E-revo: chassis gebroken. Tips?

• Topicstarter Topicstarter dutchlincoln
  • Startdatum Startdatum
D

dutchlincoln

Guest
Hallo,
Mijn dochter heeft al 2 dagen een E-revo brushless met 2 lipo's.
Ze kan er inmiddels behoorlijk goed mee overweg, maar vanmiddag ging er iets fout.
Ze maakte een onverwachte smakker vanwege een stronk die (op afstand) onzichtbaar in het gras lag, en de auto klapte daar dus op, en vloog er overheen.
Het viel haar gelijk op dat de kap niet meer paste; de pennen zaten dichter bij elkaar. Dat kan niet veel goeds betekenen, en inderdaad, het zwarte kunststof deel aan de onderzijde, waar de aandrijfassen in naar voren en naar achteren lopen, en de dachterste draagarmen aan vast zitten, is gebroken.
Ik moet hem nog schoonmaken en een foto plaatsen, zal ik vanavond doen.
1e vraag uiteraard: Zijn hier hop-up delen voor verkrijgbaar? Zoja, waar moet ik dan naar zoeken? (ik weet de benaming van het bewuste onderdeel niet, en hoop dat ik duidelijk genoeg ben...)
Ik verneem het graag.
Alvast dank.

Kijk op je explotion vieuw in je handleiding of op de traxxas site bij downloads

Als je mij de foto's mailt van je auto wil ik wel opzoeken welke fabriek nummers je moet bestellen

MVG

Dat is waarschijnlijk de bulkhead, kost 15 euro, maar waarschijnlijk zijn er ook wel wat dingen gebogen. Dus haal alles uit elkaar en kijk of de rest nog goed is.

P.s: had dit niet in het e-revo topic geplaatst kunnen worden?

Ik heb inderdaad even in de exploded view tekening gekeken, en het is het hele chassis helaas. Partnummer 5622.

Weet iemand of, en zoja, waar, hier (bijvoorbeeld aluminium) hop-ups voor te koop zijn?

Zover ik kan zien, zal hij inderdaad he-le-maal uit elkaar moeten... Dat wordt wel een vuurdoop zeg, nog nooit RC gesleuteld, en dan na 3 dagen zoiets...

Had in het e-revo topic gekund, maar ik vond het een iets te specifieke vraag om het topic mee te vervuilen. Misschien dat hij naderhand verplaatst en opgeschoond ertussen geplakt kan worden...?

Gewoon goed kijken, en desnoods foto's maken. Veel stukken kan je in elkaar laten zitten, en zo overzetten...

Alle vragen over de E-revo kunnen in dat topic, dus ook jouw specifieke vraag.
Zo blijft alle info ook in 1 topic. En alle revo eigenaren zijn vaak geabonneerd op dat topic en kunnen eerder jouw vraag evt beantwoorden.

Integy maakt alu versies ervan, maar ze staan er wel om bekend dat ze vaak niet veel goed maken. ( savage alu rear hubs zijn bv wel weer goed )

gewoon blijven bij kunstof. Als je met een alu chassis ook tegen die boomstam had gereden was het chassis ook verbogen, dat kan ik je garanderen.

Bij Liquidrc, nieuwe voor nog geen €22,- Weet ff niet wat ze heden aan verzendkosten rekenen,was eerder $1,-
Ff checken dan.

hoi,
Het bleek uiteindelijk toch de bulkhead te zijn.
Nadat ik eea uit elkaar had geschroefd, bleek het chassis toch ongedeerd....

Ben uiteindelijk 2 uur aan het sleutelen geweest, maar hij zit weer in elkaar :)

(en niet geheel onbelangrijk: geen boutjes over gehouden.. ;) )

Dacht ik al ;). Toen je het had over het zwarte gedeelte, wist ik het bijna zeker dat de bulkhead gebroken was ;). Nu doe je er misschien 2 uur over, maar dit gaat naarmate veel sneller. Gister moest ik mijn diff verversen in het begin zou ik hier ook een hele middag mee bezig zijn, maar was nu na 30 minuten klaar.

En de diffs goed om er in gezet? Anders wil de voorkant achterruit rijden, terwijl de achterkant naar voren wil. En dan kom je niet ver

yep.
Ik was gelukkig zo bijdehant om even op de assen een L en een R te zetten :)
Ook even wat foto's genomen bij demontage, maar gelukkig niet nodig gehad.

Net ook de Summit weer helemaal in elkaar gezet met de Dewalt motor.
Is ook een lekkere kluif geweest.
Loopt ook weer als een zonnetje.

Ik heb in het middendifferentieel wat wit vet gedaan, kan geen kwaad denk ik.
Het viel me op dat veel lagertjes roestig waren....
Zelfs op de Revo, die nu anderhalve week oud is, vertonen veel boutjes en enkele (wiel)lagertjes wat bruine verkleuring hier en daar. Dat valt me wel wat tegen voor een degelijk merk als Traxxas...

yep.
Ik was gelukkig zo bijdehant om even op de assen een L en een R te zetten :)
Ook even wat foto's genomen bij demontage, maar gelukkig niet nodig gehad.

Net ook de Summit weer helemaal in elkaar gezet met de Dewalt motor.
Is ook een lekkere kluif geweest.
Loopt ook weer als een zonnetje.

Ik heb in het middendifferentieel wat wit vet gedaan, kan geen kwaad denk ik.
Het viel me op dat veel lagertjes roestig waren....
Zelfs op de Revo, die nu anderhalve week oud is, vertonen veel boutjes en enkele (wiel)lagertjes wat bruine verkleuring hier en daar. Dat valt me wel wat tegen voor een degelijk merk als Traxxas...

De roest vorming heb ik ook met mijn slash en sc10

Ik benzelf opzoek naar vijzen die van een metaal zijn die water kunnen verdragen, zoals aluminium dat roest toch niet ?

MVG

Als ik de auto's schoonmaak spuit ik er op het laatst een dun laagje wd40 overheen, nooit last van roest.

Als ik de auto's schoonmaak spuit ik er op het laatst een dun laagje wd40 overheen, nooit last van roest.

Wordt dat dan niet plakkerig?
Lijkt me juist dat vuil daar aan gaat verkleven, en voor een gigantische slijtage gaat zorgen...?

aluminium vijzen?
zou ik niet doen kan zijn dat je na een tijd de vijzen nie meer kunt los draaien omda u schrouvendraaier doordraait in u kopke van u vijs.

aluminium vijzen zou ik alleen steken als ze een grote kop hebben..

Beste remedie om roest te voorkomen is inderdaad gewoon met WD40 inspuiten (of brunox). Er zijn ook RVS schroeven kits te koop, maar dat kost behoorlijk wat, en rvs "splintert" eerder, waardoor de schroeven of breken, of de kopjes eerder dol zijn. De zwarte schroeven zijn wat taaier.

middendiff vullen met gewoon wat wit vet zou ik afraden. Midden diff kan je het best vullen met diff olie met de hoogste viscositeit die je kan vinden. Zeker bij de revo. Anders krijg je veel te veel tractieverlies op de voorwielen. Die gaan dan doorslaan als een gek. Alle aandrijving slipt dan naar de voorwielen, en die hebben de minste druk.

Back