E-REVO topic

ben nieuw hier en zoek wat hulp ivm mijn E-revo..
ik heb sinds enkele weken een standaard E-revo (titan motor) en zou deze willen
voorzien van een brushless motor en regelaar aangezien ik toch 2 lipos van 5000mah 30c liggen heb en deze de standaard motors teveel belasten..

mijn vraag is nu: wat moet ik allemaal veranderen om een goede afstelling te krijgen de en levensduur van de motor te sparren?
en waar kan ik deze het best bestellen, castle projects lijkt mij heel goed maar nogal duur..

alvast bedankt

Vergeet vooral de EZrun sets niet ;)

De 150A regelaar en 2350kv motor is een hele mooie combi die het prima zal doen in de Revo en die je ongeveer de helft of minder zal kosten van een MMM set ;)

zaterdag wezen rijden in almelo op de rembrandveld.
was eerst nog een turk met een helicopter die het niet kon.
hij liet hem steeds neer storten van een hele hoge hoogte.

toen hij weg was ben ik begonnen.
lekker snel kunnen rijden.
politie kwam zelfs ook kijken wat ik deed met die auto.
ze vonden het mooi om te zien.

Ik heb wel de eerste schade met de revo.
Ik reed op een paaltje af en corrigeerde verkeerd.
Ik raakte de paal met 10 kmh per uur.
dat is zachtjes.
Ik raakte hem precies tussen de voorwiel en voorbumper.
Alleen het verchroomde stangetje was verbogen en was een beetje blauw.
Toen ik thuis kwam heb ik hem direct gefixt.
Het verbaasde me dat er geen ander merk is waar je zo snel iets kunt repareren.
10 minuten werk.

Vergeet vooral de EZrun sets niet ;)

De 150A regelaar en 2350kv motor is een hele mooie combi die het prima zal doen in de Revo en die je ongeveer de helft of minder zal kosten van een MMM set ;)

Ik heb gekozen voor de ezrun, simpel weg omdat deze stukken goedkoper is.
Ik wist niet wat ik ervan moest verwachten, maar power is er zat!!

Afgelopen weekend heb ik samen gereden met een echte erbe(met mamba monster dus)
Mijn motor word niet warmer dan 50 graden.terwijl de erbe ineens moest stoppen 82 graden was de motor op dat moment.

Qua snelheid en trekkracht was het gelijk.
Dus waarom een dure set als een goedkopere hetzelfde resultaat geeft ?

de eZrun lijkt mij idd wel een heel interesante set voor die prijs,
maar waar bestel ik deze best want heb deze gevonden op de site van hobbywing maar daar kan ik ze niet bestellen en op e-bay heb ik enkel nog maar de 60A regelaar gevonden, maar ik zoek verder ;)

HOBBYWING TECHNOLOGY Co., Ltd.,

dit lijkt mij een mooie combo maar zal ik genoeg hebben met mijn 2 cellen lipos 5000mah?

bedankt voor de reactie's en tips, ik weet weer wat gedaan deze avond...

De EZrun is prima voor een revo ... Mijn Traxxas Summit is voorzien van een EZrun set (150A/2350KV) en gaat als de brandweer..

Hier ff aanmelden/inloggen en hij kost nog maar 150 dollar ex. verzenden ;)

Ik heb gekozen voor de ezrun, simpel weg omdat deze stukken goedkoper is.
Ik wist niet wat ik ervan moest verwachten, maar power is er zat!!

Afgelopen weekend heb ik samen gereden met een echte erbe(met mamba monster dus)
Mijn motor word niet warmer dan 50 graden.terwijl de erbe ineens moest stoppen 82 graden was de motor op dat moment.

Qua snelheid en trekkracht was het gelijk.
Dus waarom een dure set als een goedkopere hetzelfde resultaat geeft ?

Grapjas ;)

Waarom grapjas ???

De EZrun geeft hetzelfde resultaat als een MMM hoor .... In mijn Summit was het setje goed voor een piek van bijna 1800 watt op 4s ;)

Ik sloop niet voor niks de ene slipper na de andere .....

Hij kost alleen een heel stuk minder als de MMM ..

als je continue slippers molt moet je hem echt gewoon strakker aandraaien hoor. :) Ik rijdt nu al ruim een half jaar met m'n ERBE op 6s, nog steeds op de originele slipper. (de slipper moet ook echt alleenmaar doods klappen opvangen, en niet slippen elke keer bij het optrekken.)

Euuhhmmmmm ..... Helemaal vast helpt zelfs niet ....
Met de gewone Revo 2.5 en een Jato ook nog in de collectie weet ik echt wel hoe ik de slipper af moet stellen ;)

Ben nu over gestapt op een home made alu clutch , kijken of dat beter gaat. De eerste test vanmiddag was positief....

Nadeel van de Summit zijn die reusachtige en vooral zachte banden , die hebben zo gigantisch veel grip ....

hmmm... vreemd, want ik heb echt nog de originele slipper er op zitten. (ook op m'n Slayer met een Novak 4.5T HV-Pro setje op 4s trouwens)
Ach ja, mischien heb ik ook wel geluk. :)

Ik heb best het idee dat het EzRun setje prima presteert maar om een 1 op 1 vergelijking te maken met de MMM set :nooo:
Er zijn toch wat kwaliteits aspecten waar Chinezen en Amirikanen in verschillen. Natuurlijk worden een hoop Amerikaanse apparaten in China geproduceerd, maar wel volgens Amerikaanse normen en dat maakt het productieproces duurder. :teacher: :p

Ik geloof dat de MMM set bij gelijk gebruik een stuk langer en meer probleemloos meegaat maar dat is het mooie van geloven, dat doet ieder voor zich ;-)

Het nadeel is gewoon de gigantische banden van de Summit , die vragen (zeker met brushless) heel veel van de slipper.

