E-REVO topic

voorkant van je gearbox

5608_battery_vents.jpg

Mensen zin in een OFFROAD meeting check het draadje OFFROAD meeting arnhem

Pak de handleiding er bij,
check de "exploded view" (of hoe ze dat ook noemen)
vind de tranny
Kijk hoe deze vast zit,
Haal dit los
Kijk hoe hij dicht zit
Maak hem open
Kijk of er zand inzit
doe hetzelfde achterste voren om hem weer dicht te maken...

Pak de handleiding er bij,
check de "exploded view" (of hoe ze dat ook noemen)
vind de tranny
Kijk hoe deze vast zit,
Haal dit los
Kijk hoe hij dicht zit
Maak hem open
Kijk of er zand inzit
doe hetzelfde achterste voren om hem weer dicht te maken...

Altijd makkelijk antwoord "pak de handleiding er bij" Als iedereen zich daarmee kon redden was er geen forum nodig. Het feit is ook nog eens dat ik geen handleiding heb.
Maar ik ga wel even verder zoeken hoe ik het ding uit elkaar krijg. En vraag wel even in de RC shop hier welk middelen ik nodig heb qua olie en schoonmaak.

Er valt ook eerlijk gezegd weinig uit te leggen.
Een handleiding of exploded view heb je niet nodig.
Je schroeft gewoon de hele gearbox eruit.
Zit geloof ik met vier schroeven van onder af vast.
Ook moet je even de aandrijf assen, die aan de gearbox vast zitten, los halen.
Als je dan het hele ding eruit hebt, kun je hem voorzichtig open schroeven en kijken hoe het eruit ziet.
Zorg er wel voor dat ie schoon is voordat je dit doet, anders heb je kans dat er alsnog vuil in komt.

Of je luister heel goed als je de boel laat draaien. Klinkt het alsof er zand in zit, of klinkt het als een nieuwe auto.

Beetje lastig te horen. Als je gas geeft hoor je zo wie zo al die sterke magneet motor langs elkaar heen ratelen. Ik ga vanmiddag wel even sleutelen

ik zou eerst de pinion even van de motor halen en gewoon rollen... kijken of alles schoon voelt als je me snapt... gewoon de motor etc gewoon even helemaal buiten beschouwing laten... Als er iets van binding inzit heb je dat meestal vrij snel door...

Back