E-REVO topic

Vandaag mijn 6s toegekregen en even wezen spelen..
Waar Revo 2 zijn diffs aan gort draaide door de grote en zware Trenchers heb ik zopas op Revo 1 de achterste dif al na 10 minuten stuk gekregen.
Dif was nog origineel en niet geshimmed.
Grote tandwiel en 1 input lager is stuk...
Ook 1 bout kwijtgeraak van de bulkhead waardoor deze toch niet helemaal strak zat. Ook merk ik in de zitting van de bulkhead een beetje slijtage waar het differentieel op ligt.
Zou het geen goed idee zijn om daar een bedje van siliconen of iets op te smeren om de diff minder te laten schuren in de bulkhead?

En zijn er betere lagers dan de orignele? 6x12x4 ?
Ik vind verschillende uitvoeringen en nog meer verschillende prijzen, allemaal zeggen ze dat ze de beste zijn...

Over de elektrische schroevedraaier, ik gebruik zoveel mogenlijk het elektrische pistooltje en zal me een paar goede imbussen cadeau doen. De set van Hobbyking heeft lang goed gewerkt maar ik zal nu een paar euro's meer geven voor het betere spul.

Greetz!

mijn wielen trillen nu zodanig dat ik er niet meer mee rij.
De hele auto gaat er van kapot.
Nu heb ik de wielen van de auto gehaald
en als je er in knijpt komt er water uit de 2 gaatjes in de velg.
Dit krijg je er natuurlijk onmogelijk goed uit en ook dat binnenband( sponsje)
word nooit meer goed droog.
Nu wil ik graag 2 nieuwe setjes wielen kopen.
Voor op straat en offroad.
wat is een goed keuze.
Ik hoor het woord tapen vaak vallen,
als ik strax 2 sets wielen aanschaf moet ik ze dan alle 8 loskoken,
tapen, en ook de gaatjes dichtmaken in de velgen?
en wat is het nut van de gaatjes in de band maken?

Ik houd de auto altijd stevig vast en dan 10 seconden flink gas geven, dan slingert alle troep er zo uit.

Ik moet ook mijn half versleten LRP Harakiri's losmaken en de inserts vervangen. Alle 4 zijn ze gescheurd.
Ik neem ook aan dat ze bezweken zijn van het water omdat ze éénmaal nat, nooit meer droog raken...

Ik heb op het nieuwe setje de gaatjes in de velg dicht gemaakt en 4 gaatjes in de band gemaakt. Hoop dat dit beter heel blijft.

Greetz!

@Bask04: probeer nu eerst die gaatjes te maken, dan gaat het er echt uit. het word gewoon naar buiten geslingerd.

Zonet weer een nieuw probleempje..

Wanneer ik mijn nieuwe 6s gebruik valt soms na 30 sec, soms na 2 minuten de verbinding tussen auto en zender weg.
Soms wanneer de auto 20 meter weg staat, soms staat hij vlak naast mij...

Direkt daarna pairen ze automatisch opnieuw met de nodige piepjes...

Ik heb 2x geprobeerd met 4s en daarmee heb ik het nog niet gemerkt.

de 6s zijn beiden gebalanceerd.

(Het gaat hier dus over 2stuks Hobbyking 5000mAh 3s)

Iemand raadt ?
Ik vind niks terug in de handleiding..

Alle stekkertjes nagelopen en even losgemaakt.
Voorlopig werkt alles weer op 6S. Niks speciaal gevonden...
We kijken het nog even aan.

Prettige feestdagen !

Hier ook nog een Trencher/Desperado bandenset in de aanbieding.
<Oude "Te Koop" Link Verwijderd >

Laatst bewerkt door een moderator:
hoi allemaal enige tijd geleden heb ik verteld dat ik een 2de handse e-revo heb gekocht met een hobbywing moter en regelaar. Ik kreeg het advies om het form eens door te bladeren. nou dat heb ik gedaan ik ben begonnen met lezen vanaf pagina 1. Ik moet zeggen een hele leesklus maar je steekt er wel veel van op. Maar ik zit nog een vraag dus ik hoop dat iemand daar antwoord op heeft.
Ik heb een Hobbywing Xerun 150A regelaar en een programmeerkaart. Als ik deze aansluit op de auto (zonder pc) kan ik een aantal settings doen. Maar er is mijn verteld dat ik via de pc meer settings kan doen. maar op de een of andere manier krijg ik hem niet werkend en ik snap niet veel van dat programma ik denk dat ik de verkeerde software heb gedouwnload. Ik heb er geen instal cd bijgekregen. als iemand deze cd heeft ben ik ook gered.
ik hoop dat iemand hier raad mee weet alvast bedankt.

Erevo met gebroken bulkhead =
y8a5edad.jpg

tute8a4y.jpg

u9ahe4av.jpg

Hahaha , ziet er keiruig uit zo.

jemig dat is hard gegaan.. hoe gebeurd?

en wat is er allemaal wel niet stuk? zo te zien alle twee de bulheads?

Jakkes!
Dat lijkt in ieder geval iets meer dan enkel de bulckhead...
Ook benieuwd naar de impactsnelheid.:rolleyes:

Vandaag weer een differentieel doorgedraaid. De laatse niet geshimde.
Ik vraag me af of er hier iemand effectief de dif upgrade van Losi ? of iets anders heeft. Zoja, kan iemand mij helpen met het samenstellen van de stuklijst? Het is altijd een hoop werk voor een relatief klein mankement en ik ben bereid om 1 Revo te upgraden als daarmee de dif problemen gedaan zijn.

Thanks!

Komt door de geknakte body dat het er zo dramatisch uitziet.
De bulkhead was al ingescheurd ter hoogte van waar de schroeven door de bodem erin gaan.
Nieuwe was al besteld en daarom was voor ons de schrik niet zo groot dat dit algebeurde bij een langzame/lage jump

Niets aan de hand, komt allemaal weer snel goed.

Zonet een achterste bulckhead voorzien van een goed geschimde differentieel. Heb hem in de bulck gelegd en voorzien van een kussentje hotmelt. Ook heb ik de uiteinden opgevuld, daar waar de mijne steeds afbreken.
Wordt vervolgd na mijn volgende rebuild.

Vanmiddag heeft de Tbone van de stalen cvd het begeven, zo'n front wheel drive is ook maar niks!:rolleyes:
Eigenlijk ben ik helemaal niet zo blij met de cvd's. Ik heb nog een spare besteld maar hierna 200% zeker terug naar de Summit assen.

Greetz!

Zijn alle Revo's in winterslaap...?
Of hebben jullie niks meer te melden:D

Bij deze dan een oproep,
wie kan mij deze body maken voor mijn e-revo?
zie post #95
E-Revo Brushless Edition Gallery! - Page 3

Uiteraad tegen betaling.

Thanks!

Oh ja, De outerwear doet het super in de sneeuw. Geen 6s maar 4s want vooral de motor wordt wel aardig warm daaronder.
De plastidip geeft me een extra veilig gevoel, al was het wel even slikken toen ik pas na een half uurtje warm/koud zweet merkte dat ik me van kanaal had vergist in de receiver toen ik dacht 'klaar' te zijn.:rolleyes:

Zit ik hier met een lading bulkheads en diff's....weigeren ze in de sneeuw stuk te gaan! :banana:

De Proline Slingshots van een vriend zijn Revo zijn een meerwaarde in de sneeuw. Ga ik toch maar overwegen als de sneeuw nog even aanhoud.

Prettig weekend!

Back