Op m'n Revo heb ik er ook nooit last mee gehad , alleen bij de Summit nu.
Maar goed met de alu schoen i.p.v. de 3 kleine frictie schoentjes gaat het wel goed komen denk ik , een volle ring tegenover 3 kleine pads moet een verbetering wezen ;)

Geloven idd .... In het geval van de EZrun's wil prijs niet alles zeggen... De kwaliteit is meer dan goed en echte problemen (afgezien van 1 softwarefout met de punch instelling) heb ik nog niet gelezen....

Dus die 1:1 vergelijking met de MMM ... :yes: Kershaw Design's bied niet voor niks combo's aan met de EZrun regelaars ;) Ook op het Traxxasforum is er weinig meer dan goeds te lezen over de EZrun's.....

Waarom grapjas ???

De EZrun geeft hetzelfde resultaat als een MMM hoor .... In mijn Summit was het setje goed voor een piek van bijna 1800 watt op 4s ;)

Ik sloop niet voor niks de ene slipper na de andere .....

Hij kost alleen een heel stuk minder als de MMM ..

1800 watt op 4S zou, bij een voltage van 14.4V. (Ik hoop dat je accus dat houden) op 125A uitkomen. 125A piek is zo goed als niks, trekt een 1:10 stadium truck nog als je het goed doet.
En dan nog, die watts/ampere zeggen weinig. Mijn 1:8 heeft pieken van 3000+ watt ;)

MMM komt ook uit china, is net zo'n troep als een eZrun. Kijk eens naar niet-china merken, en ga dan eens die eZrun daarmee vergelijken.

Over die slipper... of je doet iets fout of je hebt veel pech, ik heb nog nooit problemen gehad met mijn slippers in al mijn wagens.

En dat over die punch, dat is gewoon één grote fail. Kom op zeg, lijkt nergens op. Hebben ze hem gewoon in een 3D progje gegooit en meteen beginnen met produceren zonder hem te testen?

Het nadeel is gewoon de gigantische banden van de Summit , die vragen (zeker met brushless) heel veel van de slipper.

Sory, maar daar meot ik je ongelijk geven. op m'n ERBE gebruik ik Pro-line Bow Ties (lrp formaat)
en toen ik het middendiff er nog niet in had zitten remde ik op het circuit met de achterwielen van de grond, grip zat dus. :)

over het kwaliteitsverschil tussen de 2, daar ga ik geen uitspraak over doen. Ik weet wel dat ik de Mamba Monster 2200 kv combo z'n geld echt waard vind. :)

Bow-ties (in LPR formaat ) geven veel grip idd , maar vergeet niet dat oppervlak ook een rol speelt ;) En het oppervlak van de Canyon AT's is groooooot , i.c.m. het hele zachte rubber geven ze waanzinnig veel grip wat voor meer stress zorgt op de slipper.

Aan je voorganger:

Heeft niks met pech of iets te maken , gewoon met het feit dat de slipper het niet trekt om een brushless Summit rond te sleuren. Heeft te maken met gewicht , de banden etc etc...

3000 watt :?: :rolling: wat gebruik je dan en welke accu's :?: Daar ben ik wel benieuwd naar dan.... Aangezien je bij mij al je vraagtekens zet bij 125 amp. .......

tja.. maar nog steeds, remmen op de voorwielen is toch een van de grootste belastingen (m'n Revo staat erg laag, gezien ik er alleen me op het circuit rijdt.)
als ik nog harder rem, mak ik een noseflip bij het remmen, dan maakt het type band ook niet meer uit, maar grip als dat kun je gewoon niet hebben voor zover ik weet. (iig, meer grip zou neit uitmaken.)

ps: noseflips heb ik ook al genoeg gehad. :)

Remmen is ook een "iets" andere belasting als optrekken natuurlijk ;)
De belasting op de slipper is bij optrekken veel groter als bij remmen , bij remmen remt de motor langzaam af wat een veel zwakkere belasting is als een motor die een auto op gang probeert te sleuren.

Hoe dan ook , ondanks dat ik echt wel weet hoe ik een slipper af moet stellen sneuvelen de standaard slippersets bij bosjes. Ben nu dus m'n alu slipperpad aan het testen , de eerste ervaring vanmiddag was ronduit positief dus ben benieuwd hoe het gaat houden.

Die noseflip's ken ik , gelukkig zit er een rolkooi op de Summit :rolling:

erm.. nee hoor, remmen is minstens net zo zwaar als het optrekken. Ik heb de remkracht van m'n regelaar gewoon voluit staan, aka, als ik vol in de ankers ga blokkeren de wielen meteen. dat is wel degelijk een extreme belasting. ;)

Ik heb geen idee hoe ik een slipper moet afstellen, Ik doe het gewoon op gevoel, en tot nu toe werkt het.

Mischien heeft het ook met de mannier van gas geven en remmen te maken. doe je dit vrij abrubt (nitro stijl) of gebruik je het gas/rem erg vloeiend?

Back