Wat je ziet is dat het balonen het meest en het eerst op de voorwielen gebeurt. Zeker in het geval je met middendiff rijdt. Door de wielspin gaan deze namelijk nog eens een keertje zo hard draaien als de achterwielen, die minder last hebben van wielspin. Zodra je van het gas afgaat is het balon effect ook verdwenen. De meeste rijders gaan toevallig ook voor de bocht van het gas af 
je kunt er allerlei theorieën aan ophangen, maar het zoals een groot denker als eens stelde" elk voordeel heb z'n nadeel" en "elk nadeel heb zijn voordeel"
Zo levert een balonende band bijvoorbeeld een hogere topsnelheid op. Ook zal je niet zou gouw zien dat er noppen afgeknipt worden, omdat het geen griprol oplevert. En de ene rijdt liever een wat lossere auto dan de andere.
Voor de duidelijkheid, ik heb zelf wel altijd mij banden getapt, omdat ik de auto daar wat stabieler van vond rijden.
Enne dat een truggy per definitie lager staat als een erbe is niet juist, de rijhoogte kan je gewoon afstellen. Een erbe heeft door zijn opbouw wel een hoger zwaartepunt.
Andere tekortkoming ten opzichte van de meeste truggys is het ontbreken van een droopscrew. Daardoor veert de auto bij het wegtrekken wat veel met de voorkant uit, wat ook de stabiliteit niet bevordert.

je kunt er allerlei theorieën aan ophangen, maar het zoals een groot denker als eens stelde" elk voordeel heb z'n nadeel" en "elk nadeel heb zijn voordeel"
Zo levert een balonende band bijvoorbeeld een hogere topsnelheid op. Ook zal je niet zou gouw zien dat er noppen afgeknipt worden, omdat het geen griprol oplevert. En de ene rijdt liever een wat lossere auto dan de andere.
Voor de duidelijkheid, ik heb zelf wel altijd mij banden getapt, omdat ik de auto daar wat stabieler van vond rijden.
Enne dat een truggy per definitie lager staat als een erbe is niet juist, de rijhoogte kan je gewoon afstellen. Een erbe heeft door zijn opbouw wel een hoger zwaartepunt.
Andere tekortkoming ten opzichte van de meeste truggys is het ontbreken van een droopscrew. Daardoor veert de auto bij het wegtrekken wat veel met de voorkant uit, wat ook de stabiliteit niet bevordert.