E-REVO topic

Brushless Evo of Savage?

Iemand al een idee wat nou de belangrijkste verschillen zijn tussen deze auto's, iemand al ervaringen?

- Traxxas E-Revo Brushless

- HPI Savage brushless

E-revo = racen + bashen
flux = bashen, overeindzetten, bashen, overeind zetten, bashen, overeind zetten, bashen, overeind zetten

Bricks zoals jij het zegt klinkt de Flux minder dan de ERBE. Terwijl de Flux meer bashable is ;). De stock e-Revo is dit bij lange na niet vanwege de lage cog en zachte veren en de daardoor regelmatig chassis-grond hits. De bijgeleverde langere push-rods doen wel al veel!

Maar als je de Flux neemt zou wat offset wielen geen kwaad kunnen.

Maar het ligt eraan wat je wilt doen. Wil je voornamelijk racen (parkeerplaatsen en/of tracks) en wat springen dan zeker E-Revo . Maar wil je serieus gaan springen en moet hij tegen een flinke knal kunnen dan is de Flux de beste keus voor je.

op de Savage kun je ook swaybars zetten, en je kunt hem ook lager zetten, zodat je CoG naar beneden komt. je kunt met beide auto's redelijk veel kanten op.
naar mijn mening komt het alleen er op neer welke je mooier vind om eerlijk te zijn.. ( ik vind de savage een lelijk onding, en de Revo mooi :p vandaar dat ik zaterdag (!) em'n revo ga ophalen! :D )

kan niet wachten, kan niet wachten, kan niet wachten. :p

True Klamath, van de Savage kun je ook een racer maken. Maar als je gaat kijken naar de standaard vormen kom je dus tot hetgeen dat ik zei. Gooi er 2000euro tegenaan en ik maak van mijn 10 jaar oude Nikko truck nog een ware nitrokillah :D

Dames en heren, om heel eerlijk te zijn heb ik nog nooit een flux zien rijden!!. Ik heb het alleen van horen zeggen. Ik voel me gewoon een E-revo hooligan, die in een onbewaakt ogenblijk probeert de concurrentie af te zeiken. Niet echt sportief van me.

Het feit dat het chassis bij een landing op de grond komt, maak ik me niet zo heel veel zorgen om. Wij rijden toch bijna alleen maar op een zanderige ondergrond. Dat absorbeert dat laatste beetje energie goed genoeg.

True Klamath, van de Savage kun je ook een racer maken. Maar als je gaat kijken naar de standaard vormen kom je dus tot hetgeen dat ik zei. Gooi er 2000euro tegenaan en ik maak van mijn 10 jaar oude Nikko truck nog een ware nitrokillah :D

wat ik van bricks begrepen heb, heeft de ERBE ook vrij veel last van omvallen in bochten. (dus, meteen swaybars er op gezet.)
Verder weet ik dat de ERBE snel wheelies zal trekken, dus zit ik er aan te denken een middendiff te plaatsen en uiteraard komen die long wheelbase draagarmen er op. (mits die er standaard niet op zitten.)

aan de ERBE moet je (imo) dus ook het nodige vervangen. Ik ben zelf nog aan het kijken op rcmonster. daar hebben ze alu diff-casings ter vervanging van de originele voor 30 euro per diff. (gooi je het binnenwerk van de Revo zo in) en ze hebben hun eigen diffs (blijkbaar 1:8 diffs) maar die zijn dan meteen weer 70 euro p/s.
Maar wat ik ervan heb gelezen, kun je het met de ERBE voor elkaar krijgen dat de schroeven uit je diffcasing getrokken worden. dus die alu diff-casings komen er waarschijnlijk ook nog van. (mja, eerst maar eens kijken hoe het origineel volhoudt. )

Als ik de argumenten zo van iedereen lees, denk ik dat de Flux en de ERBE wel heel erg aan elkaar gewaagd zijn.

Ik rij nu sinds kort zelf een Flux en natúúrlijk is die beter dan de ERBE :mrgreen:.

Volgens mij wordt de keuze meer bepaald door het model wat iemand aanspreekt dan wat de auto uiteindelijk presteert.

Het omvallen van de ERBE is in ieder geval stukken minder dan van de Flux (gebaseerd op alle reacties en filmpjes die ik heb gelezen en gezien), maar swaybars is sowieso geen slechte 'investering'. Aangezien de ERBE standaard ook Got my ERBE and I'm going to change a lot of things. Er zijn inderdaad genoeg mensen die direct hun ERBE verbouwen, maarja er zijn ook genoeg mensen die hun Flux meteen verbouwen.

@ thehighlander, ze zijn inderdaad goed aan elkaar gewaagd. Maar als je kijkt naar het verleden kun je duidelijk zien dat de ERBE meer is gebouwd voor tracks (ga maar na hoevaak de nitro Revo WK is geweest) terwijl de Flux is gemaakt voor het zware bashwerk. Maarja [URL="
springen[/URL] en goede aircontrol kunnen ze ook beide.

Laatst bewerkt door een moderator:
Wow dat van die schroeven had ik nog niet gelezen, dat is me wel even een partij link zeg!! Got my ERBE and I'm going to change a lot of things. Er zijn inderdaad genoeg mensen die direct hun ERBE verbouwen, maarja er zijn ook genoeg mensen die hun Flux meteen verbouwen.

Ach,.. link valt nog wel mee, het is wel een beetje vervelend. Hoewel, M'n vaders E-Maxx rijdt al een tijdje rond met de standaard diffs, en krijgt op het circuit alle 4 wielen aan het slippen. (dus meer vermogen krijg je toch niet weg) en die houden het gewoon vol.
Heb nog 2 standaard diffs op reserve liggen (van een Nitro Revo, maar die zijn hetzelfde als het goed is) Dus eerst maar eens kijken hoe deze het volhouden. (Ik denk dat dat allemaal nog wel zal meevallen namelijk. )
Hoewel, die diff casings lijken me geen slechte investering.

(*vraagt zich af waarom hij zijn Rustler dan zo heeft geupgrade*)

Voorkomen is beter dan genezen? :p

Ik ga iig wel vrij snel upgraden naar de stalen CVD's van traxxas. en afhankelijk van hoe de auto rijdt dus meteen een middendiff mee laten komen. (hoewel, op een circuit moet je ook wel mooi rond komen met 4 wiel drifts met het koppel van dat brushless setje.)

grr.. nog 2 hele dagen wachten! :(

Het feit dat het chassis bij een landing op de grond komt, maak ik me niet zo heel veel zorgen om. Wij rijden toch bijna alleen maar op een zanderige ondergrond. Dat absorbeert dat laatste beetje energie goed genoeg.

het schijnt dat het de bedoeling is dat je chassis bij sommige rc wagens de grond raakt .
anders breken dus je schoktowers of je dempers krijgen er van langs.

groeten wiebe.

Yay! net plaatjes toegestuurd gekregen van Gerben.

:)

edit: grr, stomme pc's hier.. duurt superlang om een pagina te laden, en ik zie nu alleen 1 rood kruisje ipv het plaatje. eens kijken of dat te fixen valt..

edit2: nu mischien..

ERBE3small.jpg

ERBE2small.jpg

ERBE1.jpg

Laatst bewerkt:
Back