Dat is een logisch iets. Met een zogenaamde apprentice vliegtuig leer niet echt vliegen, ik bedoel te zeggen, bij foutjes corrigeert het vliegtuig jouw verkeerde bewegingen. Ik vind dat namelijk niet echt vliegen, want je leert er niet veel van.
Als je nou echt wilt leren vliegen met een model, dan zou ik de Hype UCF nemen, hiermee leer je starten, opstijgen, leren omgaan met de bewegingen die het toestel doet als je naar links of rechts , omhoog of omlaag wilt. In feite bestuur je dan pas echt een modelvliegtuig door middel van je zender en zie je ook wat je toestel doet. 1 Nadeel ervan is, is dat je foutjes direct kunnen worden afgestraft, door een crash of andere oorzaken.
Tevens raad ik je aan om bij een lokale vliegclub in je woonplaats eens te gaan kijken of daar mensen zijn die je wat advies kunnen geven, en misschien is het mogelijk om daar een proefles te nemen om te zien of je de juiste keuze genomen heeft.
Een andere tip is om een flight-simulator , bijvoorbeeld Phoenix, voor je computer aan te schaffen. Neem hierbij dan ook gelijk een goede zender erbij, bijvoorbeeld de Futaba T6J zender, dan heb je gelijk ook een zender waarmee je in de toekomst andere toestellen kan besturen, als je eenmaal wat meer ervaring hebt in het modelvliegen.
Op de zender moet je zeker NIET gaan bezuinigen, want dat is wel je belangrijkste apparaat. Natuurlijk zijn er goedkopere zenders, maar die hebben meestal de nodige foutjes of andere onhandigheden die het besturen van een vliegtuig alleen maar nadelig kunnen zijn.
Ik zal je wat links geven voor wat info over zenders en meer :
zender :
T6J & Ontvanger R2006GS
vlieg sim :
Phoenix V5.0 Vliegsimulator
Vliegclub Delft :
Even via google zoeken.
Succes met je nieuwe hobby