dwars doorsnede HMS VICTORY

Bouwer is niet zo’n klein beetje nieuwsgierig!
Wat is er op 19 april?
Zoiets als in Barneveld de vorige keer?
Dat wil ik eigenlijk ook nog wel weer meemaken als ik niet uitlandig ben.

ontmoetingsdag-zaterdag-19-april-2014-a

Je bent van harte welkom, ook om eigen werk mee te nemen!
Ook als je anderen kent die mogelijk interesse hebben: zeg het voort: we gaan er een mooie dag van maken.

Laatst bewerkt door een moderator:
3e batterijdek

Het één na laatste dek is beplankt! De iepenpomp staat perfect op z,n plaats ondanks het te korte onderdeel is het helemaal goed gekomen.
Ik kan nu het dek gaan beitsen en dan de 4 12-ponders optuigen en op het dek zetten.
full

Het dek is gebeitst, de pomp geplaatst en de mastring. Ik ga nu de vier 12-ponders in elkaar zetten en optuigen, die op dit dek komen te staan.

full

12 ponders

full

Het gaat een beetje moeizaam op het moment ivm lichamelijke ongemakken.
Ik ben bezig met de 12-ponders, maar kan hooguit een uurtje per dag werken, dus dat de sectie klaar is op 19 april word steeds onwaarschijnlijker. De kanonnen zijn een stuk kleiner als de 32-ponders op het 1e batterijdek en is optuigen dus wat gecompliceerder.
Het gaat uiteraard wel lukken , maar niet voor de 19e april vrees ik.(hiermee bedoel ik de hele sectie) dit dek zal dan wel af zijn. En wie weet als het wat beter gaat....?
full

Hoi Pietsan,

Als geen ander ervaar ik de pijn die jij nu moet doorstaan, het is gewoonweg
kloten om beperk te zijn door je rug, ikzelf probeer nu al zo'n 3 weken weer
de draad op te pakken maar na twee uurtjes moet ik het zaakje al weer
onderbreken.
Ik wens je vanuit het hoge noorden in ieder geval een draagbaar herstel toe.

gr A3

12 ponders

Ik heb helaas maar weinig kunnen doen de laatste paar dagen ivm. rugpijn en de medicatie die morfine bevat zit ook wat in de weg, slechte coördinatie.
Toch op 3 broekings na de tuigage voor de 12-ponders compleet. Morgen hoop ik de laatste broekings te maken en dan kunnen ze op het model. Is best nog een heleboel werk 4 van die kanonnen netjes van talies en broekings voorzien!
full

Tja, fysieke ongemakken maken het er niet makkelijker op:(
Maar..... wat je vandaag gedaan hebt ziet er zonder meer heel netjes uit hoor:D

12 ponders

De 1e van de vier staat op z,n plek. De aanhaaltalie lijkt wat kort, maar het kanon staat een halve centimeter voor het schot. Ik moet tevens rekening houden met de kogelbakken die nog naast de roosters moeten en de steunbalken voor het volgende dek die 5 mm breed worden.
full

totaal plaatje

full

Hier is te zien dat de kanonnen op het 1e batterijdek zwaarder en groter zijn. tevens had ik daar meer ruimte voor de aanhaaltalies en het onderste kanon staat iets verder naar voren. Op het 1e batterijdek is natuurlijk ook meer ruimte omdat het schip daar een stuk breder is.
Ik heb het kanon iets verder naar achteren gezet om de loop niet te ver te laten uitsteken. Er moet nog een hoop gebeuren aan de buitenkant van het model en zo is er minder kans op beschadiging.
Al met al ben ikzelf tevreden over het resultaat (en daar gaat het tenslotte om)

Piet het ziet er echt fantastisch uit :worship:
Ook al moeten er nog een paar dingen gebeuren laat zich de afwerking raden.
Doe vooral, net als Chris eerder al zei, maar rustig aan :D
We hebben liever dat je niets forceert en er bij kan zijn op de 19e ;)

Dank voor de complimenten mannen. Het 2e kanon staat inmiddels ook op z,n plek, dus ik ga toch een aardig eindje komen voor de 19e april. Erik heeft beloofd dat hij me ophaalt, dus de kans dat ik erbij ben is meer dan 90%. Zo hoef ik zelf niet te rijden en neem ik desnoods een extra pijnstiller want ik kijk er wel echt naar uit om er eens bij te kunnen zijn!

Mooi gedaan!!

Hallo piet,

Wat ik al gezien heb wat je maakt is indrukwekkend. Je zegt zelf dat je veel hinder hebt van je rug en de bijbehorende medicatie maar dat is aan je bouwkunsten absoluut niet te zien. Helaas kan ik niet naar de ontmoetingsdag komen ivm werk en dat spijt me zeer want ik had je model graag in het echt gezien.

Sterkt en ga zo door,

Back