E-REVO topic

Caslte link is leuk hoor; je kunt bijvoorbeeld de gas en remcurves instellen maar ook de LVC (voor het behoud van je lipo) en punch control zodat hij wat meer beheersbaar wordt.

Ook kun je de timing voor de motor veranderen maar dat raad ik niet aan.

De HPI Dirt Claws heb ik zelf ook het zijn echt prima banden voor zowel elke ondergrond. Niet dat ik ze speciaal getest heb maar het viel me wel op dat ze meer grip hebben dan de banden die er bij zaten...

Hier 2 picca's van de 'hiking'

1.jpg

2.jpg

@ cruiser heb je ze er met opzet 'verkeerd' erop zitten? De banden richting zo bied namelijk meer grip op hele losse ondergrond heb ik gelezen. Ik doe mijn Mashers op de Rustler ook altijd zo om wanneer ik in een erg losse ondergrond ga rijden.

Traxxas wheel hubs rammelen,

Hallo, ik heb sinds kort de 17 mm Traxxas wheel hubs gemonteerd. Dit zou een speling vrije bevestiging van de wielen moeten opleveren. Dat valt (mij) tegen. Er zit behoorlijk wat speling tussen de stubs (aandrijfas) en de hubs. Zit hem volgens mij in het gedeelte van de oorspronkelike wielas met schroefdraad. Ik heb er nu een paar laagjes alumnium folie omheen gedaan. Heeft iemand anders dit robleem ook, en zo ja: hoe heb je dit opgelost?
5353X.jpg
5454.jpg

Toevallig was mij dat vanmorgen ook opgevallen. Er zijn hubs van een ander merk die dat niet schijnen te hebben maar ja... zoveel is de speling nu ook weer niet. HPI geeft bij de Baja aan dat er locktite op de as gedaan moet worden maar mijn ervaring is dat ook dat het probleem niet helemaal oplost. Omdat het losneembaar moet zijn heb je ook weer niet heel veel mogelijkheden . Kan het eigenlijk wel kwaad?

Hallo,

gister wezen rijden bij MBS racing voor het eerst op een baan leuk hoor de revo is wel een beetje groot voor daar maar daaro had ik ook andere auto's bij.

Vraag: ik heb de stalen assen op mijn revo zitten. Nu heb ik al een paar keer gehad dat ze er uit schieten. gister is ook een van de blauwe hoesjes kapot gegaan toe er een as uit sprong. Is hier een oplossing voor?????

oja zijn die blauwe hoesjes van de stalen assen los te krijgen???? zijn besteld nu het uitschieten nog???

Groet Ronald

Laatst bewerkt:
Toevallig was mij dat vanmorgen ook opgevallen. Er zijn hubs van een ander merk die dat niet schijnen te hebben maar ja... zoveel is de speling nu ook weer niet. HPI geeft bij de Baja aan dat er locktite op de as gedaan moet worden maar mijn ervaring is dat ook dat het probleem niet helemaal oplost. Omdat het losneembaar moet zijn heb je ook weer niet heel veel mogelijkheden . Kan het eigenlijk wel kwaad?

Volgens mij zorgt dat beetje speling juist dat de boel niet nar de #$%#$ gaat, elke rc heeft hier speling opzitten. Zul je tijdens het rijden weinig last van hebben, door het voorwaartse momentum blijft je auto toch goed "sporen" zeg maar.

@diver, je kunt verlengde drive cups nemen. Die zijn eigenlijk bedoeld voor de extended wheelbase draagarmen, maar kunnen ook op de standaard CVD's gebruikt worden. #5153R
5153R.jpg

de enige keren dat bij mij een stalen als uit de cup is geschoten is bij een wat hardere (verkeerde) landing. dus kijk even goed na of alle pivot balls helemaal in de draagarm gedraait zitten.

nee. maar als je de pivot balls er verder uit draait, komt de Fusee verder van het diff af te zitten. als je dit te ver draait, zullen de aandrijfassen er uit kunnen vallen.

Harderwijk.. hoezo, heb je een mooie baan in de aanbieding :)

Je had het niet bij jouw gegevens staan, altijd handig om te weten als iemand in de buurt woont. Zuid-Holland is slecht vertegenwoordigd op dit draadje....

@ CircusAso Ik maakte mij inderdaad ook niet druk om die speling maar een bevestiging hiervan is altijd fijn! ;-)

Ik heb één aandrijfas (standaard kunststof) van het rechter achterwiel en die lijkt wat krom te zijn. Als ik het wiel draai scheelt het 1 á 2 mm. Ik merk er bij het rijden niets van en volgens mij is dit al vanaf het begin. Kan dit ook geen kwaad of moet ik hem preventief vervangen?

Zolang de as gewoon z'n werk doet lekker blijven gebruiken....

Als het niet goed is geeft ie vanzelf de geest ;)

Meestal komt het door uitlubberen bij de kruiskoppeling , die wordt dan een beetje scheef in het plastic getrokken met een hobbel/wobbel in de as als gevolg.

@diver, je kunt verlengde drive cups nemen. Die zijn eigenlijk bedoeld voor de extended wheelbase draagarmen, maar kunnen ook op de standaard CVD's gebruikt worden. #5153R
5153R.jpg

dit lijkt me het makkelijkst gaat dat echt goed werken hebben ze dan wel voldoende ruimte????

Back