E-REVO topic

We hebben elke zondag wel een meeting.
En je revo stond tog te koop?

Ps de swaybarkit en aandrijfassen lijken mij een moeilijkere klus dan een spur vervangen.

hahha ik zag de humor er ook wel van in hoor
Deze revo wordt denk ik binnenkort van mijn buurjongen. samen met hem een revo aan het testen.
De mijne staat netjes in de doos op zolder al jeukt het wel nu met dit lekkere weer hahaha

Van mijn over buurjongen dus

michael bij de swaybarkit en aandrijfassen zat een zeer duidelijk handleiding.
En als je die volgt lukt het wel. Nog even en ik ken de hele auto van top tot teen.

Aan je foto te zien is je spur nog gebruikbaar. Alleen je pinion verder naar binnen zetten en je kan die spur nog steeds gebruiken. Das maar 1 schroef los draaien en zilveren tandwiel naar achteren duwen en die schroef weer vast draaien..

Thanks, ik had nog 2 reserve dus heb er een andere opgezet.
Ben nu met "het papiertje" bezig de tanden goed op elkaar te krijgen.

Thanks, ik had nog 2 reserve dus heb er een andere opgezet.
Ben nu met "het papiertje" bezig de tanden goed op elkaar te krijgen.

Ik zal als ik jou was een standaart dikte a4 papier 3 laags tussen proppen. Bij mij zitten die tandwielen altijd te strak als ik die maar 1 laags gebruik.

Ik doe het altijd op het geluid.
Kijk eens op youtube how to set your gear ...

Niet te veel locktide doen hij moet ooit ook nog eens weer los misschien;)

Leren doe je om te vragen en op te letten bij het antwoord die je krijgt.
Zo leer je inderdaad theorie. Maar praktijk is veel belangrijker bij modelbouw.
Daarom leer je door te doen. En van je fouten leer je. Dus je kunt het beter gewoon zelf een keer proberen en fout doen, dan hier te vragen ;)
Door gewoon je auto eens helemaal uit elkaar te halen (zonder exploded view en goed kijken hoe het in elkaar zit), schoon te maken en daarna helemaal weer in elkaar te zetten, leer je ontzettend veel.

Om de tandwielen goed op elkaar te krijgen deed ik er altijd een dubbel gevouwen standaard 80g papiertje tussen. Dan tijdens het aandraaien de tandwielen goed op elkaar houden en daarna het papiertje verwijderen.
Deed ik het enkel, dan liepen de tandwielen te zwaar.
Er moet een minimale speling tussen spur en pinion zitten over de gehele omtrek van het spur. Echt dat ze netaan niet zwaar lopen.

Laatst bewerkt:
@pir ben ik niet met je eens maar iedereen heet zijn eigen manier. Ik vraag liever eerst even om advies voordat ik een tang of schroevendraaier ergens in zet. Hoef ook het wiel niet 2 keer uit te vinden. Ben het met je eens dat je wel leert van zelf doen. Dat heb ik dus ook gedaan en weet nu al weer veel meer van de auto als gisteren.

Sinds kort heb ik ook een e-revo, hier heb ik de KD36-74-09xl in zitten i.c.m. de trackstar 150a esc op 4s lipo.
Nu wordt de motor voor mijn gevoel te warm, de gearing die ik gebruik is een 65t spur en een 19t pinion, de esc wordt totaal niet warm, en de accu's ook niet.
Nu lijkt het mij dat ik een zwaardere vertanding moet gaan gebruiken, dus dat betekent of een kleinere spur, of een groter pinion, nu vroeg ik mij af of hier iemand is die ervaring heeft met deze motor en mij daarbij advies kan geven over de vertanding?

Gr. Remie

Niet goed kunnen meten helaas, alleen met de niet zo betrouwbare vinger ;)
Langer dan 2sec. hield ik het niet vol.

Maar ervaringen over de e-revo i.c.m. deze motor zijn altijd welkom ;)

Gr. remie

Regelaar te heet = zwaardere vertanden
Motor te heet = lichter vertanden
Allebei te heet = nieuwe combo kopen
Let op, da's dus net andersom als bij brushed

Regelaar te heet = zwaardere vertanden ...
Je bedoelde lichter vertanden neem ik aan? Door zwaarder vertanden neemt de stroom door motor en regelaar toe.

Zowel bij brushed als brushless neemt de stroom toe bij zwaardere vertanding, met de derde macht van de overbrengingsverhouding. Een borstelloze motor is hetzelfde als een borstelmotor, met één verschil: een borstelloze motor wordt elektronisch geschakeld (door de regelaar), een borstelmotor wordt mechanisch geschakeld (koolborstels+collector = commutator).

Laatst bewerkt:
Back