E-REVO topic

1 S betekent 1 cel (ongeveer 4 volt)
2 S betekent 2 cellen
enz.

100 kmpu is niet realistisch.
op 6 S is het al een kanon en dat past nog net en dan moeten er al diverse onderdelen vervangen worden wil het heel blijven

1S= 3,7Volt, vol geladen=4,20Volt
2S= 7,4Volt, vol geladen=8,40Volt
3S= 11,1Volt, vol geladen=12,6Volt
Enz enz.

weet je wel hoe hardt 100 kmp/u is....ga gewoon op 2x2S rijden, dat gaat hard zat en je houd je spullen ook nog een beetje heel....

Laatst bewerkt:
Belangrijker zijn je banden, want stock kan nooit goed gaan met 100.
Foam bandjes zou dan goed ervoor zijn, enne ...... +1 wat bricks zei

Ik ben al een paar dagen bezig om info op te zoeken over lipo's. Ik weet er nu wel wat meer vanaf maar wat betekend de 2s 3s enzovoorts? En welke lipo's zouden er in een e-revo moeten om ongeveer een snelheid van 100 km/h te halen (brushless).

alvast bedankt :D

koop dan skate beschermers/helm ,dosis goede stuurmanskunst , een vriendje die het filmt , een ander vriendje die evt met de 1:1 auto er naast gaat rijden, of koop een goede GPS logger , ect ect .En dan heb je het gehaald, 300 euro lichter en dan ??????
:yes:

je hebt nog geen idee hoe hard 100Km/h is voor een revo laat staan dat je hem kan controleren op die snelheid , en zoek eerst maar eens naar een goede landingsbaan.....

koop dan skate beschermers/helm ,dosis goede stuurmanskunst , een vriendje die het filmt , een ander vriendje die evt met de 1:1 auto er naast gaat rijden, of koop een goede GPS logger , ect ect .En dan heb je het gehaald, 300 euro lichter en dan ??????
:yes:

je hebt nog geen idee hoe hard 100Km/h is voor een revo laat staan dat je hem kan controleren op die snelheid , en zoek eerst maar eens naar een goede landingsbaan.....
haha oke, ik snap je punt, maar zijn die lipos dan 300 euro? Ik hoef neit persee 100 km/h te halen, maar gewoon ter informatie zegmaar.80km/h is al hard genoeg maar je snapt wat ik bedoel hoop ik haha.

Maar je wil de revo dus voor onroad gebruiken?
Dat ben je gauw zat, dat kan ik je wel zeggen.
Koop voor onroad iig geen phaltline banden. die hebben geen grip.
Road rage banden of foambanden zijn voor onroad wel geschikt.

Weet niet welke lipo's je hebt, maar 2x 3s lipo's heb je wel nodig bv 5000mah x 30c
wheelybar erop, grote vlakte waar je ongestoord kan rijden, een camera, en een garmin oid om het bewijs te kunnen leveren.
Als we geen bewijs hebben is het niet gebeurt, dus we horen wel of je die 100 ( of 80 ) gehaald hebt.

100km/u is te doen, maar erg moeilijk. Bovendien... 1 stuurfoutje en je kunt je revo weer gaan oplappen.

Zelf ooit 91,2km/u gehaald.

Was even leuk, maar daarna heb ik het nooit meer geprobeerd en heb ik er voornamelijk offroad mee gereden op 4S.

Maar inderdaad, goede onroad banden, 2x3S en een zware vertanding (alleen voor speedruns gebruiken en zeker niet mee offroad gaan bashen). Voor die 91,2 had ik een 22/54 vertanding. Voor 100km/u moet je toch nog iets zwaarder (hier kun je theoretische snelheid uitrekenen).

Laatst bewerkt door een moderator:
Maar je wil de revo dus voor onroad gebruiken?
Dat ben je gauw zat, dat kan ik je wel zeggen.
Koop voor onroad iig geen phaltline banden. die hebben geen grip.
Road rage banden of foambanden zijn voor onroad wel geschikt.

Weet niet welke lipo's je hebt, maar 2x 3s lipo's heb je wel nodig bv 5000mah x 30c
wheelybar erop, grote vlakte waar je ongestoord kan rijden, een camera, en een garmin oid om het bewijs te kunnen leveren.
Als we geen bewijs hebben is het niet gebeurt, dus we horen wel of je die 100 ( of 80 ) gehaald hebt.
Waar ik het meeste rij is op weiland weg en berm. (achter ons huis is een groot onverhard veld met zand enzo.) dus daar wil ik beetje rijden. Ik zat ook nog is te kijken naar e-maxx. Maar welke lipos heb ik daar voor nodig, ik ben inmiddels hard aan het werken voor mn rc car en ik heb het geld ongeveer rond de zomervakantie, dus ik heb nog veel tijd om er overna te denken enzo :p.

psssst, aantal post terug eens kijken, wie helpt je hier???

Maar voor dingen gaan zoeken die je nog niet eens hebt vind ik alleen kansloos, zelfs omdat je nog niet eens welke je wil.
En dingen aannemen van een ander doe je ook niet, want 80km rijden is hopeloos offroad, daar kom je waarschijnlijk niet verder dan 50.
Je moet eerst eens kijken wat zo'n apparaat inhoud, dat is niet te vergelijken met je stampede hoor!

psssst, aantal post terug eens kijken, wie helpt je hier???

Maar voor dingen gaan zoeken die je nog niet eens hebt vind ik alleen kansloos, zelfs omdat je nog niet eens welke je wil.
En dingen aannemen van een ander doe je ook niet, want 80km rijden is hopeloos offroad, daar kom je waarschijnlijk niet verder dan 50.
Je moet eerst eens kijken wat zo'n apparaat inhoud, dat is niet te vergelijken met je stampede hoor!
oke hier heb ik iets aan. netzoals de posts daarboven :). Ik neem zeker wel dingen van iemand aan, en ik vind het fijn dat jullie mij willen helpen. Ik ben nog een beginner zoals je ziet.

En daarom zeg ik als wat meer ervaren persoon, dat je met een revo op 6s brokken gaat maken.
Koop de revo eerst eens ( koop 2e hands, daar heb je het geld al voor ) en koop daarna 4x 2s accu's.
Dat is echt alles wat je nodig hebt, ik gebruik mijn 3s accu's ook zelden tot nooit!

haha oke, ik snap je punt, maar zijn die lipos dan 300 euro? Ik hoef neit persee 100 km/h te halen, maar gewoon ter informatie zegmaar.80km/h is al hard genoeg maar je snapt wat ik bedoel hoop ik haha.

nee de lipo's niet , kan wel ;)

maar tel maar alles bij elkaar op :
skeeler beschermers
gps logger
camera
lipo's
gearing aanpassen

en dan nog je auto, lipo lader , juiste banden, dosis moed en stuurmanskunst

dus die 300 euro is zeker te laag als daar ook nog de auto bijkomt;)

suc6

Back