te laten gaan.

4. Nee koop geen stalen assen (het is niet mogelijk om die assen met het tru track systeem van rpm te gebruiken). Koop ipv staal/stock de traxxas summit assen. Deze zijn zeer sterk, hebben wel een kleine modificatie nodig(ijzerzaag), staat allemaal beschreven op google/forums hoe te doen.

5. Turnigys heb ik ook altijd mee gereden, waren prima.

Hoop dat je er wat aan heb en veel plezier met je e-revo.

Hallo!
Alvast bedankt voor de feedback. Zierhier mijn lijstje. Corrigeer gerust waar nodig:
1/10 BRUSHLESS E-REVO TRANSMISSION tranny Traxxas #5608 | eBay

1/10 BRUSHLESS E-REVO DIFFERENTIAL (HEAVY Duty) Traxxas #5608 | eBay
Is er verschil in deze heavy duty uitvoering?

RPM Traxxas Querlenker A-Arms E-Revo Revo vorn li 80222 | eBay
En de rechtse ook natuurlijk..

De harakiri's?
Soft/medium?...
LRP VTEC 1:8 OFF ROAD TRUGGY REIFEN SET HARAKIRI 65524S | eBay

Enkel de shim set en de Summit assen vind ik niet. Krijg ik hier een linkje?

Alvast bedankt!

De e-Revo zit op de trein ondertussen!:D

Lijstje ziet er goed uit. Ik zou de medium harakiris nemen omdat je allround wilt gaan. Hoe zachter, hoe meer grip, maar hoe sneller de banden slijten. Als je af en toe een straat mee pakt zou ik de medium nemen.

De summit assen op ebay even kijken, "summit driveshafts, summit axles,etc". Of kijk op de website van traxxas voor de manual van de summit en daar kan je zien welke onderdelen nodig heb om de assen te bouwen (en de part nummers). Letop je moet 1 as iets in korten zodat het allemaal vrij in en uit elkaar kan schuiven, is dus niet moeilijk om te doen.

Back