E-REVO topic

@Klamath:
Das goed om te weten, heb idd de drag brake nog niet aangepast, Bedankt!
Je rijd dus op 6cellen, Wat heb je moeten aanpassen en welke tandwielen heb jij zitten?
In de toekomst denk ik ook eraan om naar 3S over te stappen.
Alvast bedankt voor je reactie en ga nu de banden bekijken die je me aanraad.

Idd, gewoon 18/54. werkt perfect. topsnelheid haal je eigenlijk bijna nooit. maar kan wel 45min rijden. :)

Heb zelf stalen center assen en stalen assen naar de wielen toe. dat zijn op de swaybars na ook de enige aanpassingen die ik in de ruim 2 jaar dat ik m'n revo heb gemaakt heb.
(zinvolle aanpassingen dan. heb ook de rode pushrods en toe links etc, maar dat is meer voor de looks. :mrgreen: )

Raad je aan om je olie te vervangen door 60WT (750Cps), blauwe veren achter, silver voor. Swaybar setje is zeker een goede upgrade, zo ook de rode pushrods (in het boekje staat gebruik met spacers. Zelf gebruik ik ze niet simpelweg omdat ik dan meer schroefdraad heb voor m'n rod-ends). Stalen assen rondom (inc center), vind ze beter dan de stock imo.

De batterijen hebben kortere draden (zie foto van westcoast voor orginele lengte ;)). En heb de ESC draden opnieuw gesoldeerd (nadat m'n garantie was verlopen), ook is de schakelaar plus de bij behorende draadjes er tussen uit gehaald(dit dus niet doen als je garantie heb!!).

Pica's:
full

full

RPM draagarmen (voor) aanrader!
full

Laatst bewerkt door een moderator:
@Klamath: Kan je mij de bestel nr geven van stalen assen naar de wielen toe en ook van de swaybar..?
en de eventuele bijhorende rubbers,spacers enz..
Alvast bedankt

Bestelling!

Ik ga morgen naar s-Hertogenbosch een Traxxas shop beetje groter dan bij ons in de buurt.
Ik heb er mijn Slash en Stempede ook gehaald.
Op de website staat dat alles in stock is, dus dat komt goed.
Ik wil het volgende gaan halen:
5451R: de stalen assen ,5498 de swaybar,5338R 7075-T6 aluminum red rods.
En voor de banden tja, Budget is op:oops:.
Ik wil zeker zijn dat alles past.
Enkel bij de swaybar staat er niet bij of het voor de E-Revo ook gaat..?
Ik wil nog een keer iedereen bedanken voor de replay's, echt een leuk forum hebben jullie hier :).
Greetz
*-*Redliner*-*

Ik zou persoonlijk eerder kijken voor de pusrods ipv toe-links. Zelf nog 0 toe-links gebogen, gebroken. De pushrods daarentegen, tja die zijn bij mij niet allemaal meer recht :oops: ;).

Dan zou ik die alu red links lekker laten liggen ( meer voor show) en die swaybarset ook.
Vind persoonlijk lekkere banden dan belangrijker. op offset velgen ;-)

Hallo goede morgen allemaal,
Na jullie reactie heb ik besloten om toch voor de banden te gaan...
Pro-Line Bandenset - Badlands 3.8 - Desperado velgen,en de red rods en swaybar links te laten liggen, de stalen assen komen er ook.

New parts

Juist terug, en heb nu in mijn bezit:
2012-04-04115903.jpg

Stalen assen, turnbukle black...
Aan de telefoon zeiden ze: Ja ik heb de Badlands 3.8 van Pro-line op stock,
En komt op 100€ voor 4, dus ik daarnaar toe gereden 70km, en toen ik erachter vroeg zei hij in 1 keer: Tja die heb ik niet meer, ik heb ze juist verkocht...
Ik kon wel uit mijn vel springen:(
Maja, nu heb ik de assen toch al.
Weer een vraagje:
De winkelier wilde me de midden aandrijf as ook in het staal verkopen,
is dat een aanrader als ik in de toekomst naar 3S wil gaan.?:???:
Weer al vast bedankt voor de reacties

Ik zou eerst gewoon op stock blijven rijden. Gaan die kapot zou ik ze vervangen door staal. Heb ze zelf ook en werken nog steeds perfect. Enige waar je rekening mee moet houden dat de 'dust-boot' van de langste midden as (dus degene die naar het achter diff gaat), sneller slijt dan de andere. Dit komt omdat het achterste diff speling heeft in de bulkhead waardoor de as omhoog/omlaag kan gaan waardoor de dust-boot je chassis of bulkhead raakt.

Ik heb ze nooit gebroken, en als ze breken zijn ze goedkoper als de stalen variant ( die ook kunnen buigen/breken)
Dus zou die pas gaan vervangen als ze breken.

ok bedankt voor de info..
Op dit moment stand van zaken:
2012-04-04142751.jpg

Waterkoker opgezet, helemaal laten uitbubbelen tot all lucht eruit was,
daarna kwam ie vanzelf los.
Nu naar de winkel voor Ducktape, en secondenlijm...

ok bedankt voor de info..
Op dit moment stand van zaken:
2012-04-04142751.jpg

Waterkoker opgezet, helemaal laten uitbubbelen tot all lucht eruit was,
daarna kwam ie vanzelf los.
Nu naar de winkel voor Ducktape, en secondenlijm...

Dat zijn de originele velgen/wielen hè?
Is het gewoon om te tapen en wat gaatjes te prikken of om nieuwe banden op te leggen?
Laat eens weten hoe het is gegaan en welke lijm je hebt gebruikt.
Dan probeer ik het fit weekend ook Es' :)

Suc6

Back