E-REVO topic

Denk niet dat dat is wat je zoek hoor,te licht voor goed te bashen imo.
En maakt ook makkelijk wheelies off road.
Heb de e-revo brushless gehad en nu de vxl,maarjah de e-revo brushless was echt super ofroad,de vxl is voor mij veels te licht.

Wat henky bedoelt is (denk ik) dat de auto een beetje op schaal moet zijn voor de ondergrond waar je op gaat rijden. als je erg ruig terijn hebt, is een e-revo vgl gewoonweg te klein hiervoor.
op het erg mulle zand op het strand in zandvoort had m'n ERBE er zelfs moite mee.

oke dan ga ik wachten
een ERBE is momenteel nog wat duur voor me :D
waar kan je die tegenwoordig goed koopst vinden

maar de ERBE maakt die ook geen wheely's ?

de ERBE maakt vrij makkelijk een wheelie als je veel grip hebt (helaas) maar als je de adjustable wheelbase draagarmen van traxxas er achter op zet, is het veeeel minder daarmee. :)

Je kunt wel met lipo rijden met de gewone revo. Het is idd niet aan te raden ivm de missende LVC, maar daarom stop ik gewoon na 7 a 8 min met rijden. Dan bevatte de cellen nog tussen de 3.4 en 3.6volt.
Niet echt een lange rijtijd, maar heb momenteel het geld niet om er een brushless in de zetten, en heb nu al 3x gereden op deze manier.

jawel dat kan zeker.
Maar over een paar weken komt er toch een brushless setje in.
Tot die tijd red ik me wel met 7 tot 8 min rij tijd.
Aangezien er 2 packs in moeten en ik momenteel ook maar 2 packs(dezelfde) heb, ga ik toch niet veel rijden.
Ben ook nog aan het wachte op 3 lipo's die momenteel bij de douane liggen.
En dan moet ik weer ff rustig aan doen......helaas....

In afwachting van de Lipo's heb ik maar alvast de 54T spur gemonteerd. Valt mij een beetje tegen dat je hiervoor de halve auto moet demonteren maar ach, ik heb gelijk maar even van de gelegenheid gebruik gemaakt om het centrale differentieel te monteren.
Dit ging prima en het viel mij op dat het gevuld is met 500K terwijl ik op de engelse forums had gelezen dat mensen 500K bijbestelde omdat ze blijkbaar eerder met de dunnere 100K geleverd werden.
Het dif loopt ook bere(n) stroef en na montage van alles kun je als je heel rustig draait met de achterwielen, de voorwielen laten bewegen zonder dat de motor draait, maar zodra je iets sneller draait, gaat de motor mee draaien. Ik ben er dus niet zo bang voor dat ik geen wheelies meer kan maken of dat ik een wiel op offer waar alle kracht naartoe gaat, daar draait het dif dus te stroef voor. Ik hou jullie op de hoogte.

Verder bleek bij montage van het 54T spur gear, dat de motor de ESC koeler heel licht raakt. Hoewel het minimaal is en de koeler makkelijk te bewegen is, vind ik het niet netjes. Ik zal een klein randje van de koeler (buitenkan schroefgat) afvijlen.

Al met al weer eens lekker gesleuteld. Hoewel ik niet alles op een logische plek vind gemonteerd, sleuteld de auto wel lekker en is alles goed bereikbaar. Ik ben er blij mee!

Ik zie net dat mijn order bij Hobbyking nog niet verstuurd is dus als iemand nog 2S 5000Mah in de aanbieding heeft? ;-)

Verder bleek bij montage van het 54T spur gear, dat de motor de ESC koeler heel licht raakt. Hoewel het minimaal is en de koeler makkelijk te bewegen is, vind ik het niet netjes. Ik zal een klein randje van de koeler (buitenkan schroefgat) afvijlen.

waarom bestel je niet een 56t spur, kost maar iets van €2 en dan is ie misschien wel vrij. voor de tandwielverhouding zal het niet gek veel uitmaken.

18/54 of 18/56, dat maat echt niet een wereld van verschil

edit: het scheelt 2 km/u in topsnelheid

Ja, dat begrijp ik maar die heb ik dus niet liggen. Voor de duidelijkheid; het klemt niet hard, het raakt elkaar net aan en ik sprak mijn verbazing hierover uit omdat het een van de twee stock gears zijn.

Je kan de spur vrij eenvoudig wisselen, zonder veel sleutelwerk. Slipperclutch losdraaien, veer verwijderen, en met een beetje wrikken op de as kan je het lagertje eruit krijgen. Vervolgens pak je de spur er zo af.

Het rijden op lipo's gaat ook met de brushed motoren kan wel, maar ik heb een sterk vermoeden dat de lipo's teveel spanning blijven leveren als er maximaal vermogen wordt gevraagd, waardoor de koolborstels het begeven. De NimH accu's verliezen onder belasting meer spanning dan de lipo's. Deze spanningsval geeft de motoren 'waarschijnlijk weer wat "rust". De lipo's blijven ook onder hoge belastingen spanning leveren.

Je kan de spur vrij eenvoudig wisselen, zonder veel sleutelwerk. Slipperclutch losdraaien, veer verwijderen, en met een beetje wrikken op de as kan je het lagertje eruit krijgen. Vervolgens pak je de spur er zo af.

Super! gelukkig maakte het nu niet uit omdat ik toch het dif moest plaatsen, maar goed om te weten in ieder geval.

Zag trouwens in de tabel dat 54/18 (dus 3.0) gelijk ook de zwaarste vertanding is die ondersteund wordt voor de e-revo maar wel aanbevolen wordt voor 4S?!

Nu ben ik even benieuwd welke vertandingen hier bij de mensen worden gebruikt.

Heb zelf bij 3 E-Revo's de 54T spur er op gezet door alleen de 3 boutjes waarmee het tandwiel vast zit los te draaien, en het boutje waarmee die motor houder vast zit er uit te draaien. (dan kun je de motor met houder en al van de kunststoffen bus afpakken, en heb je niets in de weg hangen om het tandwiel te wisselen.)

Ik betwijfel het, maar al ook afhankelijk zijn van merk zender. Wellicht is de traxxas zender ook een omgestikkerde zender, en heb je geluk. Gewoon proberen en het hier laten weten of het lukt?

Back