E-REVO topic

Leuk alternatief zijn de HPI dirt claws, ook prima op beide, maar ook hier weer het beste voor off road.

Ben het wel eens met de eerdere suggestie, neem een set voor op de weg en een andere set voor off road.
En op een circuit wil je waarschijnlijk weer andere banden :-)

pfhh, accu's opgeladen.en wilde net ff met mn kids gaan rijden.

Nou, zet alles aan, rijd 10 mtr en toen alles dood.

Accu's gecheckt, alles op spanning.

kabels lijken gewoon goed te lopen.
Niet nat geweest.

vorige x gewoon uitgereden, geen rare fratsen meegemaakt

Lampje van zender is groen

Ik kan wel iemand vragen met zo'n ding.

Fan ging eerst ook gewoon aan

Nu gaan jullie natuurlijk zeggen, check eens de regelaar of zo met een multimeter, maar daar houd mijn kennis mee op.

Als julie me kunnen vertellen wat ik dan precies moet doorgeven aan hem..???

Iets meer info nodig..

Brandt de led op de ontvanger ? Kun je wel nog sturen ? Als je zender uit zet, gaat fan dan draaien ? Welke kleur leds branden er op de ESC ?

Net geladen en direct gereden?
Niet een nachtje de accu laten liggen?
Heb je een Volt limiter ingebouwd?

Het kan nu zijn dat je ontvanger of servo's doorgebrand zijn. Een accu heeft na het laden (NimH) meer spanning secundair, sluit je hem meteen aan dan kan je servo dit niet hebben. Of je moet servo's gebruiken welke voor overspanning beveiligd zijn.

Ik heb op deze manier een Hitec5745MG om zeep geholpen, duurde enkele meters en kaduuk. Ook maar enkele minuten tussen laden en rijden. Sindsdien een Voltlimiter in de ontvangerbox gehad.

Weet niet hoe dit met LiPo's gaat overigens.

Nee, daar geloof ik niet in, de BEC van de ESC zit ertussen, en de ESC (de mamba monster in dit geval) kan heel veel meer hebben dan twee volle Lipo 2S of 8.4v NiMh packs. De BEC geeft altijd 5.5v, onafhankelijk van wat je aanbiedt. (Dacht dat de Castle 5.5v was, zou ook 5v of 6v kunnen zijn, maar idee is hetzelfde)

Iets meer info nodig..

Brandt de led op de ontvanger ? Kun je wel nog sturen ? Als je zender uit zet, gaat fan dan draaien ? Welke kleur leds branden er op de ESC ?

Tsja, tis zoals ik al schreef...

helemaal dood, doet dus helemaal nix meer.
Ik kan de ontvangerbox open maken en kijken of daar wat brand.
maar hij doet verder helemaal nix, geen piepje, geen lampje, geen draaitje, nix.....

Ik bedoel...ook zonder dat zender/ontvanger aangesloten is of wel of niet functioneerd, moet de esc wel reageren,toch...

En er is ook nooit iets warm geworden, wat dat betreft stond ik er wel van te kijken..
:(

We zijn maar wat in t bos gaan wandelen, zonder autootje...

Laatst bewerkt:
99% zeker dat het de schakelaar is, als ten minste verder alles klopt.

Denk ik ook aan, hoewel ik die dus niet gebruik. En wat is als alles verder klopt? Volgens mij klopt nix meer..

In de ontvangerbox branden ook geen ledjes...

Ff voor de zekerheid, de esc staat aan als t knopje van de schakelaar naar buiten staat, van de motor af, he?

Hoe zit dat ding trouwens vast, gewoon vastgeplakt?

Kan ik die 2 draadjes van de schakelaar gewoon ff verbinden met een schroevedraaier of zo om te testen?

Heb zelf de schakelaar compleet verwijderd en de draadjes met elkaar verbonden.
Dus weet niet meer hoe dat ook alweer zat, maar als er helemaal niks reageert dan moet het haast de schakelaar wel zijn als je die nog hebt.

Stap voor stap dan:

1. moet t ledje van de traxxaslink-ontvanger gaan branden als de zender aangaat?

2.als die ontvanger t niet meer zou doen, doet de regelaar dan ook HELEMAAL nix meer?

3. Als de schakelaar dood is, heeft dat dan invloed op (t ledje van) de ontvanger EN de stuurservo's?

4. Afhankelijk van de antwoorden...welke rol kan de BEC dan hierin spelen?

Edit, ik heb die schakelaar opengemaakt en met een schroevedraaier die 2 draadjes verbonden...gebeurde dus ook nix.
Wel is nu een draadje los gekomen, dus zal ik moeten gaan solderen.Dus naar garantie zal ik nu ook wel kunnen fluiten.

kickx...

Voor garantie hoe je je geen zorgen te maken, dat maakt niet uit.
Als je je case breekt kun je die ook vervangen en zul je de schakelaar ook moeten vervangen.
Als er nu toch een draadje los is, doe die andere dan ook los en verbind ze met elkaar. Vroeg of laat zal die schakelaar het toch begeven.

Als er helemaal niks gebeurt, ook geen lampje in je ontvanger, is het toch echt iets met stroomaanvoer.

Motor losgekoppeld,
Draadjes rechtstreeks met elkaar verbonden...geen resultaat.

Hij knettert ook niet als ik de 2e accu aansluit..edit, zie toch een heel klein vonkje, bei beide accu's ,heb ook al andere acuu's geprobeerd.
Als ik de accu's op de lader aansluit geven ze gewoon de juiste info weer..

:-(

Laatst bewerkt:
Motor losgekoppeld? schakelaar he?
Daarna volle accu eraangekoppeld? geen reaktie??
Ook niet ergens een draadbreuk?
Dan heb ik ook geen idee verder, ik had exact hetzelfde probleem en het is een erg vaak voorkomend probleem dat de schakelaar het begeeft. Zeker als je veel in zand rijdt. Deed de draadjes doorverbinden en de accu er opnieuw aan en hij deed het weer.

1. Ja volgens mij moet het lampje gaan branden als de ontvanger verbinding heeft met zender, knipperen als ie nog geen verbinding heeft.

2. Nee, de ESC geeft altijd wel iets van status aan met de leds.

3. Ja, da's nml hetzelfde als de auto uitzetten. Als schakelaar of kabeltje ergens onderbroken is, zal de gehele auto niets doen.

4. De BEC zit intern in de ESC, als die defect zou zijn (wat niet vaak voorkomt) zou de ESC wel een status moeten geven, maar zou het ledje van de ontvanger uit blijven.

Tja, ben bang dat het toch tijd wordt voor een multimeter. Ben met Westcoast eens dat het iets met de stroomtoevoer moet zijn.

Garantie is geen probleem, van Castle creations mag je de kabels inkorten of voorzien van andere stekkers, dat heeft geen invloed op de garantie.
Als de ESC echt defect zou zijn, de auto komt van Towerhobbies, maar je kunt voor de reparatie van de ESC ook rechtstreeks bij Castle terecht.

Zo kun je het ook bekijken, je kan het ook zien dat als je het gebruikt, t ook stuk kan gaan. heeft niks met kwaliteit ( want dat bedoel je ) te maken.
Meten is weten zoals Snoebel zei. En Castle mailen!

@ Snoebel.

Die garantie, loopt dat rechtstreeks met castle, niet via traxxas?

En heb ik überhaupt garantie en moet ik daar dan geen bon voor hebben?
En heb jij die dan nog?:yes:

Back