E-REVO topic

@Marc: niet om je af te katten, maar die vraag is al zo vaak gesteld en beantwoord dat vast met wat zoekwerk terug te vinden moet zijn.

Nogmaals, geen kat naar jou, maar gewoon een tip ;)

Vooruit...even een stoomcursis omdat ik goede zin heb :)
s staat voor het aantal Cellen.
1 Cell is 3.7v
2 cells is 7.4
etc.

C staat voor Discharge Capacity. een accu van 5000mAh met 40c kan 40x zijn max ampere leveren dus 40x5 Ampere = 200 Ampere

volgens mij bestaan er twee c's een kleine en een grote, eentje voor de capaciteit en de ander voor het aantal ampère, ik weet niet welke voor welke.
maar dit gaat richting off-topic, in de accu & laadtegniek staat een hele discussie van dit gedoe.

dat het hier al eens eerder beantwoord is was eigenlijk wel te verwachten maar daar had ik om eerlijk te zijn niet aan gedacht.
brushless en lipo's zijn nog nieuw voor mij.

bedankt

Wat LiPo leesvoer, geschreven door Bertus en consorten:
wat-een-lipo-en-hoe-gebruik-je-die

Inhoud
  1. Waar is een lipo van gemaakt?
  2. Hoe laad ik een lipo?
  3. Wat betekent de c?
  4. Balanceren
  5. Lipo laden, locatie
  6. Koude LiPo
  7. Wat betekent 2p3s?
  8. Waar op letten bij aanschaf?
  9. Laders
  10. Kwaliteitsverschillen in verhouding tot prijs
  11. LiPo is bol geworden :(
  12. LiPo opslag bij langere tijd niet gebruiken

Laatst bewerkt door een moderator:
Heel lief inderdaad om het hier te plakken, maar was een linkje naar die tekst misschien niet iets makkelijker geweest met het oog op de leesbaarheid van dit topic zelf? OKe, ik ben misschien aant zeuren, maar kwa hulp toch een dikke +1!

lekker in het bos wezen bashen gister :D

167082_125775664157957_100001765720716_175832_7832896_n.jpg

was een linkje naar die tekst misschien niet iets makkelijker geweest met het oog op de leesbaarheid van dit topic zelf? ...
Link had ik overwogen maar op die plaats staat (nog) geen inhoudsopgave, en juist dat is wel handig bij zo'n lap tekst. Ik zal Bert vragen inhoudsopgave toe te voegen aan zijn LiPo tekst.

Ik heb mijn bericht aangepast, ik heb zo mijn briljante momenten, nu staat er de inhoudsopgave gevolgd daar link, oogt een stuk beter.

Laatst bewerkt door een moderator:
Welk vet raden jullie aan om te gebruiken in het differentieel? (op het grote tandwiel)
In het boekje vind ik niks over het vet wat daarin gebruikt wordt.

Verder zit er nog een knars in het diff, maar alle tandwielen zien er nog prima uit. Het zal dan in een lager moeten zitten denk ik?

Okee, stock zat er vet in, vandaar.
Ik heb twee weken geleden een smakkerd gemaakt tegen een stalen balk.
Hierom de boel uit mekaar gehaald om een draagarm en de bulkhead te vervangen, maar toen kwam ik erachter dat de diff op bepaalde plaatsen niet lekker liep en knarstte.
Ik heb em uit mekaar gehaald, volledig ontdaan van vet, om de tanden te inspecteren. Hij is helemaal schoon (de binnenste klok is niet open geweest btw, die liep nog lekker), de tanden zijn op het oog prima, maar hij blijft knarsen.
Ik denk dat één van de lagers een opdonder heeft gehad, maar dat kan ik niet met zekerheid zeggen omdat ik nog geen verse exemplaren heb.

Ik wist niet of zonder vet een goed plan was ivm warmteontwikkeling. Heb je daar goede ervaringen mee?

Back