E-REVO topic

Ja bedankt, nu alleen hopen dat Hobbyking nog eens gaat verzenden...

Z50002S-30HC ZIPPY Flightmax 5000mAh 2S1P 30C h 4 Reserved
BM-6 BM-6 Cell Voltage Monitor 2-6S Lip 1 Reserved
JSTMF-2S-20 JST-XH Wire Extension 2S (20cm) 2 Reserved

Maar ja, ik heb nig twee 3S lipo's van 2100Mah dus als ik wil kan ik de ESC zo opblazen :rolling:

Ik ga van het weekend eerst mijn hop ups maar eens monteren en poetsen en poetsen en poetsen en poetsen en poetsen en poetsen en poetsen en zzzzzz......

Wellicht ook even kijken of ik iets van bescherming van aluminium kan maken om de bodem beter te beschermen. Goh wat is hij nog maagdelijk schoon. Echt ideaal zo'n thuiswerkdag ;-)

Laatst bewerkt:
Weer eens lekker op het strand wezen rijden dan heb je toch wel een hoop bekijks hoor met zo'n wagen:)

ff een vraagje hebben jullie het ook dat het vetilatortje op de esc zo vaak vast zit? hoe krijgen jullie het vuil er uit zodat ie weer kan draaien gister een uur bezig geweest maar het lukt niet:confused::confused:

in mijn banden heb ik toch wel veel onbalans vorrige week velgen uitgekookt oude banden er af nieuwe banden getaped gaatjes in de velg dicht 4 gaatjes in de band maar het is toch niet helemaal oké:confused::confused:

Groeten Ronald

gaatjes in het loopvlak van de band maken. ( 2 tegenover elkaar) werkt perfect.

over de ventilator, heb ik nog geen problemen mee gehad.

@ diver, weet je wel hoe de fan vast komt te zitten? Door zand ofzo? Ik heb het in ieder geval nog niet gehad maar als preventief advies : doe er geen luchtfilter zakje omheen!! Had iemand anders ook gedaan waardoor de Esc waarschijnlijk te weinig koele lucht heeft aan kunnen zuigen en je raad het al, fikke in de tent.

Probeer of je de fanlagers kunt inspuiten met WD40 (zorg dat er niets in de Esc komt). Deze zou er voor moeten zorgen dat hij soepel draait en moet enigzins zandafstotend zijn (tenminste dit lees ik regelmatig).

Het onbalans ... heb je de banden gebalanceerd? Heb je het er goed opgelijmt (de bead precies in het 'sleufje')?

Ik heb ook gehad dat de ventilator het niet altijd deed. Een mailtje naar Castle gestuurd, en een paar dagen later had ik een nieuw ventilatortje in huis. Service!.
Openmaken van de regelaar staat ergens op de site van CC uitgelegd.

vandaag ook een e-revo aangeschaft. Niet de brushless edition maar de gewone.
Ik was het niet van plan maar deze was vrij goedkoop, 2de hands maar prima in orde en helemaal compleet.
Net de eerste rit gemaakt met 2 x 2s lipo.
Had niet gedacht dat er toch nog zo'n snelheid uit zou komen. Ik merk alleen dat de banden hier en daar los op de velg zitten, deze even lijmen en dan morgen eens de hei op met hem.

ja dacht ook een tijdje om zo een 2dehands aan te schaffen maar vond er geen en zag dan een mooie hpi savage flux staan voor niet veel. voor hoeveel heb je hem kunnen kopen? en zo een revo gaat zeker iets rond de 50per uur?

ik heb er 250 voor betaald.geheel zoals je hem ook kunt kopen in de winkel, alleen met wat gebruikerssporen. 50 denk ik niet.eerder 40km/pu. Komt ooit nog wel brushless in, maar voorlopig nog niet.

6s en brushed gaat zeker fout. De brushed motoren en lipo's is zowieso geen fijne combi. Kunnen de brushed motoren niet hebben.

Even een kleine update en wat foto's van matige kwaliteit vanwege het ontbreken van daglicht ;-)

De Swybars zijn gemonteerd. Wel een matige oplossing van Traxxas dat je in de scharnierplaat van de achterveren zelf een montagegat moet boren maar... ze hebben een mal meegeleverd waarmee het prima gaat. Ik heb maar de dunne beugels gebruikt, eerst maar eens kijken hoe die bevallen.

Verder de wheelie bar gemonteerd en de kap bestickerd en daarbij heb ik het maar rustig gehouden. Ook gelijk de Castle Link USB software geïnstalleerd en aangesloten op de ESC en dat is wel erg leuk zeg. Alles kun je instellen vanaf je PC; een openbaring! Je kunt nu vanaf versie 1.21 ook bij auto lipo een cutoff voltage bv. 3.2V aangeven zodat dat niet meer handmatig hoeft waardoor je in het veld niet kunt wisselen tussen 4S en 6S. Versie 1.22 is ook al uit maar dit is een BETA versie dus nog niet officieel vrijgegeven. Je kunt er ook op de site niets over vinden maar je krijgt wel de optie om de ESC hiervan te voorzien in de software?!

Het midden differentieel heb ik nog maar even niet geplaatst omdat ik nog geen zin heb om de halve auto open te slopen..

24qmmbq.jpg

nl6idf.jpg

33m3pmr.jpg

24pl73b.jpg

16h88jn.jpg

w7lo3s.jpg

Eigenlijk geen.
Is gemaakt voor nihm batterijen,en volgens my heeft de esc ook geen lipo cut-off.

aah oke ja nee ik ban opzoek naar een wagen voor te bashen maar die niet de hele tijd wheely's maakt !

ik heb een rustler maar die wheely's offroad ik haat dat :)

Jah klopt vind ik ook irritant.
Dan is de e-revo wel een stuk beter off road sowieso;)

Back